Moikka, tästä aamusta on nettiyhteytemme kaatuillut ja pätkinyt pahasti. Sonera avustaja väittää yhteyden olevan ihan ok mutta tietokoneen oma verkon vian määritys ilmoittaa ongelmasta (modeemin ja netin välillä). Yritin myös kirjautua omille sivuille mutta sekään ei onnistunut vaan ilmoitti virheellisestä käyttäjätunnuksesta sekä salasanasta. Vaihdoin ne kahteen otteeseen pankkitunnuksilla ja vieläkään en pääse omille sivuille tekemään vikailmoitusta. Ja tosiaan paikka on 01630 Vantaa...
Sivu 1 / 1
Hei AnnaB,
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voisimme tarkistella tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voisimme tarkistella tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Täälläkin päin ollut viikonlopun aikana pientä ongelmaa yhteyden kanssa. Yhteys ei kokonaan katkea missään vaiheessa, mutta pelaillessa viiveet nousee ajoittan taivaisiin. Myös ihan surffaillessa joutuu sivun päivittelemään muutamaan kertaan että aukeaa.
Tänään en vielä ole kerennyt kokeilemaan, mutta ilmoittelen illemmalla kun pääsen kotosalle.
Jeb, vieläkin pingit pilvissä. Näyttäs paketitkin hukkuvan taas vaihteeksi johonkin.
Parit tracet:
Ranskaan
Saksaan
Tänään en vielä ole kerennyt kokeilemaan, mutta ilmoittelen illemmalla kun pääsen kotosalle.
Jeb, vieläkin pingit pilvissä. Näyttäs paketitkin hukkuvan taas vaihteeksi johonkin.
Parit tracet:
Ranskaan
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| xxxxxx - 0 | 259 | 259 | 6 | 7 | 12 | 7 |
| hls-b2-link.telia.net - 5 | 224 | 215 | 11 | 13 | 76 | 12 |
| s-bb4-link.telia.net - 0 | 259 | 259 | 19 | 19 | 27 | 20 |
| ffm-bb1-link.telia.net - 0 | 259 | 259 | 41 | 53 | 174 | 45 |
| ffm-b10-link.telia.net - 1 | 256 | 255 | 40 | 46 | 89 | 48 |
| fra-5-6k.fr.eu - 51 | 87 | 43 | 50 | 87 | 179 | 114 |
| rbx-g2-a9.fr.eu - 5 | 223 | 213 | 50 | 81 | 155 | 85 |
| vss-1b-6k.fr.eu - 19 | 152 | 124 | 0 | 89 | 330 | 89 |
| hosted-by.hiperz.com - 6 | 217 | 206 | 50 | 79 | 90 | 88 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
Saksaan
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| xxxxxx - 0 | 328 | 328 | 6 | 7 | 12 | 8 |
| hls-b1-link.telia.net - 3 | 297 | 289 | 10 | 13 | 99 | 11 |
| s-bb4-link.telia.net - 0 | 328 | 328 | 17 | 19 | 29 | 19 |
| s-b2-link.telia.net - 0 | 328 | 328 | 17 | 20 | 44 | 21 |
| level3-ic-155475-s-b2.c.telia.net - 14 | 213 | 184 | 0 | 19 | 138 | 18 |
| ae-111-3501.ebr1.Dusseldorf1.Level3.net - 0 | 328 | 328 | 43 | 45 | 60 | 46 |
| ae-47-47.ebr3.Frankfurt1.Level3.net - 0 | 328 | 328 | 43 | 45 | 53 | 44 |
| ae-73-73.csw2.Frankfurt1.Level3.net - 0 | 328 | 328 | 46 | 47 | 59 | 47 |
| ae-2-70.edge5.Frankfurt1.Level3.net - 9 | 245 | 224 | 46 | 50 | 98 | 86 |
| 23MEDIA-GMB.edge5.Frankfurt1.Level3.net - 0 | 328 | 328 | 43 | 46 | 97 | 74 |
| FRA-R1-DED3 - 0 | 328 | 328 | 45 | 48 | 60 | 46 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
Marko- kirjoitti: Hei AnnaB,
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voisimme tarkistella tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Noniin lisätty. Pätkiminen helpotti seuraavana päivänä ja alkoi taas n. 5min sitten uudelleen. Kaikki laitteet käynnistetty uudelleen. Ja ongelma jatkuu.
Marko- kirjoitti: Hei AnnaB,
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voisimme tarkistella tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Noniin lisätty. Pätkiminen helpotti seuraavana päivänä ja alkoi taas n. 5min sitten uudelleen. Kaikki laitteet käynnistetty uudelleen. Ja ongelma jatkuu.
Ja pätkiminen alkoi hetki sitten uudelleen...Testasin nopeustestillä (Soneran) ja viive oli 2065, latausnopeus on 0.24 ja lähetysnopeus 0.04. Ei mene hääppöisesti...Teenkö asiasta vikailmoituksen, koska tätä näköjään alkaa tulemaan päivittäin?
Hei AnnaB,
Vilkaisin yhteyttäsi ja ainakaan tännepäin pätkimistä ei näy modeemin ja verkon välillä. Nopeudet ovat myös modeemilta hyvät. Käytätkö yhteyttä mahdollisesti langattoman verkon ylitse (WLAN)? Voisitko kokeilla yhteyttä verkkokaapelilla toimiiko se paremmin. Voisit myös palauttaa thomsonille tehdasasetukset pitämällä laitteen reset näppäintä pohjassa 30s ajan. Onhan puhelinjohtosi myös alkuperäinen lyhyt (~2m) kaapeli?
Jos näistä toimenpiteistä ei ole apua yhteyden toiminnassa niin silloin kannattaa se vikailmoitus tehdä. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Vilkaisin yhteyttäsi ja ainakaan tännepäin pätkimistä ei näy modeemin ja verkon välillä. Nopeudet ovat myös modeemilta hyvät. Käytätkö yhteyttä mahdollisesti langattoman verkon ylitse (WLAN)? Voisitko kokeilla yhteyttä verkkokaapelilla toimiiko se paremmin. Voisit myös palauttaa thomsonille tehdasasetukset pitämällä laitteen reset näppäintä pohjassa 30s ajan. Onhan puhelinjohtosi myös alkuperäinen lyhyt (~2m) kaapeli?
Jos näistä toimenpiteistä ei ole apua yhteyden toiminnassa niin silloin kannattaa se vikailmoitus tehdä. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Moikka, piuhalla kaikki tämä. Jälleen tässä viimeisen puolituntia hidastellut mahdottomasti ja resetointi toistaiseksi tuntui auttavan. Kaikki piuhat ovat laitteen mukana tulleita ja mitään erikoista ei ole tapahtynut, joka voisi selittää tämän ajoittaisen hidastelun. Tällä hetkellä myös ainoana käytän nettiä, joten ketään muu perheenjäsen ei ole viemässä kaistaa/hidastamassa sitä...
Moikka,
Myös täällä ( 01360 Vantaa) netti pätkii jatkuvasti. Tälläkin hetkellä pääsen Internettiin vain jakamalla puhelimen netin. Laitteet on käynnistetty uudestaan monesti, johdot olleet irti pitkään. Myös nettikaapelillä suoraan modeemista kokeiltu, mutta ei ole apua. Tietokone löytää kyllä boksin mutta ilmoittaa että "ei internet yhteyttä" vaikka pykälät ovat täydet. Tätä jatkunut siis perjantai illasta. Hetkittäin saattaa Internet tulla takaisin hitaana, mutta sitten se menee jälleen poikki useista minuuteista jopa tunneiksi.
Tina
Myös täällä ( 01360 Vantaa) netti pätkii jatkuvasti. Tälläkin hetkellä pääsen Internettiin vain jakamalla puhelimen netin. Laitteet on käynnistetty uudestaan monesti, johdot olleet irti pitkään. Myös nettikaapelillä suoraan modeemista kokeiltu, mutta ei ole apua. Tietokone löytää kyllä boksin mutta ilmoittaa että "ei internet yhteyttä" vaikka pykälät ovat täydet. Tätä jatkunut siis perjantai illasta. Hetkittäin saattaa Internet tulla takaisin hitaana, mutta sitten se menee jälleen poikki useista minuuteista jopa tunneiksi.
Tina
Hei AnnaB ja Devia,
Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä niin selvitetään ongelmaa tarkemmin.
Devia: Ennen vikailmoituksen tekemistä voisi olla hyvä vielä testata yhteyttä toisella modeemilla. Testattavaksi on mahdollista hakea modeemi esim. lähimmästä Sonera kaupasta, mikäli muualta sellaista ei ole saatavilla.
Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä niin selvitetään ongelmaa tarkemmin.
Devia: Ennen vikailmoituksen tekemistä voisi olla hyvä vielä testata yhteyttä toisella modeemilla. Testattavaksi on mahdollista hakea modeemi esim. lähimmästä Sonera kaupasta, mikäli muualta sellaista ei ole saatavilla.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.