Skip to main content
Netti sammuu jatkuvasti, useita kertoja päivässä. Irrotan johdon modeemista, jonka jälkeen nettiyhteys palautuu, mutta kohta se taas sammuu. Onko vika modeemissa? Vaihdettu uusi modeemi pari vuotta sitten. Kotona on kiinteä laajakaista (kaapeli) ja tukiasema. Käytössä kannettava tietokone langattomana ja pöytäkoneeseen on yhdistetty modeemi. Pöytäkone ei ole ollut käytössä muutamia kuukausia.
pihlaaja kirjoitti:
Netti sammuu jatkuvasti, useita kertoja päivässä. Irrotan johdon modeemista, jonka jälkeen nettiyhteys palautuu, mutta kohta se taas sammuu. Onko vika modeemissa? Vaihdettu uusi modeemi pari vuotta sitten. Kotona on kiinteä laajakaista (kaapeli) ja tukiasema. Käytössä kannettava tietokone langattomana ja pöytäkoneeseen on yhdistetty modeemi. Pöytäkone ei ole ollut käytössä muutamia kuukausia.


Toimiiko siis langallinen yhteys kannettavalla?

Modeemin merkki ja malli?
Modeemi on Thomson, malli: TCM420. En ole langallista yhteyttä kannettavalla kokeillut, mutta tuskin toimii, kun modeemin valot ovat sammuneet.
pihlaaja kirjoitti:
Modeemi on Thomson, malli: TCM420. En ole langallista yhteyttä kannettavalla kokeillut, mutta tuskin toimii, kun modeemin valot ovat sammuneet.


No ei sitten taida toimia. Voisit toki käydä Sonera Kaupasta kysymässä lainamodeemia?
Hei pihlaaja!

Onko kaapelitv:ssä ollut viimeaikoina häiriötä?

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili ->
Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä liittymäsi näyttää.
Kaapeli TV:ssa ei ole sen kummempia katkoksia ollut, joskus vaan lyhyitä katkoksia. Nettiyhteys taas sammuu useammin, joskus näkee että modeemin valot sammu, mutta joskus nettiyhteys katkeilee vaikka modeeminvalot palaa. Olen aina vetäysyt johdot modeemista joksikin aikaa, jonka jälkeen internet toimii. Joskus toimii normaalisti pitkäänkin (useita päiviä tai jopa viikkoja) ja joskus pätkii jatkuvasti. Voiko sää vaikuttaa siihen jotenkin? Vai onko huonot kaapelit? Nettikatkoksia on ollut aiempinakin vuosina ja joskus on Soneralta tarkistettu että yhteys toimii, vaikka meillä ei ole toiminut.
Hei pihlaaja,

Säätila voi joissain tapauksissa vaikuttaa liittymän toimivuuteen. Samoin paikallisen verkon kunto. Lähimmästä Sonera Kaupastasi voisi olla mahdollista saada kaapelimodeemia lainaan, niin saisit vielä omat laitteet testattua. Jos vika jatkuu, niin suosittelen tekemään vikailmoituksen.

Tarkistaisitko vielä asiakasnumeron tiedoistasi, niin saadaan vielä tarkemmin katsottua liittymääsi. Asiakasnumero on 10 numeroa pitkä ja löytyy esimerkiksi laskuistasi tai Omilta Sivuilta, kun olet kirjautunut Sonera tunnuksella.

Vastaa