Reilut kaksi kuukautta sitten kyselin täällä, että miksi netti pätkii ja on hitaampi kuin on luvattu. Tuossa se ketju: viewtopic.php?f=53&t=15615
Vikapalveluun tosissaan soitin ja sieltä sanottiin, että tarkastajat käy tarkistamassa linjat. Siitä ei ole mitään tietoa, että onko käynyt kun ei ole vikapalveluun yhteydenoton jälkeen kuulunut mitään. Ei viestiä, soittoa tms.
Netti on edelleen samassa jamassa. Se pätkii, välillä jopa kymmeniä kertoja päivässä ja välillä ihan vain muutaman kerran. Tässä parin viime päivän aikana kokeilin, että onko sisäverkossa mahdollisesti jotakin vikaa. Viritin ns. oman sisäverkon ja talon ulkoseinässä olevaan mötikkään, johon puhelinkaapeli maasta tulee ja josta lähtee talon oikeaan sisäverkkoon puhelinkaapeli, niin siitä laitoin muutaman metrin pituisen puhelinkaapelin tulemaan sisälle ja sen kaapelin toiseen päähän naaraspuolisen puhelinpistorasian vai mikskä sitä nimitetäänkään. Siitä sitten modeemiin tavallisesti kaapeli. Netin pätkiminen jatkui tästä huolimatta, joten talon sisäverkko on kunnossa.
Nyt on siis poissuljettu laitteistosta johtuvat viat sekä talon sisäverkosta johtuvat viat. Jos tarkastajat ovat käyneet tarkastamassa jakamon ja meidän välisen linjan niin mihin saakka he ovat sen tarkistaneet? Ja kenen vastuulla on se kaapeli mikä menee siitä talon ulkoseinässä olevasta mötikästä maahan?
Sivu 1 / 1
Hei Susku12,
Asentaja on yrittänyt viankorjauksen puolesta tavoitella teitä joulukuun alusta -3786 loppuiseen puhelinnumeroon? Tähän on myös txt-viestillä ilmoitettu ettei vikaa verkosta ole löytynyt ja pyydetty tarkistamaan nimenomaan tuon oman sisäverkon kunto.
Asentaja on saanut mitattua yhteyden viimeiselle jakamolle mutta ei ole saanut teitä kiinni jotta olisi voinut yhteyden testata puhelinrasiasta. Jos nyt olet kuitenkin sisäverkkovian rajannut näillä testauksilla ulos, suosittelen tekemään asiasta vielä uuden vikailmoituksen. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Kaapelin korjausvastuu kuuluu kiinteistön omistajalle tontin rajaan asti. Mikäli vika on tontin ulkopuolella, jää korjaus meidän harteille.
Asentaja on yrittänyt viankorjauksen puolesta tavoitella teitä joulukuun alusta -3786 loppuiseen puhelinnumeroon? Tähän on myös txt-viestillä ilmoitettu ettei vikaa verkosta ole löytynyt ja pyydetty tarkistamaan nimenomaan tuon oman sisäverkon kunto.
Asentaja on saanut mitattua yhteyden viimeiselle jakamolle mutta ei ole saanut teitä kiinni jotta olisi voinut yhteyden testata puhelinrasiasta. Jos nyt olet kuitenkin sisäverkkovian rajannut näillä testauksilla ulos, suosittelen tekemään asiasta vielä uuden vikailmoituksen. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Susku12 kirjoitti: kenen vastuulla on se kaapeli mikä menee siitä talon ulkoseinässä olevasta mötikästä maahan?
Kaapelin korjausvastuu kuuluu kiinteistön omistajalle tontin rajaan asti. Mikäli vika on tontin ulkopuolella, jää korjaus meidän harteille.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.