Skip to main content

Netti pätkii iltapäivällä ja illalla

  • December 11, 2014
  • 17 kommenttia
  • 85 katselukertaa

Tänään on netti katkennut ennätykselliset kahdeksan kertaa, ja mittani alkaa olla täynnä. Netti vain yhtäkkiä katkeaa noin minuutiksi ja palaa taas normaaliksi, kunnes jossain vaiheessa katkeaa uudestaan. Samaa ongelmaa näyttäisi valittavan jo sen verran moni henkilö, että vika on aivan selvästi teidän verkossanne. Koskaan en ole vielä ongelmaa yöllä ja aamulla kokenut, joten olisi hyvä, että ongelma saataisiin korjattua ennen kuin tuota tapahtuu kokopäiväisesti.

Tätä on nyt jo yli viikon kestänyt, mutta viime viikolla selvisi viellä yhdellä katkeamisella per päivä, nyt määrät ovat kasvaneet.

17 kommenttia

  • November 21, 2012
Hei Sove,

voisitko lisäillä meidän asiakasnumeron nimimerkkisi tietoihin. Asiakasnumerosi löydät esim. laskultasi. Pääsisimme sitten katsomaan sinun liittymäsi tilannetta hieman tarkemmin.

Vastaile tähän ketjuun, kun olet lisäyksen tehnyt ja jatketaan yhdessä tilanteen selvittämistä.

  • November 21, 2012
Nyt on laitettu. Minä en tosin liittymää omista, vaan asun samassa taloudessa. Minulla vain on enemmän tekniikan tuntemusta kuin äidilläni, niin asia saattaa sujua helpommin, ja minulta kun löytyy jopa tämänpäiväisten katkoksien ajankohdat.

[14:24]
[14:38]
[15:17]
[15:31]
[15:56]
[17:59]
[18:32]
[18:42]

Näissä ajoissa voi tietysti muutaman minuutin heittoja olla oikeaan aikaan nähden.

  • November 22, 2012
Hei Sove

Asiakasnumero on varmaan jäänyt vajaaksi. Voitko tarkistaa vielä asiakasnumeron? Asiakasnumero on yleensä 10 numeroa pitkä.

  • November 22, 2012
Kenttä ei ilmeisesti pitänyt välilyönneistä, korjattu.

E. Tänään ei ole tapahtunut yhtään katkosta.

  • November 23, 2012
Hei Sove,

löysin tuolla antamallasi asiakasnumerolla meidän liittymän, jossa on myös Viihdepaketti. Jos katsomani liittymä oli oikea, niin siinä tulisi käyttää Viihdepaketin toimituksen mukana tullutta Thomson TG789 -merkkistä palvelureititintä.

Voisitko tarkistaa, että tämä meidän toimittama laite on kytkettynä samalla tavalla kuin modeemi.

Löydätte ohjeita Sonera Koti TV:n käyttöönotto -sivustoltamme.

  • December 6, 2012
Nyt, kun tämä sama ilmiö on alkanut uudelleen kokopäiväisenä, onkin aika taas kerran ilmoittaa asiasta.

Voisitko tarkistaa, että tämä meidän toimittama laite on kytkettynä samalla tavalla kuin modeemi.
Tuohon matopurkkiin en koske kepilläkään. Kaiken lisäksi tuo teidän värkkinne on laite jota tuette KotiTV-lähetyksiä varten, itse netin käyttöön sillä ei ole vaikutusta, mitä modeemia käyttää. Olen kyllä onnistunut saamaan TV-lähetykset omallakin modeemilla toimimaan (Thomsoni on yksinkertaisesti aivan liian rajoitettu, eikä se tue niitä ominaisuuksia, joita tarvitsen, joten ette anna minulle vaihtoehtoa. Teiltä jopa kuulee kehotuksen käyttää omaa modeemia silloin, kun ei TV:tä käytä, ja tekee jotakin, mihin Thomsonin ominaisuudet eivät riitä, se varmistaa, että käyttämäni modeemi ei ole ongelma) – tätä ette tue enkä ole missään vaiheessa sitä odottanutkaan, eikä ongelma liity KotiTV-lähetyksiin, vaan itse netin käyttöön (vaikka tietysti KotiTV katkeaa samalla, koska koko DSL-yhteys katkeaa, valo sammuu modeemista). Minulla ei ole mitään syytä olettaa, että nämä pätkimiset johtuvat modeemista, koska tämä pätkiminen loppui pian edellisen viestini jälkeen (kestettyään viikon), ja nyt alkoi taas uudelleen – se aika lailla tarkoittaa, että vika ei ole modeemissa.

[19:59]
[20:51]
[21:09]
[21:37]
[23:28]
[02:17]
[02:36]
[03:01]

Jos nyt vain katsoisitte asian, niin homma sujuu helpommin, minun kantaani ette saa modeemiasioissa muuttumaan. Haluaisin saada homman hoidettua ilman ragentäyteisiä viestejä, mutta se ei välttämättä luonnistu, jos rupeatte hankaliksi.

  • December 6, 2012
et ole ainoa! 4s päivä jo menossa. netti toimii tuurilla 5minuttia.. ja sit katkee minuutiks ja sit taas sama homma ...
resettanu boxia,vaihtanu piuhoja. mikään ei auta.. aamu 6lt tänään se toimi huimat tunnin ilman katkoksia.. mut nyt prkl... aika koomista kyl et 2vuoden sopimus loppuu nyt 14.12 ajattelin et teen jatkosopimuksen.. mut nyt ku tää toimii näin hyvin nii pitää miettiä uudestaan,jossei koht ala taas pyörimään.

  • December 6, 2012
marcwild kirjoitti:
et ole ainoa! 4s päivä jo menossa. netti toimii tuurilla 5minuttia.. ja sit katkee minuutiks ja sit taas sama homma ...
resettanu boxia,vaihtanu piuhoja. mikään ei auta.. aamu 6lt tänään se toimi huimat tunnin ilman katkoksia.. mut nyt prkl... aika koomista kyl et 2vuoden sopimus loppuu nyt 14.12 ajattelin et teen jatkosopimuksen.. mut nyt ku tää toimii näin hyvin nii pitää miettiä uudestaan,jossei koht ala taas pyörimään.


Sama meillä,Mutta kaapeli laajakaista.

  • December 6, 2012
Itselläni kestää siitä 15 minuutista kolmeen tuntiin, sitten katkeaa taas. Ei tässä ole mitään järkeä PSN-juttuja jne. tehdä, kun niitä saa jatkuvasti olla kirjaamassa uudestaan sisään, eikä luotettavuus riitä verkkopeleihin.

[14:48] * Disconnected
[15:26] * Disconnected
[15:45] * Disconnected

Tuo alkaa oikeasti käydä hermoille. Nyt kun on muutkin tänne ilmoitellut samaa ongelmaa, on selvää, että vika ei ole asiakkaissa. Mutta tänäänhän on itsenäisyyspäivä, joten tuskinpa asialle tehdään yhtään mitään.

[16:01] * Disconnected
[16:09] * Disconnected
[16:37] * Disconnected
[17:20] * Disconnected

  • December 6, 2012
Sove kirjoitti:
Itselläni kestää siitä 15 minuutista kolmeen tuntiin, sitten katkeaa taas. Ei tässä ole mitään järkeä PSN-juttuja jne. tehdä, kun niitä saa jatkuvasti olla kirjaamassa uudestaan sisään, eikä luotettavuus riitä verkkopeleihin.

[14:48] * Disconnected
[15:26] * Disconnected
[15:45] * Disconnected

Tuo alkaa oikeasti käydä hermoille. Nyt kun on muutkin tänne ilmoitellut samaa ongelmaa, on selvää, että vika ei ole asiakkaissa. Mutta tänäänhän on itsenäisyyspäivä, joten tuskinpa asialle tehdään yhtään mitään.

[16:01] * Disconnected
[16:09] * Disconnected


Niimpä. Soneran verkko on vain niin ylikuormitettu?

  • December 6, 2012
Ylikuormitustahan olen epäillytkin, kun yhteyksien resetoinnilta tuollaiset 1min katkot vaikuttavat.

  • December 6, 2012
Sove kirjoitti:
Ylikuormitustahan olen epäillytkin, kun yhteyksien resetoinnilta tuollaiset 1min katkot vaikuttavat.


Niin se varmaan onkin,koska nämä katkokset ovat vain pahentuneet tämän päivän aikana.

  • December 6, 2012
Näyttäisi olevan pahimmillaan juuri niihin aikoihin, kun netissä tyypillisesti on eniten väkeä.

  • December 7, 2012
juu.. nyt heti aamusta.. ja myöhään illalla/yöl toimii suht hyvin. mut iha mahdotona tehä mitään päivisin koneel..

  • December 7, 2012
Hei Sove, Marcwild ja Samip.

Ikävä kuulla että yhteyksien kanssa on ongelmaa.

Yhteysongelmista kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä niin voimme selvittää ongelmaa.

Jos vika jatkuu edelleen niin suosittelen ottamaan vikapalveluumme yhteyttä, 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • December 7, 2012
Ja mitään ilmoitusta ei ilmeisesti voi tehdä ilman rasittavaa puhelutouhua, ja erityisesti ilman sitä samaa mantraa laitteiden boottailuista (kaikki tuo on jo kokeiltu)? -,-

E: Katsotaanpa katkeileeko vielä. Yhteys katkesi, kun tarkistelin onko DSL-piuha kunnolla kiinni, vaihdoin sen – vanhassa oli reikä, josta tuli kuparia ulos. Se ehkä selittää tämän, siis ehkä.

E2: Ei auttanut, katkesi tuntia myöhemmin uudestaan samalla tavalla.

  • December 9, 2012
joo.. ja samaa homma jatkuu... ja joo soitin vikapalveluun .. jaksoin jonottaa 30min ja sit riitti.
ymmärrän kyl et joskus voi netti mennä ja se on iha ok. mut koht on se viikko menny ja jatkuvasti kaatuu..