Noin vuosi sitten vaihdoimme dna:n laajakaistan soneran laajakaistaan. Dna:n aikoina oli harvoin ongelmia netin kanssa. Soneraan vaihdettuamme niitä on jatkuvasti. Netti katkeilee joka päivä 10-20 kertaa. Tarkkaan en ole laskenut. Modeemina käytämme laajakaistan mukana tullutta Telewell tw-ea510v3(c):tä. Se on päivitetty, mutta päivityskään ei ongelmaan auttanut.
Olen käynyt tekemässä modeemin asetuksiin ohjeissa ja vinkeissä neuvotut säädöt. Nopeutta tuli reilu mega lisää, mutta katkeilu vain jatkui.
Kun netti katkeaa, niin kaikki valot, joiden kuuluu palaa niin palavat. Hetken päästä katkeamisesta dsl-valo sammuu ja sen perässä internet-valo. Tämä viittaa ongelmaan modeemin ja keskuksen välillä. Katkeamiset kestävät välillä muutaman sekunnin, välillä useamman minuutin ja katkeamisia tulee välillä useita kertoja peräkkäin.
Laitteissa tuskin on vikaa, koska on kokeiltu muitakin modeemeja ja tietokoneita, mutta katkeamisia tulee silti.
Sopimusta on vielä vuosi jäljellä ja jos ette saa ongelmaa mitenkään korjatuksi, se vuosi tulee olemaan aika turhauttava näin laimeaa sanaa käyttäen.
Nopeuden pitäisi teoriassa olla 8 megaa.
Sivu 1 / 1
Hei Susku12,
Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.
Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.
Soitin eilen vikapalveluun. Siellä sanottiin, että kyllä näyttäis jtn ongelmaa olevan. Yrittävät tehdä asialle jtn tämän viikon ja ensi viikon alun aikana. Kuitenkin soiton jälkeen yhteys on pätkinyt vielä enemmän kuin normaalisti. Ja netti on välillä todella hidaskin, vaikka nopeustestit näyttävät noin 5 megaa nopeudeksi.Sivut latautuvat todella hitaasti tai eivät ollenkaan, tämä ongelma ilmaantui siis eilisen soiton jälkeenn. Mistäs tällaset lisääntyneet ongelmat sen soiton jälkeen johtuu? Pystyttekö katsomaan jotenkin?
Hei Susku12,
Vikailmoituksesi onkin otettu jo käsittelyyn. Toivotaan että ongelma saadaan mahdollisimman pian kuntoon.
Sitä en osaa varmuudella sanoa miksi yhteys on puhelun jälkeen mennyt huonompaan suuntaan. Voi olla että liittymän asetuksiin on koitettu tehdä muutoksia, mutta ne eivät ole auttaneet. Voi olla myös että yhteys on sattumalta mennyt huonompaan suuntaan puhelun jälkeen.
Vikailmoituksesi onkin otettu jo käsittelyyn. Toivotaan että ongelma saadaan mahdollisimman pian kuntoon.
Sitä en osaa varmuudella sanoa miksi yhteys on puhelun jälkeen mennyt huonompaan suuntaan. Voi olla että liittymän asetuksiin on koitettu tehdä muutoksia, mutta ne eivät ole auttaneet. Voi olla myös että yhteys on sattumalta mennyt huonompaan suuntaan puhelun jälkeen.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.