Skip to main content
Olen täältä Mikkelin läheltä Anttolasta kotoisin ja täällä netti pätkii aivan sairaasti. Esim tänäänkin netti katkennut jo yhtä menoa noin 60 kertaa ja alkaa pännimään. Omissa laitteissa ei oo mitään vikaa todettu, mutta epäilyttää että on laiminlyöty puhelinlinjojen huolessapito. Oma tietokone on hyvin uusi ja siinä vika ei ole (testattu) sama juttu modemin kanssa, uusi ja testattu. Noh kuitenkin tämä vika on ollut jo jonkin aikaa mutta nyt se on käynyt erittäin ärsyttäväksi (aikasemmin oli esim 3 nettipätköstä koko illan aikana ! jee). Netin nopeus on se joku 500kt/1mt . Olisi erittäin hyvä jos saisimme apua jo piaan koska emme me maksa kolmisenkyppiä kuussa toimintakyvyttömästä internet yhteydestä. Tämänkin viestin aikana internet katkennut viisi kertaa vaikka olenkin nopea kirjoittamaan.
Jos yhteys pätkii ja olet varmistanut, että omat laitteesi ovat kunnossa, liittymästä kannattaa tehdä vikailmoitus Sonera Vikapalveluun, numeroon 020 690101 (mpm/pvm)

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Jos yhteys pätkii ja olet varmistanut, että omat laitteesi ovat kunnossa, liittymästä kannattaa tehdä vikailmoitus Sonera Vikapalveluun, numeroon 020 690101 (mpm/pvm)

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

Jooh no ollaan soiteltu sinneppäin mutta kun sinnekkin tarvii kaikenmaailman tunnukset joita minä eikä isä tiedä.
Joten siis kysyisin onko mitään tapaa ohittaa se mikä ihmeen henkilöturvatunnus vai mikäs se olikaan
Siis tietenkin tarvit sen henkilöturvatunnuksen jos puhelimella ota yhteyttä vikapalveluun.
Kenen nimissä liittymä on? Oletetaan nyt että isäsi nimissä, jolloin hän 100% varmasti tietää oman henkilöturvatunnuksensa. Löytyy myös liittymän sopimuspapereista.

Hetken saattaa vikapalvelussa joutua odottamaan mutta siinä se, ei sen ilmoituksen tuohon tunnukseen pitäisi kaatua.
Doomhammar kirjoitti:
Joten siis kysyisin onko mitään tapaa ohittaa se mikä ihmeen henkilöturvatunnus vai mikäs se olikaan
Mölise jotain tunnistamatonta tarpeeksi, lopulta robotti kyllästyy ja antaa yhdistää ihmiselle. Totesin tämän toimivan, kun yritin antaa y-tunnusta (jolle yhteyteni on merkattu) robotille henkilötunnuksen sijaan.
Vianrajausautomaatissa voi valita myös tunnistautumisen y-tunnuksella, liittymänumerolla tai asiakasnumerolla mikäli liittymän tunnistus ei henkilötunnuksella onnistu. (Vaihtoehdot tulevat valittavaksi sen jälkeen, kun tunnistaminen henkilötunnuksella ei ole onnistut) Lisätietoa vianrajausautomaatista.

Häiriöilmoituksen voi lähettää Soneran Vikapalveluun myös Soneran Omien Sivujen kautta, mutta kiireellisessä tapauksessa kannattaa ottaa yhteyttä soittamalla.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu

Vastaa