Skip to main content
Joo elikkäs... netti pätkinty nytten 3 viikkoa ja alkaa hieman kyrsimään. Relacomin äijä kävi meillä mittamassa adsl:lät ja ei pysynyt yhtään pystyssä, mentiin tuonne sähköpääkeskukselle niin siellä oli navoissa jotakin vikaa, vaihettiin parempiin napoihin, äijä sano että nytten kyllä toimii, kokeiltiin oikein kasi megastakin kun nytten on rajoitettu 6 meganen. Äijä lähti niin pari tuntia pelasi niin eikö alkanut pätkimään taas! Miten saan nuo relacomin äijät suoraan tänne teidän piikkiinne kun nuo automaattivastaajat meinaavat räjäyttää pään kun sinne soittaa ja netissä en voi tehdä vikailmoitusta kun en muista käyttäjätunnusta ja salasanaa, toisiksi viimeksi meni viikko kun relacomin äijä tuli katsomaan, kivaan aikaan vieläpä 11 aikaan aamupäivällä, olettaako he tosissaan että kaikki asiakkaanne ovat työttömiä?
Täällä on sama tilanne. Koko kevään pätkiny sen jälkeen kun nostettiin nopeus 2M->8M. Alkaa menemään hermo kun on ostettu turhaan uus adsl-modeemi ja uudet puhelinpiuhat ja puheluihinkin on menny jo 30€...ja noi S*tanan automaattiset puhelinvastaajat...ne ei Suomen sanaa ymmärrä.
Korjailtu on vaikka miten monta kertaa verkonpuolta ja aina tulee viesti että ongelma on ratkaistu...no EI OLE!!! Ellei tää ala toimia niin seuraavaksi lähtee yhteydenotto kuluttaja-asiamiehelle ja lasku Soneralle.
juu meillä on kyllä sama homma ollut! vanha modeemi ei kuulemma kelvannut, ostettiin uusi telewelli niin ja paskat. Soneralta yhdistellään helpsoniin joka ei kyllä ole halpaa lystiä ja "tää ei kyllä tule toimimaan, mutta koitetaan nytte silti" tyylisiä puheluita on ollut aivan liikaa.
mua kyl laittaa heti hymyilyttää kun huomaan etten ole ainoo kenel on sama ongelma 😃 juu oon testannu itte 3 eri modeemilla ja johdoilla ettei se todellakaan oo modeemista kiinni ja vaikka tietokone on sammuksissa niin ei se silti saa kun välillä yhteyden tonne nimipalvelimeen ja sit taas katkasee esim 5 minsan tai vaikka tunnin päästä.
Joo ja kaikista "hauskin" juttu tässä on, että vika johtuu sähköpääkeskuksesta niinku relacomin mies sanoi. Soneralla ei näy olevan minkäännäköistä asiakaspalvelua, johon voisi ottaa yhteyttä IHMISEN kanssa netin pätkimisen vuoksi. Nyt toinen vikailmoitus jätetty ja siellä "asiantuntijat" tutkivat vikaa kun voisi suoraan tilata relacomin miehen tuonne sähköpääkeskukseen laittamaan piuhat ja navat kuntoon... Irtisanominen on jo aika lähellä kun ei saa minkäänlaista palvelua, netin takia lukion kurssien päättötyötkin menivät v*tuksi kun ei saanut kotona rauhassa tehdä tutkielmaa vaan piti mennä kirjaston yleiseen nettiin säätämään. Niin ja eilen tulikin sitten lasku postissa, kuluttaja-asiamiehen numero on jo katsottu, mikäli sikäli se laittaisi hommiin hieman lisää vauhtia ja saisi ettei tarvitse maksaa tyhjästä. Muuten, tässä vielä rakentavaa palautetta "sonera, juuri sellainen kuin sinä haluat." tuo fraasi ei ole kyllä ollenkaan todenmukainen todennäköisesti kovinkaan monen teidän operaattorin asiakkailla.
http://www.ficora.fi/attachments/suomir ... lisuus.pdf

Sopimusehdot muuttuu ja pitää olla tiedotettuna 2.8.2010 mennessä ja muutettuna 1.10.2010 mennessä.

Tarkemmin tiedä mutta eikö ne pidä ehdot joko hyväksyä tai hylätä ? eli pääsee pois tästä kytkystä ja oli ehtona että olla nopeus 30% max nopeus liian alhanen. Tässä ei ole koskaan ollu tai aina ollut tuon alle reilusti mitä on sopimuksessa :D

Uusia ehtoja odotellessa ja tarjouksia 🙂
joo oishan se kiva jos joku ihminen vastais ees puheluun ni ois joku syy HUUTAA SAATANA!!! mä tilaan ainaki itte uuden liittymän JUST NYT. täs menny jo monta päivää siitä kun tein ilmotuksen ja ole mitään kuulunut
Vikailmoituksen jättäminen on mahdollista 0206 90101 (mpm/pvm) numeromme kautta. Numerossa laajakaistaliittymien vikailmoituksen vastaanotto tapahtuu vianrajausautomaattimme toimesta. Vianrajausautomaatin etu on, että sen kautta laajakaistaliittymästä on mahdollista jättää vikailmoitus myös vikapalvelumme normaalin aukioloajan ulkopuolella ja ilman pitää jonotusta.

Laajakaista -liittymän vikailmoitus on mahdollista jättää myös Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen välityksellä.

Anza: Jos olet jättänyt liittymästäsi uuden vikailmoituksen, ongelma on todennäköisesti nyt selvityksessä. Jos liität asiakasnumerosi keskustelupalstan profiilisi tietoihin (Omat asetukset -> Profiili) voimme tarkistaa, missä tilassa vikailmoitus on tällä hetkellä. Löydät asiakasnumerosi liittymäsi laskun tiedoista.

sapiska: Liittymästäsi oli tehty aiemmin vikailmoitus, joka on valmistunut tänään 3.6.2010. Ongelman selvityksessä yhteys oli kytketty eri puhelinkaapelille, joka oli näyttänyt parantaneen yhteyden laatua.

maggara88: Liittymästäsi on tällä hetkellä avoin vikailmoitus, jonka selvitys on vielä kesken. Vikapalvelumme on sinuun yhteydessä, joko puhelimitse tai tekstiviestillä, kun ongelma on tutkittu loppuun.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Noniin nyt on asiakasnumerot laitettu, en kyllä tajua että mitä ihmeen vian selvitystä tässä tarvitaan kun voisi suoraan relacomin miehet kutsua tuohon sähköpääkeskukselle säätämään, p.s nyt netti toiminut vajaa 20 minuuttia ja speedtestistä tykittää pingiksi 70 ja nopeudeksi 0.1 megaa hehhehhee...

EDIT: niin, ne relacomin miehet mahdollisimman pian... vika on 100% varmasti tuossa, jossei ole niin maksan kyllä ilomielin sen 99 euron asentajakulut tai syön vaikkapa hatullisen paskaa jos vika ei olekkaan siellä.
Anza: Asiakasnumero-kenttään ei voi syöttää muita kuin numeroita. Liittymänumeron voi siihen syöttää yhteen pötköön ilman väliviivaa.

Asentajan lähettäminen vaatii joka tapauksessa vikailmoituksen jättämisen, jonka voit jättää vikapalveluumme numeroon 0206 90101. Foorumilta emme välitä vikailmoituksia eteen päin liittymäkohtaisesti. Vikailmoitus menee ensin verkonhallintamme käsiteltäväksi, joka tarkistaa linjan tilan ja tarvittaessa lähettää asentajan paikan päälle vikaa tutkimaan.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Nonniin, nyt on laitettu ilman väliviivaa... ja vika ilmoitus on tehty maanantaina vai tiistaina...
Tosiaan, oletkin jättänyt vikailmoituksen tiistaina. Liittymän toimintaa on nyt muutaman päivän ajan seurattu verkonhallinnastamme, kuten pätkimistapauksissa yleensä on tapana, mutta asentajalle vikaa ei ainakaan vielä ole laitettu. Mikäli viankorjaus vaatii asentajakäyntiä, menee korjaus kyllä ensi viikon puolelle.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Jooh, viitsitkö kirjata sen asentaja ilmoituksen jo nyt?... Mietitään jo irtisanomista, mutta tuskin sekään kyllä tässä vaiheessa enää on kovin järkevää kun 3 viikkoa jo kateltu...
Voin yrittää kiirehtiä viankorjausta, mutta asentajalle en vikaa pysty laittamaan. Tämä asia on verkonhallintamme käsissä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Nyt on kyllä äkkiä pakko kirjottaa kun netti sammuu tussahtaa 5min välein. Elikkäs, rajotettiin soneran kanssa 2 megaan ja pitäisi kuulemma toimia, ensimmäiset 5min meni loistavasti, kunnes sammua tussahti ja nyt sammuilee koko ajan... Elikkäs uutta vika ilmoitusta kehiin?
Kannattaa nyt vielä kokeilla sammuttaa adsl-modeemi muutamaksi minuutiksi vetämällä virtajohto seinästä. Jos tästä ei ole apua ja edelleen yhteys pätkii, niin sitten voit jättää uuden vikailmoituksen.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Nyt on pätkiny siitä lähtien kun rajoitettiin 2 megaan, elikkäs reilun viikon suurinpiirtein. Nyt lähteepi uusi vika ilmoitus ja viimeinen mahdollisuus...
nyt vika on "korjattu"... netti aivan saakelin hidas, miksi jätitte 2 megan rajoitukset? ja mistä johtuu että suomen palvelimellekin pingi 36?
ADSL-liittymäsi nopeusluokka on laskettu arvoon 2M/512k liittymän vianselvityksen yhteydessä. 8/1M - nopeusluokkaa ei useammasta korjausyrityksestä huolimatta saatu toimimaan hyvin ja puhelinlinja keskukselle on pitkä, joten tässä tapauksessa valitettavasti ainoaksi vaihtoehdoksi on jäänyt nopeusluokan laskeminen.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Selvä. Kyllä se 6 megaiseksi rajoitettuna ENNEN toimi, mutta nyt näkyy pätkivän vielä tällä 2 megaisellakin.
Liittymästä on vajaan kuukauden sisään kolme vikailmoitusta. Onko tänä aikana liittymää testattu toisella ADSL-modeemilla?

Käytössäsi on ilmeisesti vain muutaman kuukauden vanha modeemi, mutta toisaalta modeemin osuus yhteyden toiminnassa on erittäin tärkeä ja pienikin ongelma laitteen toiminnassa johtaa yhteyden katkoksiin. Asiaa ei helpota se, se modeemilla on monta eri tehtävää ja kaikkien niiden pitää toimia moitteetta. Modeemi tekee muutakin kuin pelkästään luo ADSL-yhteyden.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Naapurin modeemilla koitettu myös ja sama paskan maku se silläkin jää suuhun... Eri johtoja on myös käytetty ja koitettu eri puhelinpistokkeista mutta ei 😞
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Liittymästä on vajaan kuukauden sisään kolme vikailmoitusta. Onko tänä aikana liittymää testattu toisella ADSL-modeemilla?

Käytössäsi on ilmeisesti vain muutaman kuukauden vanha modeemi, mutta toisaalta modeemin osuus yhteyden toiminnassa on erittäin tärkeä ja pienikin ongelma laitteen toiminnassa johtaa yhteyden katkoksiin. Asiaa ei helpota se, se modeemilla on monta eri tehtävää ja kaikkien niiden pitää toimia moitteetta. Modeemi tekee muutakin kuin pelkästään luo ADSL-yhteyden.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Jos modeemin laittaa siltaavaan tilaan niin sehän ei tee muutakuin luo ja pitää yhteyttä yllä ? Toimivin ratkasu on ollut itsellä ja kavereillakin modeemi ensin sillaksi ja perään reititin jossa wlan sun muut. Ei taho kestää kuormaa yks laite ku hoitaa yssikseen kaikki hommat ja pätkimistä ilmeentyy.

Täältä tarkempaa tietoa ja testauksia reitittimistä: http://www.smallnetbuilder.com/componen ... temid,189/

Edit:

Anza : Kannattaa kokeilla laittaa modeemi sillaksi ja kokeilla pätkiikö. Softa palomuuri olla vaan päälä tietenkin sitten, vaikka toosan oma on ihan riittävä ellei jo ole joku muu. Itsellä on tosiaan Zyxel P-660R-D1 modeemi siltaavana ja perässä Linksys WRT54GL. Alussa oli pätkimisiä mutta ne johtu Windows 7 palomuurin lisäosasta: Windows Firewall Control jonka poistin ja nyt on pysyny jo 4 päivää pätkimättä. On nämä ihmeellisiä joskus. Tsemppiä netin kanssa.
Anza: Jos yhteys katkoo edelleen ja näin tapahtuu parille eri modeemilla testatessa, niin ei ole muuta neuvoa antaa kuin liittymästä uusi vikailmoitus. Sen voit tehdä myös Omien sivujan kautta Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella.

Miki08: Siltaavanakin modeemi itse ADSL-yhteyden lisäksi hoitaa LAN-puolen ethernet-liikenteen ja WAN-puolen ATM-liikenteen. Reitittävänä modeemilla on kuitenkin vielä enemmän prosessoitavaa, kun edellisen tehtävien lisäksi tulee vielä lähiverkon reitittimenä toimiminen eli asia on kuten kirjoitit.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vaihdettiin nettiliittymän nopeus 24M. Nyt netti pätkii koko ajan. Tämä ei ollut 1M liittymän ongelma. Tosin toimittajakin vaihtui samalla. Missä vika? Onko se meidän laitteissa vai toimittajassa? Kun nettiin yrittää mennä kestää useita minuutteja ennen kuin sivu aukeaa jos aukeaa ollenkaan. Ja taas joutuu aukaisemaan sivun uudestaan. Luulisi tuolla nopeudella aukeavan nopeammin kun 1M liittymäkin aukaisi ne nopeammin. Maksetaanko me turhaan euroja enemmän netistä joka ei toimi?
Ainakaan linjan pituuden puolesta ei ongelmaa pitäisi olla, eivätkä linja-arvotkaan näytä kovin huonoilta. Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme löydät ohjeita yhteyden pätkimiseen. Jos niistä ei ole apua, kannattaa liittymästä jättää vikailmoitus sivuston ohjeiden mukaisesti.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa