Skip to main content
Nonih eli homma menee näin: Tilattiin soneran adsl liittymän tilalle kaapeli liittymä (ISO VIRHE) ja vieläpä puolentoistavuoden sopimuksella. Siitä lähtien on netti ja tv kuva alkanyt pätkimään. On soitettu soneralle, mutta eihän siellä osata sanoa kuin "onhan käynnistetty uudelleen". Kerran meinasin jo lähettää vikailmoituksen vetämään, mutta netti alkoikin toimimaan ja se jäi sitten lähettämättä. Huomenna (tänään) on tarkoitus lähettää vikailmoitus, että saadaan se helvetin asentaja katsomaan mikä on vikana. Tälläkin hetkellä netti mätkii aina 5-10 min välein ja on pois päältä n.30 sec. koitappa siinä sitten surffata netissä. Sitten jos asentaja löytää vian omista laitteistani niin minun pitäisi maksaa 85€! Entäpä jos vika löytyykin soneran p*skoista? Maksaako sonera minulle 85? EI! Entäpä korvaako kyseinen p*skalafka sen ajan kun netti ei toimi? Eli joskus saattaa olla myös koko päivän ettei toimi. Entäpä voiko tämän liittymän lopettaa ja ottaa sen adsl liittymän joka sentään yleensä toimi? Kuvittelin jo aprillipäivänä, että sonera olisi tehnyt hauskan pilan ja netti olisi toiminut, mutta voitte arvata toteutuiko toive.. Kyllä nyt ymmärrän miksi tämä nettin on niin paljon halvempi kuin vanha.. KOSKA TÄMÄ EI TOIMI! Älkää vain tilatko kaapeli liittymää.. Ja kaikistä eniten harmittaa kun tämäkin alue sattuu olemaan soneran monopolialuetta. Eli kukaan muu ei toimita kaapeli-tv ja nettiyhteyttä. Kyllä saisi sonerakin panostaa nettiyhteytensä ja tv juttujensa laatuun. Ja tämäpä siis Torniossa.
Jos asentaja toteaa vian olevan Soneran verkossa / laitteissa, vika luonnollisesti korjataan ja asiasta reklamoidessasi saat toimitusehtojemme mukaiset hyvitykset asian tiimoilta.

Toimitusehtojemme mukaan vika tulee korjata kohtuullisessa ajassa vian ilmoittamishetkestä laskien. Jos vian korjaamisessa menee kohtuuttoman kauan, on asiakas oikeutettu lakisääteiseen hyvitykseen.

ADSL-liittymän saatavuuden voit tarkistaa parhaiten verkkosivuiltamme löytyvän saatavuuskyselyn avulla.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Tietäähän sen, ettei soneralta mitään tule saamaan. Tiedät sen varmasti itsekkin. Ja jos sieltä sattuu pari euroa tulemaan niin siinä kestää ainakin 3kk.. Laskut kyllä tulee ajallaan.

Soneran mielestä kohtuullinen aika on 1-2kk?

"Sonera korjaa virheen kohtuullisessa ajassa asiakkaan
virheilmoituksesta omalla kustannuksellaan. Sonera saa kuitenkin kieltäytyä korjaamisesta,
jos siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia tai kohtuutonta haittaa."

Joo-o joo-o..
Kohtuullinen aika tarkoittaa yleensä 2-3 arkityöpäivän kuluessa vikailmoituksen tekemisestä laskien.

Kannattaa huomioida, että operaattori ei lähde tutkimaan pätkimisongelmia tai muita yhteysongelmia (verkonhallinnan / asentajan toimesta), ellei asiakas tee liittymästään vikailmoitusta. Tässä tapauksessa ei siis tulkita, että vian korjaamisessa olisi tällä hetkellä mennyt 1-2kk.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
kyllastynyt kirjoitti:
Nonih eli homma menee näin: Tilattiin soneran adsl liittymän tilalle kaapeli liittymä (ISO VIRHE) ja vieläpä puolentoistavuoden sopimuksella. Siitä lähtien on netti ja tv kuva alkanyt pätkimään. On soitettu soneralle, mutta eihän siellä osata sanoa kuin "onhan käynnistetty uudelleen". Kerran meinasin jo lähettää vikailmoituksen vetämään, mutta netti alkoikin toimimaan ja se jäi sitten lähettämättä. Huomenna (tänään) on tarkoitus lähettää vikailmoitus, että saadaan se helvetin asentaja katsomaan mikä on vikana. Tälläkin hetkellä netti mätkii aina 5-10 min välein ja on pois päältä n.30 sec. koitappa siinä sitten surffata netissä. Sitten jos asentaja löytää vian omista laitteistani niin minun pitäisi maksaa 85€! Entäpä jos vika löytyykin soneran p*skoista? Maksaako sonera minulle 85? EI! Entäpä korvaako kyseinen p*skalafka sen ajan kun netti ei toimi? Eli joskus saattaa olla myös koko päivän ettei toimi. Entäpä voiko tämän liittymän lopettaa ja ottaa sen adsl liittymän joka sentään yleensä toimi? Kuvittelin jo aprillipäivänä, että sonera olisi tehnyt hauskan pilan ja netti olisi toiminut, mutta voitte arvata toteutuiko toive.. Kyllä nyt ymmärrän miksi tämä nettin on niin paljon halvempi kuin vanha.. KOSKA TÄMÄ EI TOIMI! Älkää vain tilatko kaapeli liittymää.. Ja kaikistä eniten harmittaa kun tämäkin alue sattuu olemaan soneran monopolialuetta. Eli kukaan muu ei toimita kaapeli-tv ja nettiyhteyttä. Kyllä saisi sonerakin panostaa nettiyhteytensä ja tv juttujensa laatuun. Ja tämäpä siis Torniossa.


Jos yhtään lohduttaa niin samat ovat murheet täällä etelässäkin; tosin sain Soneralta paremmat neuvot vian rajoittamiseksi:
- hanki uusi modeemi ja testaa sillä liittymäsi
- hanki toimiva liittymä ja testaa sillä modeemisi
Ja hinnoissa lienee etelän lisä; minulta lupasivat veloittaa 99 Euroa jos rekkulani onkin se vikapää... ;-)
Puolentoista vuoden sopimusajan kulumista odotellen ja naapurin langattoman kautta surffaillen...
-dr-

Vastaa