Skip to main content

Netti pätkii noin 10min välein

  • December 11, 2014
  • 10 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Aivan uskomatonta. Sulatin vielä sen kun netti katkesi muutaman kerran päivässä. Tänään kuitenkin nettissä surffaaminen ollut työn ja tuskan takana, nettipelaamisesta puhumattakaan. Toiminut hyvin aikaisemmin, mutta nyt yht'äkkiä alkanut pätkimään.

-Tietokone käynnistetty uudelleen
-Moodemi (Zyxel P660HW-D1) käynnistetty uudelleen
-piuhat käytetty irti 2 kertaan
-ipconfig /release
-/renew
-/flushdns
-IP-uudistaminen Sonera avustajan kautta


Pingataan isäntää [194.251.244.241] TTL : 56; Bytes: 32;

Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:13ms.
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:12ms.
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:13ms.
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:13ms.
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:13ms.
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:13ms.
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:13ms.
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:12ms.
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:12ms.
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:13ms.

Ping-testi valmis

Tämähän on sinänsä ihan ok, eli netin luulisi olevan kunnossa ja toimivan ilman mitään ongelmia, mutta kun ei toimi edes 15min vakaasti, niin ei toimi. Mikään ei tunnu auttavan.

10 kommenttia

  • March 2, 2013
Tämmöstä tällähetkellä....

Pingataan isäntää [194.251.244.241] TTL : 56; Bytes: 32;

Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:13ms.
Pyyntö aikakatkaistiin
Vastaus isännältä 194.251.244.241 : Onnistui ; Aika:13ms.
Pyyntö aikakatkaistiin
Pyyntö aikakatkaistiin
Pyyntö aikakatkaistiin
Pyyntö aikakatkaistiin
Pyyntö aikakatkaistiin
Pyyntö aikakatkaistiin
Pyyntö aikakatkaistiin

Ping-testi valmis

  • March 2, 2013
Modeemi resetoitu takaisin tehdasasetuksiin.


Edit: Joo ei tästä tuu mitään, netti takkuaa pahemmin ku koskaan. Jos laitan Teidän ilmoittamat asetukset modeemiin Zyxel P660HW-D1 niin ei toivoakaan saada yhteyttä. nyt mennään tehdasasteksilla, WLAN pois päältä. netti tällähetkellä erittäin epävakaa. Homma on ku syöpäpotilaalla joka elää elämäänsä minuutti kerrallaan eteenpäin.

  • March 3, 2013
Eilen alkoivat jälleen kerran ongelmat. Pingi menee n. 350ms Soneran nopeustestillä mitattaessa ja nopeudet tippuvat alle puoleen mitä pitäisi olla. Sama tapahtui viikonloppuna olikohan 2 viikkoa sitten. Korjautui itsestään eli olisikohan ISP puolella taas vikaa vikaa vikaa vikaa vikaa...

  • March 3, 2013
Tämmösillä asetuksilla mennään nyt. Tuntus toimivan ihan mukavasti, ainakin toistaiseksi.
-----------------------------------
Routing
ENET ENCAP
LLC
VPI 0
VCI 33

IP, automaattinen haku
-----------------------------------
IPv4,automaattinen haku
-----------------------------------

  • March 4, 2013
Hei eXtriimi

Yhteys näyttää pätkivän pahasti. En usko että vika on modeemin asetuksissa. Modeemi näyttää tippuvan linjalta vähän väliä. Oletko tutustunut meidän ohjeet ja vinkit osioon ADSL-yhteyden pätkimisestä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/ADSL-yhteys_p%C3%A4tkii

Jos näistä vinkeistä ei ole apua, ota yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä asiasta vikailmoitus. Ei pätkimisestä kannata jäädä kärsimään!

  • March 11, 2013
Lyötiin kaverin kanssa viisaatpäät yhteen. Päädyttiin seuraavan laiseen ratkaisuun.

1. Lataa firmware tuolta http://support.zyxel.fi/P660HW-D1/ (itse latasin P-660HW- D1_340AGL3C0_033_BRIDGE.exe).

2. Zyxel P660HW-D1 modeemin resetointi.

3. ÄLÄ MUUTA MODEEMIN ASETUKSIA TAI SALASANAA, jotta asennusohjelma toimisi oikein.

4. Asenna lataamasi firmware.

5. Laitteiston resetointi (kone ja modeemi).

6. muista salata/poistaa käytöstä WLAN

Tämä auttoi ainakin saamaan tämän Zyxelin toimimaan siltaavana (bridged). Vaikka kuinka yritin muuttaa modeemin asetukset manuaalisesti oikeiksi, ei pätkiminen loppunut. Internetin vakautta en nyt ole voinut itse todeta, kun vasta hetken ollut nämä asetukset käytössä, mutta vaikuttaa lupaavalta. Speedtest.net antoi parhaat lukemat mitä se on koskaan antanu
http://www.speedtest.net/result/2566068744.png (8/1).
Toivottavasti tämä auttaa muita saman ongelman kanssa tappelevia.

PS. Asiantuntija voisi vielä antaa kommentit tänne ja testata yhteyden. Kiitos.

  • March 12, 2013
Hei eXtriimi,

Linjan arvot näyttivät tällä hetkellä hyviltä. Jos pätkimisongelma palaa niin kannattaa ottaa vikapalveluun yhteyttä jotta voidaan selvittää linjan tilannetta tarkemmin.

Vikapalvelu 0206 90101 (mpm/pvm), ma–pe klo 8–20, la 9–16.30.
Voit jättää vikailmoituksen myös sivujemme kautta.

  • March 13, 2013
Joo pätkiminen jatkui vielä. Useamman kertaa antoi 169. alkuisen IP:n, mutta välillä toimi muutamankin tunnin ihan ok. Hetki meni siinä miettiessä, että mistäköhän mahtaa johtua. Tänä aamuna tajusin cmd:tä tutkailessa, että jostain syystä yhteys oli hypännyt IPv6-protokollan puolelle. Tämä veti sitten ilmeisesti jonkun sortin solmuun koko netin. Tiputin IPv6 kokonaan pois käytöstä ja nyt pelittäny aamupäivästä lähtien ilman yhtään katkosta.

PS. Joku vois siellä teillä summailla näitä juttuja yhteen ja miettiä mistä moinen voisi johtua ja kasata niistä yhteenvedon muille samaisista ongelmista kärsiville. On meinaan aika surullista lukea muiden ongelmista kun heitä neuvotaan resetoimaan laiteet ja kokeilemaan toisella modeemilla ja jos ei auta niin vikistä tekeen. Tällä saisitte asiakkaanne pysymään tyytyväisinä ja käyttämään teidän palveluja jatkossakin.

  • March 14, 2013
Taisin juhlia liian aikasin. Tänään aamulla ~08.40 netti poikki ja 169. alkuinen IP. Pienen tarkastelun jälkeen huomasin ottaa modeemin palomuurin pois päältä. Saas nähä kauanko tällä mennään ettenpäin

Kirjottelen tänne sen aikaa että netti toimii moitteetta. Joku voi saada tästä hyvää vertaistukea, kun lukee näitä, ja huomaa ettei ole ainoa jonka netti on v*****laan. :)

  • March 14, 2013
Hei eXtriimi,

Olithan laittanut ongelmasta jo vikailmoitusta?

169 alkuinen IP osoite kertoo että tietokone ei saa jostain syystä IP osoitetta.

Jos modeemi on siltaavassa tilassa ja yhteys katkeaa, niin silloin voi tulla kyseinen 169 alkuinen IP-osoite.

Jos modeemi on reitittävänä ja tietokoneen IP:ksi tulee 169 alkuinen osoite, niin ongelma jää tietokoneen ja modeemin välille.