Jeps..
Tähän ei saanekaan kuvaa liitettyä, niin pistetään Avustajan vikailmoitus old schoolina:
Yhteyden vianselvitys: käynnistä langaton sovitin uudelleen
SIA on havainnut, että verkkosovittimellasi USB Wireless 802.11 b/g Adaptor on vaikeuksia kommunikoida langattomien verkkojesi kanssa. Ongelma ratkeaa jne........
Ongelman esiintyessä boksin valoista poissa ovat ADSL (muistaakseni) ja INTERNET (varmuudella).
Kun pistää jatka, niin Avustaja puksuttaa minuutin ja netti alkaa toimimaan. Ongelma on siinä, että oman käsitykseni mukaan netin ei pitäisi pätkiä ollenkaan. Ja kun tuo viesti tulee kuudennen kerran päivässä, niin hermot ovat jo kadonneet.
Käytössä on tällä hetkellä Telewellin TW-EA510 v3(b) ja langattomalla osuudella mennään. Samat oireet ovat esiintyneet A-linkin perusboxilla ja Telewellin langallisella perusmallilla (tullut suoraan Soneralta). Kone on pari vuotta vanha Anttilan perus-HP Vistalla. Mäkkärillä selaillessa sama ongelma.
Tattis etukäteen,
-T
Sivu 1 / 1
Jos modeemin ADSL-valo sammuu tai rupeaa vilkkumaan, johtuu ongelma siitä, että modeemi on kadottanut yhteyden verkkoon. Ongelmaan voi olla syynä modeemi, puhelinjohto tai verkko.
Mainitsit, että vikaa on esiintynyt myös muilla modeemeilla ja tietokoneilla. Jos olet testatessasi kokeillut myös toista puhelinjohtoa, on vika joko Soneran verkossa tai talon sisäverkossa. Jos asunnosta löytyy useampia puhelinpistorasioita, kannattaa kokeilla yhteyttä niistä. Pääsääntöisesti eteisen puhelinrasia on ns. pääpistorasia.
Jos ongelma jatkuu, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm).
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Mainitsit, että vikaa on esiintynyt myös muilla modeemeilla ja tietokoneilla. Jos olet testatessasi kokeillut myös toista puhelinjohtoa, on vika joko Soneran verkossa tai talon sisäverkossa. Jos asunnosta löytyy useampia puhelinpistorasioita, kannattaa kokeilla yhteyttä niistä. Pääsääntöisesti eteisen puhelinrasia on ns. pääpistorasia.
Jos ongelma jatkuu, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm).
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Vaihdoin eteisen pistokkeeseen. Pätkii samalla tavalla, hieman useammin, mutta nyt ei Avustaja tajua että yhteys on poikki ennen kuin se jo palaa (kestää n. minuutin). Viikonloppuna käyn lainaamassa kaverilla käydessäni puhelinjohdon ja jos ei pelitä, niin maanantaina tullee reissu Elisashoppiin. Neljättä modeemia ei ole mielenkiintoa enää kokeilla.
Edit: toi vikailmoitusautomaatti on kyllä niin väsynyt ettei mitään järkeä... Ihmisen kanssa tän selvittäis luultavasti murto-osassa sitä aikaa mitä tuohon pelleilyyn menee... Ei näin.
Edit: toi vikailmoitusautomaatti on kyllä niin väsynyt ettei mitään järkeä... Ihmisen kanssa tän selvittäis luultavasti murto-osassa sitä aikaa mitä tuohon pelleilyyn menee... Ei näin.
Vikailmoituksen voit jättää myös Omien sivujen lomakkeella. Vianrajausautomaatin kautta vikailmoituksen voi kuitenkin jättää suoraan verkonhallintaan, joten tätä kautta viankäsittely on nopeampaa.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.