Pari kuukautta ollut nyt kiinteänlaajakaistan asiakkaana ja rupeaa jo pikkuhiljaa riittämään!
Yhteys toimii nopeudeltaan luvatusti mutta nettiyhteys pätkii! Harrastan nettipelaamista ja tämä pätkiminen häiritsee ja pilaa kaikki pelihetkeni. Edellisessä asunnossa soneran adsl pelitti kyllä yötäpäivä vuodenympäri. Nyt sapettaa nii pe**leesti! Vaikuttaa siltä että modeemi on täysi p**ka. Sitä saa käynnistellä kokoajan uudestaan kun netti katkeaa. Eikö teillä ole tarjota muuta mallia? Olen lukenut niin paljon kyseisestä Cisco EPC3825 asiakkaiden valittelua että kyllä tiedän että vika on tuossa lootassa eikä missään muussa. Vai onko alueellani jotain yhteysongelmia? Ei ainakaan häiriökartan/ilmoitusten mukaan! Ja joo firmware päivityksen on ja palomuurit ja muutkin asetukset pois päältä vaikkei niillä toimivan modeemin kohdalla ole hevonv***ua väliä.
Toivon todella että teette asian kanssa jonkin ratkaisun. Verenpaine kärsii kun soneran lasku tulee sähköpostiin ja maksan huonosta yhteydestä!
Sivu 1 / 1
Oletko jo kokeillut sillata modeemin? Vaatii kylläkin hieman kikkailua:
viewtopic.php?f=104&t=8888#p54221
viewtopic.php?f=104&t=8888#p66221
viewtopic.php?f=104&t=8888#p54221
viewtopic.php?f=104&t=8888#p66221
Hei Jakezor92
Kannattaa tosiaan kokeilla tuota irrituksen ehdottamaa siltausta pelikoneelle päin mutta jos pätkiminen yhä jatkuu, suosittelen jättämään vikailmoituksen asiasta niin tutkitaan sitä tarkemmin.
Kannattaa tosiaan kokeilla tuota irrituksen ehdottamaa siltausta pelikoneelle päin mutta jos pätkiminen yhä jatkuu, suosittelen jättämään vikailmoituksen asiasta niin tutkitaan sitä tarkemmin.
Jakezor92 kirjoitti: Toivon todella että teette asian kanssa jonkin ratkaisun. Verenpaine kärsii kun soneran lasku tulee sähköpostiin ja maksan huonosta yhteydestä!
Tee vikailmoitus ja reklamoi Soneralle. Ole tarvittaessa yhteydessä kuluttajaneuvojaan; Heillä on jo tiedossa että näitä ongelmia on Soneran asiakkailla paljon.
Vaadi Soneraa toimittamaan tilalle toisen merkkinen kaapelimodeemi tai korjaamaan toimittamansa laite; on päivänselvää että tuo Cisco on tyyppiviallinen laite eivätkä sen firmware -päivitykset ole korjanneet ongelmia.
Kuten totesit itsekin, laitteen viallisuudesta kertoo jo se, että Sonera ohjeistaa asiakkaita poistamaan siitä käytöstä modeemin tietoturvaan vaikuttavia perusominaisuuksia. Ei toimivaa laitetta pitäisi tarvita noin rampauttaa.
Jotkut käyttäjistä ovat saaneet apua modeemin laittamisesta siltaavaan tilaan, joka sekin on Soneran toimittamassa ohjelmistoversiossa tehty vaikeaksi.
Ongelman voi ratkaista myös hankkimalla itse tilalle toimivan toisen merkkisen kaapelimodeemin: Esimerkiksi itselläni oli Elisan kaapelilaajakaista-asiakkuuden ajoilta Bewan C5200n -modeemi, joka toimii moitteettomasti.
Tällöinkin voit reklamaatiossasi vaati Soneraa hyvittämään uuden laitteen hankintahinnan, mikäli se korjaa liittymän toiminnan eikä Sonera suostu uutta laitetta toimittamaan (ja Sonerahan ei suostu).
Tarvittaessa tässä auttaa kuluttajaneuvoja, vaikkakin todennäköisemmin korvausta joudut hakemaan kuluttajariitalautakunnasta asti.
Minulle Soneran asiakaspalvelun edustaja ilmoitti, että he mielellään asioivat nimenomaan kuluttajariitalautakunnan kautta asiassa ja kieltäytyi esimerkiksi hyvittämästä liittymän laskutusta kolmen kuukauden ajanjaksolta jolloin liittymä ei ole ollut pätkimisen vuoksi käytettävissä.
Tein kymmeniä, ellen satoja vikailmoituksia. Sonera ei koskaan korjannut liittymän vikaa; korjasin ongelman itse vaihtamalla modeemin. Minulle Sonera lähetti kaksikin kertaa uuden EPC3825 modeemin pyytäessäni eri merkkistä ja / tai mallista laitetta, ja vetoaa nyt mm. tähän kieltäytyessään hyvittämästä laskutusta; Soneran mukaan kahden viallisen modeemin lähettäminen on riittävä hyvitys asiassa.
Hän on myös ilmoittanut, että netin jatkuva pätkiminen on kiinteän laajakaistaliittymän palvelukuvauksen mukainen ominaisuus (mutta ei toistuvista pyynnöistä huolimatta ole suostunut yksilöimään missä näin sanotaan). Tältä osin ainoa viittaus pätkimiseen jonka itse olen löytänyt, on ainakin kesällä Soneran verkossa pyörinyt slogan: "Hyvästi pätkivä netti!". Tulkitsin tämän niin, että koska Sonera myy liittymäänsä hyvästi pätkivä netti-nimellä, kokee tämä asiakaspalvelun edustaja että hyvästi pätkiminen nimenomaan kuuluu liittymän ominaisuuksiin.
Lisäksi Soneran edustaja on ilmoittanut, että nettiyhteydet ovat teknisesti monimutkaisia, josta johtuen ne pätkivät. Eli Soneralle verkko-operaattorina nimenomaan verkkoyhteydet ovat teknisesti haastavia; ehkäpä yritys on siis hieman väärällä toimialaalla.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.