Skip to main content

Netti pätkinyt koko viikonlopun ajan

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei

Perjantai iltana netti aloitti pätkimisen. Oletin että joku tilapäinen häiriö vaan ja ongelma poistuis hetken päästä. Pätkiminen jatkui lauantai aamuun asti kunnes kaikki olikin yhtäkkiä taas hyvin (noin aamu 8:lta). Päivällä noin kahden aikaan pätkiminen alkoi taas eikä ole loppunut (en tietenkään koko päivää oo kytänny että miten toiminu).

Koitin ettiä häiriötiedotteista että mistäköhän tämmönen johtuu mutta mitään ei näkynyt. Vikailmoituksen tein netin kautta myös mutta siitä en tiedä menikö se läpi koska netti pätki samalla kun tein sitä.

Piuha tulee seinästä suoraan koneeseen ja netti toimii / aloittaa pätkimisen täysin satunnaisesti. Konetta oon boottaillu ja koittanu release/renew IP:tä, mikään ei auta. Kämppiksiltä kyselin ja kuulemma samanlaista ongelmaa on ollut.

Länsi-Pasilan HOAS asunnossa asustelen. (Solu)

Missä vika?

3 kommenttia

  • February 17, 2013
Sama juttu kaakkois-suomessa. Pingit soneran omiin palvelimiin heittelee ihan julmetusti välillä 30-1700ms. KotiTV sentään jaksaa pysyä käynnissä, mutta nettisurffailu on yhtä tuskaa.

//edit//
uuh. iihhana tuo vikailmoitus-"avustaja" - laittaa vaihtoehdoksi että kotona koneet kytkeytyy modeemin WLANin kautta niin vikailmoituksen tekeminen tyssää ilmoitukseen että pitäisi laittaa verkkokaapelilla kone kiinni koska todennäköistä on että WLAN on se syy? Siis mitä *********? Ei pysty edes vikailmoitusta tekemään jos ei ole kone verkkokaapelilla modeemissa kiinni.. ei perhana mitä parhautta. Sitten mainostetaan jotain ylihintaista helpsonia jossa finninaamat yrittää auttaa langattomissa kytkennöissä. Ei kiitos.

Kuulkaas nyt siellä soneralla. TEILLÄ ON VERKOSSA VIKAA, KORJATKAA SE ASAP. Minä kyllä tiedän että omat laitteet toimii koska koneiden välinen tiedonsiirto pelaa aivan mainiosti WLANin kautta. En tarvitse helpsonia rahastamaan siitä tiedosta.

  • February 18, 2013
Hei PACo ja Maxxer,

PACo: Sanoitkin että olit laittanut vikailmoitusta jo. Lisäisitkö asiakasnumerosi tietoihisi niin voin tarkistaa tilanteen. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Maxxer: Vieläkö yhteyden ongelmat jatkuvat? Oletko kokeillut resetoida Thomsonia?

  • February 18, 2013
Hei Marko-

Oma ongelma (luultavasti) ratkennut. Vikailmoitukseen liittyvän puhelun jälkeen testailin vielä eri koneella / johdolla ja ongelma näyttäisi poistuneen. Löysä liitin / eri nettijohto oli vissiin syyllisenä. Enpä olisi arvannut että [u:1en1v3cx]pätkiminen[/u:1en1v3cx] voi johtua löysästä piuhasta, no aina oppii uutta.

Kiitos, PACo.