Skip to main content
Hei,

taloyhtiössäni on tarjolla Sonera Laajakaista Extra, josta valitsin sitten 24/2 Mbps nopeuden. Tämä onkin toiminut vallan mainiosti nyt jo 1,5 vuotta, mutta eilisestä lähtien netti on ollut poikki kokonaan. Olen yrittänyt windowsin sekä ADSL-modeemin asetusten säätämistä, jopa modeemin kokonaan uudelleenresetointia, mutta tuloksetta. Kaikkien arvojen pitäisi olla oikein.

Tein eilen vikailmoituksen Soneran automaattiseen puhelinpalveluun, josta hetken päästä tuli tekstari, että ongelmani liittyy alueelliseen vikaan. Toisessa viestissä myös mainittiin, että vika korjataan parissa työpäivässä. Ainakaan toistaiseksi ei ole mitään tapahtunut, saatika tullut viestiä, että vika olisi korjattu, joten kaiketi ainakin huomiseksi menee tämä odottelu.

Näyttää kuin modeemi ei edes yrittäisi etsiä laajakaista-yhteyttä, sillä DSL-valo ei vilku mihinkään suuntaan, vaan pysyy tyynesti pimeänä. Voin olla melko varma, että asetukset on kunnossa, sillä on tämä ennenkin toiminut. Olisi vain kiva tietää, missä vika? Eli onko tämä nyt vain odottelemista, että Sonera saa asiat kuntoon, vai onko omissa laitteissa jotain vikaa?

- Eremita
Netti toimii taas!

Vastaa