Skip to main content

Netti poikki Oulussa

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Tänään tuossa 16.35 tienoilla netti pätkähti poikki eikä ole sen jälkeen tänä iltana toiminut. Ensi alkuun ei ADSL-valo palanut, mutta nyt se palaa. Siltikään nettiin ei edelleenkään pääse, eikä edes modeemin resetointi ole auttanut eikä myöskään pistokkeen siirtäminen toiseen puhelinjohdon pistorasiaan. Tällä hetkellä ADSL-valo palaa, mutta internet-valo ei. Asun kerrostalossa, ja koska en ole asetuksia koskaan muutellut, niin vian en uskoisi olevan minulla, vaan joko Soneran päässä tai sitten tässä asuintalossani siellä missä nettikytkennät on?

6 kommenttia

  • February 15, 2012
Tällä hetkellä taas pelittää, eli asiakaspalvelun ihmiset, katsokaapas asiakasnumeroani ja jos tekemäni vikailmoitusprosessi on vielä päällä niin tiedoksi että yhteys on taas kunnossa.

Kuitenkin vastaisuuden varalle, niin voisitteko kuitenkin kertoa mistä johtuu edellä mainituilla "oireilla" havaittu vika.

  • February 16, 2012
Hei Torres

Kiitos ilmoituksesta. Hyvä että yhteys toimii. Perumme vikailmoituksen. Toivottavasti ongelmia ei enää ilmene.

  • April 13, 2012
Hei

Tällä hetkellä yhteys on taas poikki. Olen kokeillut modeemin resetointia ja puhelinpistokkeen siirtämistä pistorasiasta toiseen mutta kumpikaan ei auttanut. Tällä hetkellä ADSL-valo palaa mutta Internet-valo ei.

Lisäys:

Ongelmanratkaisuohjeet eli modeemin virta -ja puhelinjohdon irroittaminen puoleksi minuutiksi (ja sen jälkeen modeemin virranuudelleenkytkentä) auttoi.

  • April 13, 2012
Hei Torres

Hyvä että yhteys alkoi toimia.

Jos ongelma toistuu niin kannattaa testata modeemi ja kytkennät. Mikäli omista laitteista ei vikaa löydy niin jätäthän ongelmasta vikailmoituksen niin voimme tutkia asiaa.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • January 1, 2013
Tervehdys!

Piti palata tähän asiaani kun minulla on ollut jälleen ajoittaisia ongelmia yhteyden toimivuuden suhteen. Vika tuntuu olevan modeemissa, sillä viimeisen parin kuukauden ajan olen saanut vähän väliä irroitella johtoja seinästä (sekä modeemin virtajohto että puhelinpistoke) ja kytkeä ne noin 30s odottelun jälkeen takaisin. Sitten yhteys on taas toiminut normaalisti jonkun aikaa, mutta juuri äsken yhteys katkesi taas kerran, yks kaks. Mm. verkkopankkiasiointiin liittyen tällainen jatkuva ja kohonnut riski yhteyden katkeiluun on todella ikävää, joten onko minun mahdollista vaihtaa modeemia uuteen Soneran liikkeessä ilman erillisiä kuluja? Minulla on määräaikainen sopimus menossa, ja asiakasnumeroni kautta näette asiakastietoni.

Käytössäni oleva modeemi on Telewellin TW-EA510 ADSL Modem Router. Johtojen irti ja takaisin kytkemisen lisäksi aika ajoin olen resetoinut modeemin mutta se ei ole auttanut kun ongelma kumminkin jossain välissä uusiutuu, viimeksi siis nyt tänään puoliltapäivin. Muuten vika on ollut samanlainen kuin alkuvuodesta 2012 (ks. aiemmat viestit) mutta nyt yhteys katkoo vaikka modeemissa ADSL -ja Internet -valot palaisivatkin. Tätä viestiäkin pääsin kirjoittamaan vasta kun liitin puhelimen koneeseen usb-kaapelilla ja muodostin nettiyhteyden Nokia Suiten kautta.

  • January 3, 2013
Hei Torres,

oliko tuo mainitsemasi modeemi tullut meidän kautta? Jos se on tuo sama, joka on tullut liittymäsi mukana, niin sen takuu on jo mennyt umpeen.

Voisit katsoa ADSL-yhteys pätkii -ohjeitamme. Nämä ohjeet ovat sinullekkin sopivat. Jos vikailua ilmenee vielä laitetestauksenkin jälkeen, niin silloin sinun kannattaa tehdä asiasta vikailmoitus.