Skip to main content
Mitenhän nyt saisi soneran ymmärtämään, että maksetusta palvelusta pitäisi saada tuote käyttöönsä kokonaisuudessa. JOS näin ei kuitenkaan ole, niin voisi kuvitella siitä ilmoitettavan, joko henk. koht. käyttäjälle tai sitten vikailmoituksena kaikille. Kuitenkin näyttää palsta olevan aika täynnä tätä samaa ongelmaa loppuvuodesta tähän päivään asti.

Itselläni tämä laite (Zyxel Prestige P870HN-51b VDSL2) ei enää edes boottausten/resetoinnin ynnä muiden sadetanssien jälkeen saa yhteyttä internetiin. Tuo ongelma tuntuu olevan lähes poikkeuksetta yöllä ja aamuyöllä. Kuitenkin n. klo 9:00 aikoihin toimii taas moitteetta päivän verran. Ja kyllä, tarvitsen internettiäni aamuyöllä.

Onko tämä nyt tiedostettu ongelma ja onko se hoidossa, vai onko tosiaan niin, että kyseessä on vain yksittäistapauksia?
Eilen katkesi tosiaan laajakaistayhteys, eikä ollut ensimmäinen kerta. Useimmiten ajankohta on ilta ja yö. Aamulla yhteys taas toimii. Palautteista ja omakohtaisista kokemuksista voi päätellä, että ongelma on esiintynyt jo tovin aikaa. Kuten Simo Silppurikin mainitsi; jos palvelu ei toimi, niin siitä pitäisi ilmoittaa käyttäjälle tai ainakin vikailmoituksena yleisesti. Nykyään laajakaista katkeaa, eikä missään kerrota miksi, kuinka pitkäksi aikaa, millä alueella, jne.

Esimerkiksi juuri nyt olette saaneet palautetta ainakin minulta ja Simo Silppurilta, mutta silti vika- ja häiriötiedotteessanne sanotaan seuraavaa:

Laajakaistaverkon vika pääkaupunkiseudulla korjattu

Vika vaikutti laajakaista- ja Sonera Viihde liittymiin.

Vika alkoi 3.2.2014 klo 7:00
Vika korjattiin 3.2.2014 klo 8:00

Tässä valehdellaan päin naamaa. Vika alkoi jo aamuyöstä, eikä tänä aamuna. Luulen, että myös tuo "vika korjattiin" aika on väärin, koska esimerkiksi Korsosta lähetettiin palaute kello 8.40, että heillä ei netti toimi ja Simo Silppurikin sanoo ajan olleen "noin" kello 9.00.

Vielä lopuksi, Joulukuussa oli jo samoja ongelmia: viewtopic.php?f=53&t=15516
Hei Doer ja simo silppuri ,

Pääkaupunkiseudulla on verkon laitteisiin tehty viikon aikana päivityksiä jonka takia katkoksia on voinut ilmetä. Jos ongelmat yhä jatkuu, suosittelen vikailmoituksen jättämäistä vikapalveluun! Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.


Doer kirjoitti:
Vielä lopuksi, Joulukuussa oli jo samoja ongelmia: viewtopic.php?f=53&t=15516

Olemme kiinnittäneet tähän huomiota. Tämän takia päivitystöitä ja korjauksia on verkkoon tehty mutta ilmeisesti niistä ei ole ollut vielä riittävästi apua. Tämän takia vikailmoituksista ja täältä saatu tieto on arvokasta. Kiitos teille aktiivisuudesta asian suhteen ja pahoitteluni vian aiheuttamasta haitasta.
Sain juuri sähköpostin, jonka mukaan "matkapuhelimeeni on kytketty tekstiviestipalvelu, joka ilmoittaa laajakaistaliittymäsi toimintaan vaikuttavista huoltokatkoksista tai vioista verkossamme".

Tästä iso kiitos! Juuri tällaista palvelu kaipasinkin.
Kolmas yö putkeen, kun netti katkeaa.

Teettekö päivityksiä? Ja jos teette, niin miksei missään taaskaan ilmoiteta? Tekstiviestipalvelu, onko sitä edes olemassa? Yhteyden yölliset katkeilut ovat tuttuja teidän Helmi-Maaliskuun päivityksistä.

Joulukuussa jo samoja ongelmia.
Hei Doer!

Suunniteltua työtä en alueella tällä kertaa löytänyt. Jos ongelma ei poistu, kannattaa siitä jättää vikailmoitus.

Tiedote liittyen tekstiviestipalvelun toimimattomuuteen:
Omilla Sivuilla ja asiakaspalvelussa aktivoitava Vika- ja häiriötiedottaminen- palvelu on väliaikaisesti poissa käytöstä. Vika on tiedossa ja korjauksessa. Asiakkaille ei tule tekstiviesti- ja sähköposti-ilmoituksia sellaisista verkon muutostöistä ja verkkovioista, jotka mahdollisesti vaikuttavat heidän liittymänsä toimintaan. Pahoittelemme viasta aiheutuvaa haittaa.
Tänään netti katkesi kokonaan. Vikailmoitus on jätetty. Modeemissa palaa vain power valo.

Ilmoituksenne mukaan: "Vika korjataan kahden työpäivän aikana. Pidä laitteet kytkettyinä vianselvityksen ajan. T. Sonera". Toivottavasti lupaus pidetään ja pääsen ylihuomenna torstaina katsomaan tilaamaani CHL-jääkiekkoa Sonera viihteestä.
Hei Doer!

Vikailmoituksesi on asentajalla työn alla ja tämän päivän aikana pitäisi kyllä tulla kuntoon.
Asentaja kävi ja vian syy selvisi. Nyt toimii taas.

Kiitos hyvästä palvelusta.
Hei Doer!

Mahtava homma! 🙂

Vastaa