Netti takkuaa

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei.

Olen tässä viimeisen tunnin (valehtelematta) yrittänyt keksiä miten saisi Soneran asiakaspalveluun yhteyttä, ilman että puhelinvastaaja varaa minulle automaattisesti korjaajaa. En ole vieläkään keksinyt miten saisin johonkin ihmiseen yhteyttä, joten kirjoittelempa ongelmastani tänne.

Elikkäs, alunperin minulla oli 10/10 valokuitu, johon olin enemmän kuin tyytyväinen. Internet tuli siis ethernet piuhalla seinästä. Nyt muutin uuteen osoitteeseen, jonne ei tulekaan ethernet piuhalla vaan normaalit puhelinpistokkeet. Nyt on siis 10/2 valokuitu. Ongelma on se, että netti ei ole koko tänä aikana toiminut moitteettomasti. Useamman kerran viikossa netti katkeaa joksikin ajaksi ja alkuun luulin että vika löytyy omista laitteista. Silloin oli käytössä TP-Link TD-8840T ADSL boksi ja sen perässä WLAN boksi. Jonkin aikaa jaksoin ihmetellä sitä ja sitten laitoin TP-Linkin ADSL boksin takuisiin ja sain vaihdossa Buffalo AirStation WBMR-HP-G300H ADSL WLAN boksin. Vähemmän yllättäen ongelmat ovat alkaneet uudestaan ja tällä hetkellä olen 100% varma ettei vika ole enää omissa laitteissa. En kuitenkaan halua varata korjaajaa ennenkuin saan keskustella asiasta jonkun ihmisen kanssa.

5 kommenttia

https://www4.sonera.fi/OmatSivut/Apps/K ... ikatilanne
Tuota kautta kokeilin kyllä, mutta viimeisenä kohtana siellä ilmoitetaan, että "olen kokeillut kaikkea neuvottua ja ymmärrän että jos ongelma on minun päässä niin olen soneralle auki 99€". Ei kuulosta edelleenkään kovin hyvälle. En vain ymmärrä minne hävisi vanha kunnon asiakaspalvelu johon sai yhteyden senkun soitti, toki jonossa joutui yleensä odottamaan, mutta silti.
Hei Tuxi

Vikapalvelulla palvelee numerossa 0206 90101. Turhan asentajankäynnin maksu tulee siinä tapauksessa jos vika on asiakkaan omissa laitteissa tai kytkennöissä. Siksi lomakkeella kysytään oletko testannut toisella modeemilla.
Terve. Täällä ongelmana että netti tahtoo katketa päivittäin monta kertaa ja tietenkin myös kotitv ei toimi. valittaa yhteysvirhe 602 ja yritä myöhemmin uudelleen. no yritän ystävällisesti esim 2 tuntia myöhemmin ja kappas sama teksti vieläkin. seuraavana aamuna. sama teksti. tätä jatkunut nyt 3 viikkoa. auttaa välillä kun ottaa johdon pois seinästä. mutta digiboksi ei edes käske ottaa johtoa pois. Modeemina on zyxel p-600 mikä tuli joskus kotitv paketin mukana. ja siis minulla ollut tämää viihdepaketti käytössä tuon 3 viikkoa:D
Hei pulu1990

Kun yhteys katkeaa, sammuuko modeemista DSL-valo? Tämä kertoo katkeaako yhteys verkon ja modeemin välillä. Kuinka pitkä puhelinjohto sinulla on käytössä? Suosittelemme että käytät 1,5m johtoa, joka on tullut modeemin mukana. Jos huoneistosta löytyy useampi puhelinpistoke, kannattaa kokeilla kytkeä modeemi eri pistokkeeseen.

Vastaa