Skip to main content
Meillä on kotona (Espoossa) 100megan netti, mutta klo 21-22 aikana netti menee täysin tukkoon. Nettiä tarvitsevien tietokonepelien ping (viive) nousee kolminkertaiseksi, mikä tekee pelaamisen mahdottomaksi! Uskon itse että ongelma on täysin soneran päässä... Onko muilla/muualla samanlaista ongelmaa? Jos ongelma on Soneran päässä yrittääkö Sonera tehdä asialle mitään?
Samanlaisia ongelmia ilmennyt täälläkin (Kauniainen) nyt muutaman viikon ajan. Yhteys tosiaan Soneran 100/10 valokuitu ja joka päivä noin kello 21-22 pingi hyppää todella korkealle ilman mitään järkevää syytä. Laitteet ja kytkennät testattu, eikä vika voi olla kotipuolella. Tämä todellakin haittaa todella pahasti verkkopelaamista ja toivon että ongelma saataisin mahdollisimman pian korjattua.
Hei HallJe ja mynixx

Teillä on molemmilla käytössä meidän palvelureititin joten suosittelen tässä tapauksessa molempia tekemään asiasta ihan vikailmoituksen niin saadaan paremmin juuri tuo 21-22 välinen aika meille seurantaan.

HallJe Tällä hetkellä en modeemia löydä ollenkaan linjalta niin en osaa vielä sanoa mitään asian suhteen. Voisitko laittaa sen päälle niin voidaan alustavasti tilannetta katsoa? Käytäthän yhteyttä suoraan verkkokaapelin kanssa?

mynixx Oletko kokeillut yhteyttä suoraan data-rasiastasi silloin kun ongelma alkaa? Sinulla näyttäisi myös nopeus romahtavan täysin tuon ongelman aikana mikä ei ole normaalia. Jos ongelmaa ei esiinny koneella suoraan data-rasiaan kytkettynä, ongelma jää silloin hyvin todennäköisesti modeemille.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Käytän yhteyttä suoraan verkkokaapelin kautta. Modeemi pitäisi olla päällä. Unohtui myös ensimmäisellä kerralla mainita että täälläkin latausnopeus romahtaa täysin tuona 21-22 aikana kuten Mynixx:illä.
Hei HallJe

Onko sinulla ollut muita laitteita käytössä tämän meidän tulleen Inteno-palvelureitittimen lisäksi? Linjoilla näyttäisi käyneen myös jokin muukin laite. Tällä hetkellä linjalla näkyy olevan meidän Inteno ja linja-arvot näyttävät normaalilta.
Takkuilee edelleen vaikka yhteys tulee suoraan data-rasian kautta.
Hei mynixx

Suosittelisin tekemään asiasta suoraan vikailmoituksen. Sinulle tulee kuitenkin suoraan CAT5 kaapeli huoneeseen asti joten ongelma on todennäköisesti jossain muualla kuin sinun laitteissa.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Yhteys toimi noin 2 viikkoa moitteetta, mutta ongelma josta tänne alunperin kirjoitin on palautunut ja jatkunut jo noin viikon ajan.
Huomasin myös tänään, että websivut latautuivat tosi hitaasti...
Ajoin Speedtestin - ja ping oli yli 700!! Ja nopeuskin huikeat 0,66 megaa, vaikka yhteýs pitäisi olla 100 MB....
Tehän näette siellä minun yhteystietoni, joten voisitte alkaa hoitaa tätä sieltä päästä. Muutaman kerran kun olen vikapalveluun soittanut, niin ei puoli tuntia riittänyt.

http://www.speedtest.net/my-result/3106625586


EDIT: noh nyt taas pelaa, kun pääsi valittamaan....

aattachment=0:3aeov8r9]3106681442.png[/attachment:3aeov8r9]

Tosin, eihän tuo vieläKÄÄN ole sitä mitä minulle on myyty (100/10 MB)
http://www.speedtest.net/result/3107468757.png

Kohta jo toista kuukautta jatkunut tämä, eikä ongelmalle näy loppua. Teidän 100/10 kuitu taitaa muutenkin pätkiä todella monella muullakin kuluttajalla ja selkeästi vika on siellä teillä ISP:n puolella, minkä myös itse myönsittekin. Olisin hyvin tyytyväinen jos sieltä päästä meitä kuluttajia informoitaisiin, että korjataanko ongelmaa ylipäätänsä ja onko ongelman ratkeamiselle arvioitua aikaa. Tässä alkaa miettimään että onko järkeä maksaa yhteyttä, joka ei toistaiseksi kata sitä mitä sopimuksessa luvattiin.
Samanlaista ongelmaa 10/10 yhteydellä (Espoo). Saattaa nopeudet pudota rajusti ja vasteajat nousevat taivaisiin. Ongelma kuitenkin alkoi vasta tässä syksyllä kun kerrostalossa päivitettiin laitteita. Yleensä luulisi että laitteiden päivitys tai uusiminen parantaisi verkon toimintaa mutta tuntuu käyneen päinvastoin. Netti on myös ollut muutamana päivänä kokonaan poikki (n. 8h), eikä näistä katkoksista ole mitään ilmoitettu edes jälkeenpäin.
Tänään ja eilen viive nousi jo noin kello 17:00 todella korkeaksi, samalla latausnopeus heitteli 1 - 40mbps välillä.
Hei mynixx ja Jenkku

Jos ongelmat toistuvat tai jatkuvat viankorjauksen jälkeenkin, kannattaa asiasta jättää aina uusi vikailmoitus. Tarkempaa tietoa en kyllä alueellisesta ongelmasta teidän tilanteessa löydä.

mynixx, Voisitko kokeilla yhteyttä vielä myös toisella koneella tai laitteella kun tuo ongelma ilmenee?
Yhteyttä kokeiltu eri laitteilla ja ilman reititintä.

http://www.speedtest.net/result/3109872923.png
Hei mynixx

Olitkin ollut meihin jo eilen yhteydessä ja tehnyt uuden vikailmoituksen. Lisäsin täällä antamasi lisätiedot vikailmoitukselle mukaan. Toivottavasti ongelmasi saataisiin nyt nopeasti kuntoon!
Eilisestä iltapäivästä lähtien ollut viivettä ja latausnopeudet olleet seuraavanlaisia.

http://www.speedtest.net/my-result/3111772793

Sonera Laajakaista Valokuitu 24M/2M
Hei smn

Tein pieniä muutoksia liittymääsi joten käynnistätkö modeemisi uudestaan ja tutki miten yhteys toimii nyt?
Nyt tuntuisi toimivan. Kiitos paljon Antti.

Vastaa