Skip to main content
Soneran adsl:n otin noin kymmenen vuotta sitten tähän taloon, muuta ei ole tarjolla eikä mokkulaakaan saa kuin hitailla yhteyksillä. Keskukseen on sen verran matkaa, että nopeuttakaan ei saa nostettua, vaikka kiinnostusta olisi.

Netti on nyt vuoden päivät toiminut todella heikosti. Meganen yhteys toimii tälläkin hetkellä maksimissaan noin 15kt/s ja latenssit ovat reilusti päälle 1500ms, kun ne parhaimpina päivinä ovat olleet 60ms. Olen ollut yhteydessä vikapalveluihin ja paikanpäällä on käynyt setä katsomassa, että on piuhat oikeassa paikassa ja toimivat, mutta vikaa vaan ei ole saatu korjattua. Oma veikkaukseni on, että puhelinjohdot ovat huonossa kunnossa, tai että kapasiteetti vain on yksinkertaisesti loppu ja viimeinen talo langan päästä jää ilman.

Tuntuu tyhmältä maksaa megan hintaa liittymästä, joka ei toimi edes puolella nopeudella, mutta ilman nettiäkään on nyt vähän hankala elää. Olisi kiva, jos pankkiasiat saisi hoidettua nopeammin netin kautta, kuin että ajaa itse kahdeksan kilometrin päähän pankkiin.

Olisi kiva, jos löytyisi ratkaisu ongelmaan.
Ongelman selvittämiseksi on hyvä käydä vielä läpi tässä ADSL -yhteys hidastelee -ohjeessamme neuvotut toimenpiteet. Ohjeessa on neuvottu seikat, jotka voivat auttaa hidasteluongelmaan asiakkaan laitteiston puolella.

Jos sama hidastelu kuitenkin jatkuu, vaikka olet käynyt ohjeen toimenpiteet läpi, asiasta kannattaa seuraavaksi tehdä uusi vikailmoitus vikapalveluumme. Vikailmoituksen voi jättää, joko vianrajausautomaattimme 0206 90101 (pvm/mpm) tai Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
"asiakkaan laitteiston puolella" ei nyt enää luulisi olevan mitään vikaa (jos sitä ylipäätään on koskaan ollut), kun on KOLME kertaa vaihdettu ADSL-modeemia ja asentajakin käynyt mittaamassa pistokkeesta, että toimii.

Yhteys nyt alkoi kuitenkin MYSTISESTi toimimaan taas vaihteeksi. Olisi hieno, jos tämä jatkuisi ilman, että pitää aina pyytää.
pek: ADSL-liittymäsi edellinen vikailmoitus on johtanut korjaukseen puhelinverkon puolella. Jos yhteys temppuileee jälleen ja vika ei ole modeemissa tai omissa kaapeleissa, niin uusi vikailmoitus on paikallaan.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa