Skip to main content

Netti yhteys kaatuu toistuvasti

  • December 11, 2014
  • 8 kommenttia
  • 91 katselukertaa

Eli ongelmana se että netti yhteys kaatuu vähän väliä nii ei oikein ole hauskaa ku oot sitte netissä surffaamassa tai katot soneran kautta telkkaria niin netti kaatuu niin rupee pikkusen hermot menemään tän homman kanssa... tuntuis jotenki että pitäs pävittää tän modeemin firmware tai jotain?

ja lueskelin jostain äske että se onnistuu ainoastaan soneran kautta?

8 kommenttia

  • September 24, 2013
Hei James0n

Vilkasin yhteyttäsi ja linjassa näkyy aika paljon vaimennusta. Onko meiltä tullut modeemilaite kytketty kiinni suoraan puhelinpistokkeeseen alkuperäisellä lyhyellä (2m) puhelinjohdolla? Voisit kokeilla myös yhteyttä toisesta puhelinpistorasiasta mikäli sellainen löytyy. Modeemin firmwaren päivitys ei poista vaimennuksia joten tässä tapauksessa siitä ei kyllä ole apua.

Minkälaisia nopeuksia saat mitattua nopeustestillä tietokoneella?

  • September 24, 2013
oon kokeillu kaikkia mahdollisia johtoja mikään ei estä kaatumista. viive 42ms lataus 17.62mb/s lähetys 0.86mb/s. Kun joskus tästä soitin soneralle niin tekivät jotain ku näytti todella paljon jopa satoja virhekoodeja yms. niin korjasivat jotain ja rupesi toimimaan. toimi about 6kk ja kaatui tänä aikana vain n. 5kertaa jotka huomasin. kun tämän jälkeen uusin sopimuksen niin jatkui tämä mahdoton kaatuilu välittömästi ja hauskinta tässä on ku tuntuu että tolla modeemilla on silmät ja jotain mua vastaan kun kävelen ton häkkyrän ohi niin se kaatuu välittömästi....menee niin kovaa ja korkeelta toi ettei mitään käsitystä..olenko häiriötekijä moiselle modeemille? :D käytössä ainoastaan yksi pistoke seinässä toinen ei ole kytketty...

  • September 24, 2013
Hei James0n

Tällä hetkellä näyttää että ongelmasi johtuisivat tuosta vaimennuksesta mutta liittymäsi nopeus on silti modeemille asti hyvä. Myös viihdepalvelussa näkyy paljon ongelmia tämän takia. Teen linjaan pienia säätöjä ja mikäli tästä ei ole apua, suosittelen jättämään asiasta vikailmoituksen.

Tutkitaan sitä kautta mahdollinen modeemivika ja vaihdetaan laite tarvittaessa uuteen. Mikäli vika ei kuitenkaan johdu modeemista, hoituu tuo viankorjaus silloin vikailmoituksen kanssa loppuun asti.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

  • September 24, 2013
kiitos tästä tarkkaillaan tilannetta ja edetään sen mukaan

  • September 24, 2013
Terve, minulla ollut aikalailla vastaavia ongelmia, nyt muutaman viikon.
Eli katkoo nettiä useita kertoja päivässä, myös kotitv:n katselu katkeaa n.10-30 sekunniksi.


Modeemi Thomson TG789
Käyttöjärjestelmä Windows 7.
Käytän yhteyttä langallisesti (verkkokaapelilla).
Ohjelma jonka käytössä ongelma ilmenee: Opera, Firefox, Chrome, kotitv
Lähiaikoina ei muutoksia
Alueella ei tehty kaivuutöitä.
Mitä toimenpiteitä olet jo tehnyt selvittääksesi ongelman: Modeemi resetoitu, tietokone käynnistetty uudestaan
Latausnopeus:15,39 Lähetysnopeus:0,82 Viive:0,28

  • September 25, 2013
Hei antticky

Näyttäisi siltä että modeemilaite ei ole kunnolla yhdistänyt verkkoon koska nopeudet näyttävät tällä hetkellä todella huonolta. Eihän sinulla ole muita laitteita puhelinlinjassa kuin meiltä tullut Thomson TG789-palvelureititin? Tekisitkö vielä kerran laitteelle tehdas-asetusten palautuksen painamalla 30s laitteen reset-painiketta laitteen ollessa päällä.

Mikäli yhteyden pätkiminen silti jatkuu ja nopeudet vaihtelee suuresti, suosittelisin silloin jättämään asiasta vikailmoituksen.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

  • September 26, 2013
Laitoin johtoja uuteen uskoon ja nyt tuntuisi että pelaa

  • September 26, 2013
Hei antticky

Vilkaisin liittymääsi nyt uudestaan ja tilanne näyttääkin jo paljon paremmalta :) Ilmoittele mikäli ongelma vielä jatkuu ja ongelma ei enää poistu johtojen järjestelyllä.