Modemi(telewell TW-EA501,ikä n.3kk) tekee seuraavaa riippumatta siitä,onko PC kytkettynä modemiin vai ei.
Lähtö tilanteessa (jolloin yhteys toimii) INTERNET-,ADSL-,SYS-ja PWR-ledit palavat.
Muutaman minuutin kuluttua sammuvat INTERNET-ja ADSL-ledit ja SYS-ledi vilkkuu.
Tovin kuluttua SYS alkaa palaa ja LAN-ledit(4kpl)vilkkuvat.Pikkuhiljaa syttyy ADSL ja viimein myös INTERNET.
Tämä sykli toistuu muutaman minuutin välein.Tästä johtuen yhteys tietysti katkeaa tämän tästä.
Lieneekö vika Soneran linjoissa vai modemissa ?
Sivu 1 / 1
Minun mielestäni ihan varmasti Soneran linjoissa. Pyydän jo anteeksi rumaa kielenkäyttöäni jota tulen käyttämään.
Siis mitä minä olen Soneran asiakkaana huomannut, että aina on jotain päin persettä. Joko netti pätkii tai sitten on aivan saatanan hidas. Olisin varmaan jo jonkin muun operaattorin asiakas mutta kun tänne missä asun ei saa muuta kuin Soneraa. " Ei voi kestää " on se millä voin kuvata tunnettani. Saisi Soneran johtoporras hävetä silmänsä pois päästä kun kehtaakin myydä yhden megan laajakaistaa kiskurihinnalla vielä kun toimi kirveelläkään koko paska. Itselläni oli aluksi kun laajakaistan hommasin ZyXEL modemi, joka tuli paketin mukana. Ja tietysti se on paska, ei toiminut kuin pari vuotta ja ostettiin juuri tuo Telewellin TW-EA501. Olen jo ollut Soneran asiakas niin pitkään että olisi edes rationaalista että saisi jotain korvausta tälläisestä paskaliittymästä. Jos vaikka rakkaat foorumin moderaattorit kuvittelisivat tilanteen jolloin netti katkaisee itsensä joka 1-7 min välein jolloin kaikki menee päin vittua. Tämänkin paskan kirjoittamisen aikana netti sanoi itsensä irti 4 kertaa. Vaikka olenkin nopea kirjoittamaan.
Teidän rakas vittuuntunut asiakkaanne.
Jussi Hämäläinen, Anttola
Siis mitä minä olen Soneran asiakkaana huomannut, että aina on jotain päin persettä. Joko netti pätkii tai sitten on aivan saatanan hidas. Olisin varmaan jo jonkin muun operaattorin asiakas mutta kun tänne missä asun ei saa muuta kuin Soneraa. " Ei voi kestää " on se millä voin kuvata tunnettani. Saisi Soneran johtoporras hävetä silmänsä pois päästä kun kehtaakin myydä yhden megan laajakaistaa kiskurihinnalla vielä kun toimi kirveelläkään koko paska. Itselläni oli aluksi kun laajakaistan hommasin ZyXEL modemi, joka tuli paketin mukana. Ja tietysti se on paska, ei toiminut kuin pari vuotta ja ostettiin juuri tuo Telewellin TW-EA501. Olen jo ollut Soneran asiakas niin pitkään että olisi edes rationaalista että saisi jotain korvausta tälläisestä paskaliittymästä. Jos vaikka rakkaat foorumin moderaattorit kuvittelisivat tilanteen jolloin netti katkaisee itsensä joka 1-7 min välein jolloin kaikki menee päin vittua. Tämänkin paskan kirjoittamisen aikana netti sanoi itsensä irti 4 kertaa. Vaikka olenkin nopea kirjoittamaan.
Teidän rakas vittuuntunut asiakkaanne.
Jussi Hämäläinen, Anttola
Samaa tautia foorumin täydeltä liikkeellä.
Todennäköisempää kuin Soneran linjavika, on se että asiakkaalla on vanhat puhelinjohdot tai liian pitkä johto rasiasta modeemiin.
Jos vika vaivaa, katso täältä tarkistuslista millä rajata vika. http://www5.sonera.fi/ohjeet/index.php? ... %C3%A4tkii
Asiaan liittyen, itsellä ilmenee samaa vikaa, paitsi että SYS ei taida täällä vilkkua. Telehellin laite myös käytössä (510v3).
tirbuk: Itselläni tuo 501 mallin modeemi aikanaan temppuili myös, ja korjasin asian vaihtamalla uuteen, mutta varmista vielä modeemin kautta ADSL-asetukset että siellä on moduloinnissa ADSL2+. Itselläni oli pelkkä ADSL2 ja eihän sillä yhteys pysynyt. Oireet eivät tulleet aivan yhtä tiheään, mutta samanlaiset kuitenkin olivat.
Todennäköisempää kuin Soneran linjavika, on se että asiakkaalla on vanhat puhelinjohdot tai liian pitkä johto rasiasta modeemiin.
Jos vika vaivaa, katso täältä tarkistuslista millä rajata vika. http://www5.sonera.fi/ohjeet/index.php? ... %C3%A4tkii
Asiaan liittyen, itsellä ilmenee samaa vikaa, paitsi että SYS ei taida täällä vilkkua. Telehellin laite myös käytössä (510v3).
tirbuk: Itselläni tuo 501 mallin modeemi aikanaan temppuili myös, ja korjasin asian vaihtamalla uuteen, mutta varmista vielä modeemin kautta ADSL-asetukset että siellä on moduloinnissa ADSL2+. Itselläni oli pelkkä ADSL2 ja eihän sillä yhteys pysynyt. Oireet eivät tulleet aivan yhtä tiheään, mutta samanlaiset kuitenkin olivat.
Faryan laittoikin jo kattavat ohjeet ja linkin Ohjeet ja Vinkit -sivullemme, josta löytyy lista toimenpiteistä, jotka saattavat ratkaista pätkimisongelman.
Jos edellä mainituista ohjeista ei ole kuitenkaan apua, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus Sonera Vikapalveluun numeroon 020 690101 (mpm/pvm) tai Omien Sivujen lomakkeen kautta.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Jos edellä mainituista ohjeista ei ole kuitenkaan apua, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus Sonera Vikapalveluun numeroon 020 690101 (mpm/pvm) tai Omien Sivujen lomakkeen kautta.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.