nettiyhteys pätkii pahasti se toimii vain satunaisesti
minulla on modeemina netgear cg834wg
tässä muutama virhe ilmoitus mitä pukkaa koko ajan
Time Not Established Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Time Not Established Critical (3) DHCP FAILED - Request sent, No response
Time Not Established Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Fri Apr 30 11:16:54 2010 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
Fri Apr 30 11:16:35 2010 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Fri Apr 30 11:16:35 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Fri Apr 30 11:15:44 2010 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Fri Apr 30 11:15:44 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Fri Apr 30 11:14:42 2010 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Fri Apr 30 11:14:42 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Fri Apr 30 11:13:55 2010 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Fri Apr 30 11:13:54 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Fri Apr 30 11:12:24 2010 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Fri Apr 30 11:12:24 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Fri Apr 30 11:08:41 2010 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Fri Apr 30 11:08:41 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Fri Apr 30 11:04:56 2010 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Fri Apr 30 11:04:56 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Fri Apr 30 11:01:19 2010 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Fri Apr 30 11:01:19 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Fri Apr 30 10:31:53 2010 Critical (3) No UCD's Received - Timeout
Fri Apr 30 10:30:00 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Fri Apr 30 10:29:59 2010 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
Fri Apr 30 10:26:18 2010 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Fri Apr 30 10:26:18 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Fri Apr 30 10:23:19 2010 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Fri Apr 30 10:23:19 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Fri Apr 30 10:19:27 2010 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Fri Apr 30 10:19:27 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Fri Apr 30 10:16:47 2010 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Fri Apr 30 10:16:47 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Fri Apr 30 10:14:01 2010 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
--
TOMMI
Sivu 1 / 1
Nämä asiat kannattaa testata ensimmäiseksi:
- Sammuta modeemista virta pois kokonaan eli töpsli irti seinästä.
- Irroita ja kiinnitä takaisin modeemin kaapeliverkkoon vievä kaapeli molemmista päistä, siis irti myös modeemista.
- Virta takaisin modeemiin ja testaa yhteys.
Ellei ollut apua, poista käytöstä signaalin modeemille ja TV:lle jakava haaroitin jos sellainen on käytössä. Jos yhteys toimii ilman haaroitinta paremmin mutta haaroitin on kuitenkin pakollinen, korvaa haaroitin uudella.
Olisi tietenkin hyvä testata myös toisella kaapelilla, erityisesti jos on epäily että kaapeli tai sen liitin on voinut vahingoittua jossain yhteydessä (huonekalun siirto, imurointi, koira puri kaapelia jne.)
Ellei näistä tempuista ole apua, tee liittymästä vikailmoitus. Se onnistuu Vikapalvelun numeron 0206 90101 lisäksi Omilta sivuilta löytyvällä Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
- Sammuta modeemista virta pois kokonaan eli töpsli irti seinästä.
- Irroita ja kiinnitä takaisin modeemin kaapeliverkkoon vievä kaapeli molemmista päistä, siis irti myös modeemista.
- Virta takaisin modeemiin ja testaa yhteys.
Ellei ollut apua, poista käytöstä signaalin modeemille ja TV:lle jakava haaroitin jos sellainen on käytössä. Jos yhteys toimii ilman haaroitinta paremmin mutta haaroitin on kuitenkin pakollinen, korvaa haaroitin uudella.
Olisi tietenkin hyvä testata myös toisella kaapelilla, erityisesti jos on epäily että kaapeli tai sen liitin on voinut vahingoittua jossain yhteydessä (huonekalun siirto, imurointi, koira puri kaapelia jne.)
Ellei näistä tempuista ole apua, tee liittymästä vikailmoitus. Se onnistuu Vikapalvelun numeron 0206 90101 lisäksi Omilta sivuilta löytyvällä Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
uusi kaapeli on nyt ostettu mutta ei siitä ole mitään apua
aina modeemin buuttauksen jälkeen yhteys toimii 10-15 minuuttia
modeemi näyttäisi olelevan yhteydessä mutta se ei pääse internettiin
voiko Soneralta ostetun modeemin toimivuuden testaamassa jossain Sonera kaupassa
aina modeemin buuttauksen jälkeen yhteys toimii 10-15 minuuttia
modeemi näyttäisi olelevan yhteydessä mutta se ei pääse internettiin
voiko Soneralta ostetun modeemin toimivuuden testaamassa jossain Sonera kaupassa
En valitettavasti tiedä missä pääsisit testaamaan kaapelimodeemia.
Jos yhteys aina palautuu modeemin buuttauksen jälkeen, on syytä epäillä että vikaa jää modeemiin. Laite on Soneralta ostettu ja siinä on vielä takuu voimassa, joten sinun kannattaisi tehdä liittymästä vikailmoitus. Mahdollinen modeemin takuuvaihto hoituisi sitä kautta.
Voit jättää vikailmoituksen kirjallisesti Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella. Vikakuvauksessa kannattaa kertoa mitkä ovat ongelman oireet ja mitä olet jo tehnyt vian rajaamiseksi, siis samat asiat mitä olet tänne kirjoittanut. Voit myös laittaa lomakkeelle linkin tähän keskusteluun.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jos yhteys aina palautuu modeemin buuttauksen jälkeen, on syytä epäillä että vikaa jää modeemiin. Laite on Soneralta ostettu ja siinä on vielä takuu voimassa, joten sinun kannattaisi tehdä liittymästä vikailmoitus. Mahdollinen modeemin takuuvaihto hoituisi sitä kautta.
Voit jättää vikailmoituksen kirjallisesti Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella. Vikakuvauksessa kannattaa kertoa mitkä ovat ongelman oireet ja mitä olet jo tehnyt vian rajaamiseksi, siis samat asiat mitä olet tänne kirjoittanut. Voit myös laittaa lomakkeelle linkin tähän keskusteluun.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.