Skip to main content
Nettiarkisto lakkasi yhtäkkiä toimimasta ja ilmoitti että antamani nettiarkiston tunnus
joka oli valmiiksi näkyvissä ei ole pätevä. Pyyhin sen pois ja kirjoitin uudelleen varmistaen että se oli oikea, mutta jälleen sain ilmoituksen ettei se ole pätevä. Etsin apua soneran ohjeista, joissa
sanottiin että joskus auttaa tietokoneen sammuttaminen ja uudelleen käynnistys. Ei auttanut, kun kone oli käynnistynyt, nettiarkisto ilmoitti edelleen että tunnus ei ole pätevä. Miksi näin? Olen kyllä säännöllisesti maksanut laskuni! Toivoisin pikaista vastausta -- mitä pitää tehdä? Säilyvätkän
arkistossa olevat tiedostoni (koko noin 146 Gigaa) varmasti? Terveisin AP
Hei aparpola,

Voit tarkistella nettiportaalin kautta tarkistella varmuuskopioituja tiedostoja.

Tarkoititko että tietokone alkoi lisenssivainta/tilauskoodia kyselemään uudelleen? Kannattaa tarkistella vielä että tietokoneen kellonaika ja päivämäärä ovat oikein.

Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme lähetellä sinulle tuon lisenssiavaimen uudelleen. Varmistellaan että sinulla on varmasti oikea numero siellä.

Asiakasnumeron lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Myöhemmin selvisi että Nettiarkisto lakkasi toimimasta eikä oikea koodikaan avannut sitä, koska systeemiä päivitettiin. Minusta asiakkaille olisi pitänyt etukäteen tiedottaa mitä tulee tapahtumaan ja täsmälleen miten Nettiarkiston saa uudelleen käyntiin --- ohjeista ei käynyt tarkkaan selville miten
välttää koko aineiston lataaminen pilvestä, se piti itse selvittää.

Vastaa