Skip to main content

Nettiarkisto pyytää tuhoamaan varmuuskopion.

  • December 11, 2014
  • 11 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei
Jouduin asentamaan Windowsin uudestaan, koska se meni sekaisin. Nyt yritän asentaa Nettiarkiston taas päälle, jolloin tulee seuraava pyyntö tuhota varmuuskopio:

"Et voi luoda uutta varmuuskopiota
Olet jo luonut kaikki varmuuskopiot, jotka voit käyttöoikeuden mukaan luoda.Voit luoda uuden varmuuskopion poistamalla aiemmin luodun varmuuskopion tai ostamalla lisää varmuuskopioita käyttöoikeuden nimiin."

Haluaisin mieluummin jatkaa varmuuskopiointia vanhan kopion pohjalta. Mikä nyt neuvoksi?

11 kommenttia

  • August 27, 2012
Hei pok5,

oletko palauttanut aiemman varmuuskopiosi takaisin koneellesi? Löydät ohjeet tämän tekemiseen Sonera Nettiarkiston uudelleenasennus -ohjesivuiltamme. Kun olet tämän tehnyt, niin Nettiarkisto pystyy jatkamaan varmuuskopiointia koneellasi.

  • August 27, 2012
Hei
Olen nyt palauttanut varmuuskopion koneelleni. Yritin sen jälkeen asentaa Nettiarkiston uudestaan, mutta sama pyyntö varmuuskopion poistamisesta tulee taas. Mikähän tässä on vikana? Ei voi olla niin, että tietojen varmuuskopiointia varten ostettu palvelu pyytää tuhoamaan varmuuskopion ??!! :)

  • August 27, 2012
Hei pok5,

seurasitko aiemmin laittamiani ohjeita kohta kohdalta? Tuon uudelleenasennuksen alussa valitaan kohta "varmuuskopioi tiedostot" ja sen jälkeen hieman myöhemmin "Kyllä, haluan käyttää aiempaa varmuuskopiota".

Mikäli seurasit ohjeita kohta kohdalta, niin tulivatko varmuuskopioidut tiedostot jo koneellesi?
Ja missä kohtaa saat tuon kertomasi ilmoituksen, missä ohjelma pyytää sinua tuhoamaan varmuuskopion?

  • August 27, 2012
Hei
Seurasin ohjeita kohta kohdalta ja varmuuskopioidut tiedostot palautuivat koneelleni. Samoja ikkunoita ei tule minulle kuin ohjeessa "Sonera Nettiarkiston uudelleenasennus". Kohtaa "Kyllä, haluan käyttää aiempaa varmuuskopiota" ei tule minulle näkyviin missään vaiheessa. Minulla on kuvakaappauksista tallennettu ikkunaketju doc-tiedostossa, mutta doc-tiedostoa ei voi liittää tähän mukaan. Miten voisin lähettää sen sinulle?

  • August 28, 2012
Hei pok5,

Nettiarkisto-ohjelman voi asentaa koneelle vain kerran. Tuo virheilmoitus voi siis johtua siitä, että olet yrittänyt asentaa ohjelmaa uudestaan ja se on jo koneellasi asennettuna. Löydätkö Sonera Nettiarkisto ohjelman koneeltasi ja mitä se ilmoittaa sinulle, kun avaat ohjelman?

  • August 28, 2012
Hei
Kyllähän Nettiarkisto pitää voida asentaa uudestaan silloin kun joutuu asentamaan Windowsin uudestaan, koska silloin kovalevy "formatoituu" ja vanha Nettiarkisto-ohjelma samalla katoaa.

Löydän Nettiarkisto-ikonin oikeasta alakulmasta ja sitä klikkaamalla tulee ilmoitus: " Et voi luoda uutta varmuuskopiota"

  • August 28, 2012
Hei pok5,

ohjelma tuleekin asentaa uudestaan koneelle. Nyt tilanne viittaa siihen, että olet jo tehnyt tuon asennuksen onnistuneesti ja ohjelma on jo koneellasi. Tämän jälkeen Nettiarkisto-ohjelmaa ei voi enää uudelleenasentaa. Voit itse koittaa etsiä ohjelmaa koneeltasi ja katsoa toimiiko se kuten pitääkin. Tai sitten voit yrittää poistaa kaikki Nettiarkisto-ohjelmat koneeltasi ja tämän jälkeen koittaa uudelleenasennusta.

Saat apua Helpson -palvelusta. He pystyvät myös etäyhteydellä tekemään tarvittavat toimenpiteet puolestasi.

  • August 28, 2012
Hei
Olen useampaan kertaan poistanut Nettiarkiston koneeltani ohjauspaneelin Lisää/poista sovellus -osion kautta. Joka kerta kun asennan sitten uudestaan "tyhjältä pöydältä", niin lopputuloksena tulee sama ilmoitus "Et voi luoda uutta varmuuskopiota".

Soitin lopulta Helpsoniin ja heiltä sain kuulla, että vastaavia ongelmia on esiintynyt muillakin. Kyseessä on Nettiarkiston "ominaisuus", joka ilmenee Windowsin uudelleenasennuksen jälkeen. Neuvoksi sain poistaa vanhan varmuuskopion ja aloittaa varmuuskopionti alusta asti uudestaan.

Mielenkiintoista tässä on se, että tietojen varmuuskopiointia verten kuluttajalle myyty palvelu pyytää tuhoamaan varmuuskopion. Kaikki toivo jää sen varaan, että kuluttaja on ymmärtänyt ottaa varmuuskopiosta omatoimisen kopion omalle koneelleen ennen Nettiarkisto-kopion deletoimista.

  • November 17, 2012
Vaihtuiko koneen nimi uudelleenasennuksessa? Itse olen joutunut tuhoamaan arkiston silloin tällöin, ja on sellainen tuntuma, että nettiarkisto sitoo varmuuskopion koneen nimeen.

  • November 18, 2012
Nyt en enää muista enkä voi tarkistaa vaihtuiko koneen nimi uudelleenasennuksessa, koska ostin uuden Windows 8 -pöytäkoneen ja vanha lähti jo kaatopaikalle. Vaihdoin samalla uuden koneen mukana tulleeseen Nortonin tietoturva- ja varmuuskopiointipalveluun, koska F-Securen tuotteet eivät vielä tätä kirjoittaessani ole yhteensopivia Windows 8:n kanssa.

Tässä kohtaa täytyy todeta, että Nortonin varmuuskopiointipalvelu se vasta susi onkin. Olen jo noin kaksi tuntia käyttänyt sen asetusten tutkimiseen, enkä vieläkään ole saanut kopiointia toimimaan. Nortonin varmuuskopioinnin käyttöliittymä on uskomattoman kökkö.

Olin yhteydessä Nortonin käyttäjätukeen ja sieltä oltiin etäyhteydellä koneeseeni yhteydessä ja he laittoivat kopioinnin päälle. Seuraavana iltana katsoin asetuksia, niin mitään ei ollutkaan kopioitunut.

Täytyy toistaiseksi ottaa kopiot muistitikulle.

  • November 19, 2012
Mun vanha kone kämähti, ja kaikki rakkaat kuvat ja musat pitäisi olla tallessa Nettiarkistossa. Nyt vaan ei Soneran asiakaspalvelu osaa sanoa miten ne palautan. Helpson sanoo, että Nettiarkisto pitää ensin asentaa uudelle koneelle, mutta systeemi väittää että minulla on jo Nettiarkisto käytössä... eikä anna asentaa sitä uudelle koneelle. Toisaalta Sonera sanoo, että Nettiarkiston voi asentaa vain yhdelle koneelle. Kyllähän niitä koneita kämähtelee, ikävä kyllä... Onko tämä kuluttajan kusetusta? Miten ihmeessä saan Nettiarkistoon tallentamani itselleni tosi tärkeät tiedostot palautettua uudelle koneelle? Soneralta ei saa muuta vastausta kuin että olethan jo käynyt tutustumassa "siihen ja siihen ohjeeseen".

Olen myös kysynyt Soneralta että säilyvätkö Nettiarkistoon tallennetut tiedostot siellä siitä huolimatta että/jos jotenkin onnistun ne palauttamaan uudelle tietokoneelleni. Vastausta tähänkään ongelmaan en ole Soneralta saanut.