Skip to main content

Nettilaskujen laskutuskaudet ja eräpäivät?

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Hauskaa ja elähdyttävää päivää!

Olen hankkinut tuon ilmaisen nettiliittymän suhteellisen verkkaisella nopeudella, mutta olen ajatellut tässä budjetin (toivottavasti) parantuessa muutaman kuukauden sisällä sitten hieman nostella tuota nopeutta.

Minulle on kuitenkin tärkeää, että eräpäivä ei klämpsähdä mihin sattuu, vaan osuu juuri oikeaan saumaan.

Näin ollen kysyisinkin, että miten voin valita eräpäiväni?

Kysymys kaksi: Onko olemassa samanlaista kaaviota nettilaskutuksesta, kuin matkapuhelinlaskutuksesta on olemassa? (Näyttäisi siltä, että Sonera panostaa matkapuhelimiin enemmän, kuin nettiin)

Jatkokysymys edelliseen: Vai onko niin, että sekä netti-, että puhelinlaskutus hoidetaan tismalleen samalla tavalla, eli tuo "Tele Finland"in tai "TeliaSonera"n "Matkapuhelinlaskujen Laskutuskaudet ja Eräpäivät 2013"-pdf-tiedosto kuvastaa siis siinä samalla myöskin nettilaskujen laskutuskausia ja eräpäiviä?

Varmistava kysymys, jos vastaus edelliseen on myönteinen: Eli näin rautalankaesimerkkinä; jos haluan eräpäivän vaikkapa osumaan 15.11.2013, ja muutenkin jatkumaan osapuilleen samoina päivinä (eli siis noin kuukauden puolivälissä), riittääkö tuohon "Laskutusryhmä 44":ään pääsemiseen se, että nostan nopeuttani 26.10 tai vaikkapa 27.10 - siis kyseisen laskutuskauden alettua, vai tarvitaanko jotain muita kommervinkkejä?

Jos taas tuota laskutusryhmää ei voi helposti itse valita, niin voinette valottaa, että mikä on se seikka, joka saa kenetkin putoamaan mihinkin ryhmään? Eli mikä asia määrittää sen, että mihin ryhmään päätyy?

Kuten sanoin, eräpäivän valahtaminen juuri oikeille kohdilleen on minulle tärkeää, koska edellisen puljun kanssa tuli hieman ongelmia, koska karkausvuoden takiaaiemmin niin hyvin toiminut eräpäivä muuttui, ja laskut lankesivat maksettaviksi vallan väärinä päivinä, joten jouduin sitä sitten joka kerta siirtämään, ja sitten tulikin ongelmia, kun he siirtyivät maksulliseen eräpäivän siirtoon - no, se nyt ei sinänsä liity tähän.

Mutta haluaisin vain varmistaa, ettei vastaava kauhuskenaario enää toistu täällä, eli ennenkuin nostan nopeuttani (ja muutan yhteyteni maksulliseksi), haluan vain tietää ja varmistaa, että pystyn tosiaan saamaan minulle parhaiten sopivan eräpäivän käyttööni, eikä tarvitse maksella mitään ylimääräisiä kummallisuuksia.

Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista, ja joka tapauksessa tämän vaatimattoman raapustukseni tunnollisesta ja huolellisesta lukemisesta.

Ystävällisesti,

- Soneran asiakas

3 kommenttia

  • August 15, 2013
Hauskaa päivää sinnekin!
Ja pahoittelut vastausviiveestä.
Nopeudennostoa ei tarvitse erikseen "ajoittaa", sillä laskutus on päiväkohtainen.
Tällä hetkellä laskutusryhmäsi on niin, että eräpäivät ajoittuisivat välille 14.-19. päivää kuuta. Tasan tarkkaan tietylle päivälle eräpäivää ei harmi kyllä ole mahdollista saada. Laskutusryhmän muutos ja nopeudennosto onnistuvat vaikka soittamalla maksuttomaan Myyntipalvelunumeroon 0800 133133 (ark 8-20, la 9-16.30).
Rohkeasti vaan nopeutta nostamaan, jos tarvetta sille on :)

  • August 15, 2013
...

  • September 26, 2013
Hm, jostain syystä lisävastauksia ei kuulu, joten koetanpa muokata viestiä.

Itseasiassa haluaisin lähinnä tietää, kuinka nopeuden noston voi tehdä netitse, ILMAN facebookia.

"Omat Sivut"-kohdastahan se pitäisi onnistua - siellä lukee moinen toiminto, mutta eipä onnistu. Luin jonkin toisen viestin, jossa sanottiin, että se ei ole tällä hetkellä toiminnassa, koska sivut ovat työn alla, ja se funktionaalisuus olisi "tulossa takaisin", mutta viestin kirjoituksesta on jo kulunut jo kuukauden päivät (jos oikein muistan), eikä osio toimi vieläkään.

Miksi noin tärkeä toiminto on edes poistettu, sitä en voi käsittää. Luulisi sen olevan huono business-päätöskin, sillä nytkin olisin jo nostanut nopeuttani, niin Teillä olisi taas yksi MAKSAVA asiakas lisää.

Mielelläni haluaisin nostaa nopeutta, jos vain voin tehdä sen netitse ja ilman facebookia.

Voisitteko vaikkapa ilmoittaa minulle, heti kun tämä onnistuu, tai kun tiedätte kertoa, milloin tämä saattaisi voida onnistua? Kyllähän voin käytellä tätä ilmaistakin yhteyttä tietenkin, mikäs tässä - tähän hitauteenhan alkaa jo tottua.

Arvostaisin, jos näihin kysymyksiini vastattaisiin tällä kertaa.

Pienenä kritiikkinä ja palautteena:

Olisi muuten mukavaa, jos myös nettiasiakkaille tarjottaisiin samat palvelut (chatti ja ilmaiset SMS-viestit), kuin kännykkäasiakkaillekin, kuten jotkut muut ISP:tkin tekevät, sen sijaan, että meidät karsinoidaan tänne jämäryhmään, jossa nuo asiat eivät onnistu. Meinaan, nythän tämä nopeuden nostokin sitten onnistuisi chatin kautta, mutta kas, sepäs ei tietenkään käy päinsä, koska Ette tarjoa chattia nettiasiakkaille...

Lisäksi on hieman kummallista, miten monta eri tunnusta tarvitaan eri asioiden tekemiseen, kun aiemmalla ISP:llä riitti yksi ainoa tunnus, ja asioiden hallitseminen oli huomattavasti selkeämpää ja kätevämpää. Myös epäselvyys vaivaa koko käyttöliittymäänne.

Kiitos joka tapauksessa Ajastanne, ja miellyttäväntuntuista loppupäivää!

Ystävällisesti, kunnioituksella ja without prejudice or frivolity,

- Inquirer