Puolisoni tarvitsi työnsä takia Skypeä, joka hänen liittymässään toimi erittäin huonosti.
Niinpä hankin 18.10.2010 ADSL 24M/1M-liittymän, mikä asennettiin 8.11.2010.
Mutta Skype toimi entistä huonommin/ei ollenkaan, Sonera-testerin nopeudet olivat
7-9 M / 0,1-0,3 M. (juuri 26.11.2010 21.00 mitattuna viive 108 ms, lat 8,5, läh 0,3) .
*
Helpson-testaus 19.11. 31-minuuttinen puhelu, tulos: 'Soneran linjoissa on vikaa'
*
Jos ja kun toteutuneet siirtonopeudet ovat vain kolmannes luvatuista ja sopimuksessa
mainituista nopeuksista, riittääkö, että maksan vain kolmanneksen kuukausimaksusta 39,90?
*
Paikka on Espoo, Haukilahti, Lohitie
*
Sivu 1 / 1
Laajakaista ADSL -liittymätyypissä nopeuden vaihteluväli voi olla huomattavankin suuri. Palvelukuvauksen mukaan yhteysnopeuden tulee olla pääsääntöisesti minimissään kolmannes maksiminopeudesta. Yhteyden nopeuteen vaikuttavia tekijöitä ovat mm. etäisyys keskittimeltä sekä käytettävän puhelinverkon laatu. Etukäteen on mahdotonta sanoa kuinka nopeasti yhteys tulee toimimaan jossakin tietyssä osoitteessa.
Jos yhteyttä käytetään langattomasti voisit kokeilla myös modeemin kytkemistä tietokoneeseen verkkopiuhalla ja katsoa paraneeko latausnopeus.
Jos latausnopeus jää jatkuvasti alle tuon 8Mbit/s on syytä tehdä vikailmoitus esim. tällä Vikailmoituslomakkeella.
Jos yhteyttä käytetään langattomasti voisit kokeilla myös modeemin kytkemistä tietokoneeseen verkkopiuhalla ja katsoa paraneeko latausnopeus.
Jos latausnopeus jää jatkuvasti alle tuon 8Mbit/s on syytä tehdä vikailmoitus esim. tällä Vikailmoituslomakkeella.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.