Skip to main content
Liittymätyyppini on Extra-C 10M/2M. Internetyhteys toimii muuten moitteettomasti, mutta käynnistettyäni Counter-Strike nettipelin internet yhteys katkeaa pienen viiveen jälkeen ja alkaa jälleen toimimaan kun suljen pelin.
En omista muita internetpelejä, joten en tiedä miten netti niiden kanssa käyttäytyisi. En kuitenkaan usko että vika voisi olla millään tavoin pakasta vedetyssä pelissä, tai saatika pakasta vedetyssä tietokoneessa. Koneessa on Windows 7.
Netin katkettua boxin valot ei sammu. Olen irrotellut johdot ja kokeillut muut normaalit uudelleen käynnistykset ja uudelleen asennukset.
Kun soitin vikapalveluun siellä sanottiin internetyhteydessäni olevan jokin ongelma. Nettiboxini on Thomson digital|broadband.

EDIT: Lisäksi haluaisin myös nyt varmennusta tähän vikapalvelun hinnastoon. Että kun tein vikailmoituksen, saattaako sieltä sitten tulla parin päivän päästä ukko ovelle, tutkia hetken ja totea että oma vika 99e kiitos tai puhelinsoitto että tutkittiin, sun syy maksa 99e. Ja eikö mitenkään ole mahdollista saada semmosta asiakaspalvelun numeroa jossa olisi ihminen toisessa päässä, eikä maksaisi mansikoita ja hunajaa (Helpson).
Jos asentaja lähetetään paikalle, tutkii hän signaalitasot talojakamossa ja tarvittaessa asunnosta. Kaapeliyhteyksissä usein vianrajaus on vaikeampaa kuin adsl-yhteyksissä, mutta jos asentaja rajaa vian omiin laitteisiisi, laskutetaan käynnistä tuo mainittu 99 euroa. Muussa tapauksessa maksua ei veloiteta.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Entä mikä voi olla vikana kysyttyyn ongelmaan?
Jos olet testannut omat laitteesi, eikä niistä vikaa löytynyt ja tehnyt vikailmoituksen, ongelman syy selvinnee vikailmoituksen käsittelyn yhteydessä. Asentaja/verkonhallintamme on sinuun asiasta yhteydessä.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa