Skip to main content
Laitetaanpa taas kerran samasta aiheesta juttua... Elikkäs mistähän voi johtua pingin yhtäkkinen tuplaantuminen nettipelejä pelatessa? Yhteyteni on 24/1 ADSL joka toimi alkuun moitteetta kunnes yhteys eräänä päivänä katkesi. Tein vikailmoituksen jonka jälkeen yhteys taas aukesi mutta sen jälkeen ping tuplaantunut nettipelejä pelatessa. Myös matala viiveisillä servereillä (esim. ping 30) tapahtuu "warppailua". Olen kysynyt vikapalvelusta apua ja he sanoivat ettei voi näillä tiedoilla alkaa selvittämään ongelmaa. Omat laitteet ja ohjelmistot testattu ja todettu 100% toimiviksi. Testattu toisella modeemilla ja tietokoneella. Löysin eräältä keskustelupalstalta aiheen joka käsitteli melkolailla samaa ongelmaa. Ongelmasta kärsivää henkilöä kehoitettiin soittamaan palveluntarjoajalle ja pyytämään ylimääräisen viiveen poistamista. Onkohan tuo temppu myös mahdollista soneralla? Olisi mukavaa löytää tähän ongelmaan ratkaisua pikkuhiljaa sillä nettipelaaminen oli yksi suurimmista syistä miksi nopeutta nostettiin 2megasta 24megaan.
Koska kyseessä on ADSL-liittymä, vastaaikaan on ehkä mahdollista vaikuttaa. Jos liittymän vianselvityksen yhteydessä ADSL-yhteyteen on lisätty virjeenkorjaus, niin sen poistaminen nopeuttaa pingin vastetta, mutta toisaalta saattaa lisätä virheilyä liikenteessä.

Tilanne oman liittymäsi suhteen on tarkistettavissa Vikapalvelun kautta. Voit kysyä asiaa Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella, sillä se menee suoraan Vikapalvelun käsiteltäväksi.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa