Ostimme tämän teidän nettitikun + 3.6 mb/s liittymän. Liittymähän on aivan surkea. Nopeudet puolen megan tasolla. Mutta siinähän ette mukamas voi auttaa, niin haluaisin vain apua messenger ongelmaan.
Elikkäs, aina kun kirjaudun Windows live messengeriin tunnuksillani. Pääsen näkemään yhteystietolistani mahdollisesti jopa 10 sekunnin ajaksi, kunnes yhteys katkeaa. Sitten teen messengerin vianmäärityksen, ja sanoo että IP:ssä vikaa.
Kun taas aMSN mese toimii normaalisti tunnuksillani.
Missä vika? Olen asentanut Windows live messengerin uudestaankin.
Ja älkää kysykö, miksi aMSN ei kelpaa. Se on kauhea.
Sivu 1 / 1
Soneran puolelta vastaamme Soneran omiin tuotteisiin (laajakaistaliittymät ja niiden palvelut, Sonera TV) liittyviin kysymyksiin, mutta ehkä joku muu osaa vastata kysymääsi asiaan.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Soneran puolelta vastaamme Soneran omiin tuotteisiin (laajakaistaliittymät ja niiden palvelut, Sonera TV) liittyviin kysymyksiin, mutta ehkä joku muu osaa vastata kysymääsi asiaan.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jos messenger herjaa IP:tä, ja vanhalla netillä toimi, niin luulisi että teillä on vikaa. (IP)
Mikä virheilmoituksen Messenger IP-osoitteesta antaa?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Mikä virheilmoituksen Messenger IP-osoitteesta antaa?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Tämmönen tulee:
"Käyttämäsi tietokoneen IP-osoite ei kelpaa."
Liikkuva laajakaista - liittymissä on käytössä dynaaminen IP-osoite eli osoite on käytännössä joka kerta toinen kuin edellisellä käyttökerralla. En tunne tarkemmin Microsoftin Messenger - sovellusta, mutta epäilen että sen yhteysasetuksissa on jotain pielessä, jos ohjelma jatkuvasti antaa kyseistä virheilmoitusta. Soneran verkosta saatu IP-osoitehan on sinänsä toimiva, kun sillä internet-yhteys muuten toimii.
Ehkä sama ongelma on tuttu jollekin tämän forumin käyttäjälle ja saat ratkaisun ongelmaan sitä kautta.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Ehkä sama ongelma on tuttu jollekin tämän forumin käyttäjälle ja saat ratkaisun ongelmaan sitä kautta.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Et ole ainoa, ei ole Windows Live Messenger toiminut nettitikulla pariin kuukauteen. Olen käyttänyt erästä toista ohjelmaa ja nyt tulee silläkin sama ongelma eli mese heittää heti pois, kun alkaa ladata käyttäjäluetteloa.
Voisitte Soneralla alkaa pikkuhiljaa selvitellä tätä ettekä vain käännyttää ihmisiä puhelinpalvelun puoleen kuuntelemaan jonotusmusiikkia. Yhteysnopeudet ovat sentään pysyneet parempina mitä viime vuoden puolella, mutta kun netin käyttö keskittyy pääosin Messengerin, Facebookin ja IRC-verkon käyttöön, on tällainen toimimattomuus todella rasittavaa.
Voisitte Soneralla alkaa pikkuhiljaa selvitellä tätä ettekä vain käännyttää ihmisiä puhelinpalvelun puoleen kuuntelemaan jonotusmusiikkia. Yhteysnopeudet ovat sentään pysyneet parempina mitä viime vuoden puolella, mutta kun netin käyttö keskittyy pääosin Messengerin, Facebookin ja IRC-verkon käyttöön, on tällainen toimimattomuus todella rasittavaa.
gaLezki kirjoitti: Et ole ainoa, ei ole Windows Live Messenger toiminut nettitikulla pariin kuukauteen. Olen käyttänyt erästä toista ohjelmaa ja nyt tulee silläkin sama ongelma eli mese heittää heti pois, kun alkaa ladata käyttäjäluetteloa.
Voisitte Soneralla alkaa pikkuhiljaa selvitellä tätä ettekä vain käännyttää ihmisiä puhelinpalvelun puoleen kuuntelemaan jonotusmusiikkia. Yhteysnopeudet ovat sentään pysyneet parempina mitä viime vuoden puolella, mutta kun netin käyttö keskittyy pääosin Messengerin, Facebookin ja IRC-verkon käyttöön, on tällainen toimimattomuus todella rasittavaa.
Hyvä tietää että ongelma ei ole meillä.
Ja taas kerran syyllinen on Sonera.
Ongelma on todennäköisesti kyllä jossain Messengerin yhteysasetuksissa, mutta voitte toki tiedustella ongelmaan ratkaisua myös matkapuhelinvikapalvelustamme numerossa 0206 90101.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Ongelma on todennäköisesti kyllä jossain Messengerin yhteysasetuksissa, mutta voitte toki tiedustella ongelmaan ratkaisua myös matkapuhelinvikapalvelustamme numerossa 0206 90101.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Täysin samoilla asetuksilla se toimi Elisan kattavassa 3G verkossa joka toimi toisin kuin Soneran 3G verkon kuvatus. Nyttenkin pitää Helsingissä käyttää aina 2G verkkoa jos haluaa netissä olla. 3G:llä tiedoston latausnopeus 10 kt/s + jatkuva pätkiminen.
Yhtäkkiä on alkanut tämäkin toimimaan..
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.