Moi!
minulla on huawein e3276 nettitikku ja siihen Aito 4G Max liittymä. Liittymän nopeus on koko ajan heikentynyt viime syksystä jolloin tämän ostin. Silloin pääsin jopa 60Mb/s latausnopeuksiin mutta nyt se on siinä 10 MB/s tiennoilla, joskus voi olla 20Mb/s. Tikku ollut samassa kohtaa aina mutta nyt saan vain 1/5 palkkia 3/5 sijaan mikä oli ihan normaali pari kk sitten. Tänään aamulla ei edes löytänyt 4g verkkoa, vain 3g mutta siihen ei pystynyt yhdistämään.(varmaan joku huoltokatko tai virhe)
Osoitteeni on: idrottsgatan 5 Mariehamn.
juuh eli kokeilin taas nopeuksia niin tämä on tulos:
img]http://www.speedtest.net/result/3326313428.pngsimg]
Sivu 1 / 1
Hei valtzu!
Kiitos viestistäsi.
Pahoittelen, että Sonera Liikkuva Netti Aito 4G Max -liittymässäsi nopeus ei ole samalla tasolla kuin aikaisemmin.
Asia voi johtua monestakin eri syystä. Voi olla, että alueelle on tullut paljon uusia 4G-verkkoa käyttäviä liittymiä, jolloin yksittäisten liittymien nopeus ajoittain hidastelee. Tämän ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa signaalin voimakkuuteen, joten kyseessä voi olla myös vika Soneran matkapuhelinverkossa.
Oletko kokeillut kytkeä nettitikun tietokoneesi toiseen USB-porttiin ja testata, vaikuttaako tämä liittymäsi nopeuteen?
Liittymätyyppisi nopeuden vaihteluväli on 10-80 Mbit/s. Vaihteluväli liittymätyypeittäin mainitaan Liikkuva Netti -liittymän palvelukuvauksessa, joka löytyy osoitteessa:
http://www.sonera.fi/media/14270586c423 ... cace3e.pdf
Tässä on kuitenkin hyvä tutkia, mistä liittymäsi hidastelu voi johtua. Voit soittaa Vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (pvm/mpm), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30. Vikailmoitusta varten tarvitaan tarkkoja esimerkkiajankohtia, jolloin liittymäsi nopeus 4G-verkossa on normaalia alempi. Esimerkkejä tarvitaan 3-5 kappaletta.
Ystävällisin terveisin
Tapani V
Kiitos viestistäsi.
Pahoittelen, että Sonera Liikkuva Netti Aito 4G Max -liittymässäsi nopeus ei ole samalla tasolla kuin aikaisemmin.
Asia voi johtua monestakin eri syystä. Voi olla, että alueelle on tullut paljon uusia 4G-verkkoa käyttäviä liittymiä, jolloin yksittäisten liittymien nopeus ajoittain hidastelee. Tämän ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa signaalin voimakkuuteen, joten kyseessä voi olla myös vika Soneran matkapuhelinverkossa.
Oletko kokeillut kytkeä nettitikun tietokoneesi toiseen USB-porttiin ja testata, vaikuttaako tämä liittymäsi nopeuteen?
Liittymätyyppisi nopeuden vaihteluväli on 10-80 Mbit/s. Vaihteluväli liittymätyypeittäin mainitaan Liikkuva Netti -liittymän palvelukuvauksessa, joka löytyy osoitteessa:
http://www.sonera.fi/media/14270586c423 ... cace3e.pdf
Tässä on kuitenkin hyvä tutkia, mistä liittymäsi hidastelu voi johtua. Voit soittaa Vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (pvm/mpm), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30. Vikailmoitusta varten tarvitaan tarkkoja esimerkkiajankohtia, jolloin liittymäsi nopeus 4G-verkossa on normaalia alempi. Esimerkkejä tarvitaan 3-5 kappaletta.
Ystävällisin terveisin
Tapani V
Heti voin sanoa että sunnuntaisin melko huonosti toimii. päivisin ok mutta menee aina välillä alle luvatun 10MB/S. kello 16 jälkeen yhteys ok mutta nopeus heittää siinä 1megasta kymmeneen. Upload n 1mb/s
Yllättävästi joku yö voi myös toimia huonosti. Tämä nyt parin kk tiedoilla. Olen kokeillut eri usb portteja, (usb3 JA 2) ja ilman jatkousbjohtoa mutta ei vaikuta paljoa.
Signaalin Voimakkuus heittelee aika paljon kahden ja kolmen palkin välillä.
Tikku pakoitettu 4g verkkoon, auto tilassaa välillä vaihtaa 3g:hen joten pakotettu 4g toimii parhaiten.
Jos liittymiä myyty niin paljon että verkot tukossa täällä niin miksi ei nosteta lisää antenneita?
Yllättävästi joku yö voi myös toimia huonosti. Tämä nyt parin kk tiedoilla. Olen kokeillut eri usb portteja, (usb3 JA 2) ja ilman jatkousbjohtoa mutta ei vaikuta paljoa.
Signaalin Voimakkuus heittelee aika paljon kahden ja kolmen palkin välillä.
Tikku pakoitettu 4g verkkoon, auto tilassaa välillä vaihtaa 3g:hen joten pakotettu 4g toimii parhaiten.
Jos liittymiä myyty niin paljon että verkot tukossa täällä niin miksi ei nosteta lisää antenneita?
Hei valtzu!
Kiitos viestistäsi.
Mainitsemani kapasiteetin puute matkapuhelinverkossa on ainoastaan yksi mahdollinen syy liittymäsi nopeuden alenemiseen aikaisempaan verrattuna. Kapasiteetti pitäisi olla sellainen, että jokaisen liittymän latausnopeus mahtuu vaihteluväliin eli 4G-liittymissä nopeus on vähintään 10 Mbit/s.
Kuvaamasi ongelmat viittaavat kuitenkin ongelmaan matkapuhelinverkossa tai johonkin muuhun syyhyn. Jotta asia voidaan tutkia, voit ottaa yhteyttä Vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (pvm/mpm), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30.
Ystävällisin terveisin
Tapani V
Kiitos viestistäsi.
Mainitsemani kapasiteetin puute matkapuhelinverkossa on ainoastaan yksi mahdollinen syy liittymäsi nopeuden alenemiseen aikaisempaan verrattuna. Kapasiteetti pitäisi olla sellainen, että jokaisen liittymän latausnopeus mahtuu vaihteluväliin eli 4G-liittymissä nopeus on vähintään 10 Mbit/s.
Kuvaamasi ongelmat viittaavat kuitenkin ongelmaan matkapuhelinverkossa tai johonkin muuhun syyhyn. Jotta asia voidaan tutkia, voit ottaa yhteyttä Vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (pvm/mpm), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30.
Ystävällisin terveisin
Tapani V
En sitten viitsinyt tehdä mitään ilmotusta ymym. koska muutin parin kilometrin päähän, täällä 4g toimii vissiin niin hyvin kuin mahd. koska signaali 100% 5/5palkkia. nopeudet 20-40mb/s ja Upload 10mb/s eli uudessa ositteessa kaikki pelittää niin kuin pitääkin. Sinänsään jännä juttu koska muutin aika lähelle 4g alueen ulkorajaa.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.