Skip to main content
Harkitsen ei-Sonera ADSL:n vaihtoa kahteen 3G-nettitikkuun.

Ohessa on satunnaisesti netistä pongattuja ongelman-
kuvauksia liittyen Huawei:n uuteen tikkuun, jota tarjotaan erikoistarjouksessa
nettitikuksi.

1. Mikä on Soneran kommentti näihin viesteihin ?

2. Minulla on 2 konetta, Win XP Service Pack 2 , ja Vista Home Basic
2007.

Mikä on todennäköisyys, että jos yritän E1762-modeemilla Plug and
Play:tä näillä koneilla, niin jompi kumpi tikku ei pysty muodostamaan
kaupungin keskustassa heti 3G-peittoalueella haluttua nopeutta
a) yli 300 k 384 k palvelulla
b) yli 0,8 M 3 M palvelulla ? Ongelmanratkaisupalvelussa
asioiminen veisi aikaa, eli rahaa, ja siihen en halua ruveta.


Satunnaisotos :

Hommasin Soneran kolmemegaisen mokkulan.

Nopeat 3G-yhteydethän toimivat käytännöillä WCDMA ja HSDPA. WCDMA:n toimintaa kuvaa mokkulassa sininen valo, ja HSDPA:ta kirkkaan vaalea valo. '

Ongelma on seuraavanlainen: Mikäli mokkula käyttää WCDMA:ta (mitä yleisimmin käytetään), netti ei toimi. Data ei liiku mihin-kään suuntaan, sivut eivät lataudu, nettiliikenne pysähtyy täysin. Heti, kun mokkula päättääkin vaihtaa HSDPA:lle, jolloin sininen valo mokkulassa muuttuu vaaleaksi, yhteys lähtee toimimaan aivan normaalisti. Heti, kun laite palaa WCDMA:lle, yhteys katke-aa jälleen. Tällaisenaan yhteys on täysin kelvoton käyttää, koska mokkulaa ei saa pakotettua pois WCDMA:lta. Molempien kenttien kuuluvuus on erinomainen, lähes 100%, joten vika ei ainakaan johdu signaalitasojen laadusta.

Soitin Soneralle, siellä oltiin aika ihmeissään, eikä osattu kertoa syytä. Laitettiin vikailmoitus eteenpäin. Tietenkään ei tiedä, millä aikataululla ongelmaa korjataan... että näin.

Onneksi saan lainata tuttavaltani DNA:n nettiyhteyttä sen aikaa, kunnes Soneran liittymä alkaa toimia, toivottavasti.. :)

-----------------

Moro.
Tämmöstä ongelmaa vanhempien läppärissä. Eilen tuli Soneran mokkula (Huawei E1762) postilaatikkoon. Asennettin se paikalleen, ja nettiin meni ihan hyvin. Mutta kun hetken aikaa surffaa. Niin kone samuu totaalisesti. Osaiskohan kukaan sanoa mistä moinen vois johtua. Soneralle soitin, mutta eivät osanneet auttaa

-----------------
Liikkuva Laakaista - liitymään on tullut tyytyväisyystakuu, joka mahdollistaa yhteyden testaamisen maksimissaan 2 viikon ajan. Lisätietoa täältä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa