Skip to main content

Nettiyhteyden muutos kesken sopimuskauden

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Hei,

Minulla on määräaikainen Soneran ADSL-liittymä, joka toimii hieman vaihtelevalla nopeudella ja varmuudella. Sen sijaan matkapuhelimeni Soneran 4G-yhteys toimii samassa taloudessa erittäin hyvin, ainakin pari kolme kertaa ADSL:ää nopeammin.

Sonera tarjoaa 4G-yhteyksiä myös kotiin, ja olisin erittäin kiinnostunut tällaisesesta, mutta luonnollisesti ei ole järkevää pitää samaan aikaan kahta nettiliittymää. Onko olemassa olevaa liittymätyyppiä mahdollista muuttaa kokonaan toiseksi kesken sopimuskauden vai onko tässä vielä kärvisteltävä vuosi vanhan liittymän kanssa?

Hinnallakaan ei olisi niin väliä. Olisin valmis maksamaan joko sopimuskauden mukaisen kuukausihinnan tai jonkin muun samassa hintaluokassa olevan summan.

3 kommenttia

  • September 9, 2013
Hei massive,

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan, miltä kiinteä yhteytesi näyttää. Lähtökohtaisesti lähdemme tutkimaan mistä vika johtuu ja korjaamme sen kuntoon.

Mikäli kuitenkin harkitset vaihtoa liittymästä toiseen kesken sopimuskauden, suosittelen ottamaan yhteyttä suoraan asiakaspalveluun asiasta!

  • September 10, 2013
Hei,

Lisäsin asiakasnumeron tietoihini. En kuitenkaan oleta yhteydessä olevan mitään varsinaista vikaa. Kyllä se toimii - hitaasti, mutta melko varmasti. Pikemminkin kyse lienee vanhan talon kaapeloinnista ja pitkästä etäisyydestä keskukseen. Toki asiaa voi silti tutkia, mikäli siihen on mahdollisuus.

Lähinnä siis kysymykseni koski sitä, onko liittymään tehtävissä muutoksia kesken sopimuskauden, ja ilmeisesti tämä ei ole ainakaan täysin poissuljettu vaihtoehto?

  • September 17, 2013
Hei Massive,

Tarkistelin liittymäsi tilannetta hieman. Linjapituus on tosiaan aika rajoilla tuolle 24M yhteydelle. Vanhan talon kaapelointikin saattaa hieman vaikuttaa yhteyteen.

Tein kuitenkin nyt hieman muutoksia liittymääsi ja modeemin kättelynopeus nousi 11 megasta 15 megaan. Kannattaa testata yhteyttä uudelleen ja katso miten nyt toimii.

Jos yhteyden nopeus on edelleen hidas, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää asian tarkemmin. Jos ongelmaa ei saada korjattua, niin tuolloin voidaan tarkastella muita yhteysvaihtoehtoja.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.