Skip to main content

Nettiyhteyden siirto uudelle asiakkaalle?

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Moi,

Otin maaliskuussa mobiili laajakaista ja 3 viikkoa myöhemmin tuli sähköyhtiö ja puhelin yhtiö aloittamaan kuitutyöt ja sähkölinjojen poisto, eli se 2 viikoa kokeiluaika oli mennyt ja nyt on kuitu talossa.
Onnistuuko "myydä" nykyinen sonera liittymä tai siirtää laskutus toiselle ihmiselle?
Olen kuitenkin tyytyväinen, tökkii muutama kertaa vuorokaudessa ja nopeus on noin 12 Mbit/s parhaimmillaan joten jos ei onnistuu käytän mobiililaajakaista se 2 vuoden sopimusaika ja otan kuituliittymä sen jälkeen.

2 kommenttia

  • July 16, 2013
Moi Hankki!

Nämä tapaukset ovat vähän tilannekohtaisia, liittymän siirto sopimuksineen päivineen esimerkiksi asiakkaan sukulaiselle on kyllä mahdollista. Toisaalta myös vain liittymän laskutus voidaan ohjata toiselle henkilölle. Kuitenkin, jos sopimukselle ei tehdä omistussuhteen muutosta, sopimuksen ottaneella asiakkaalla on taloudellinen vastuu siitä, että laskut tulevat maksetuksi. Joissain tapauksissa myös liittymää on mahdollista muokata vastaamaan paremmin pienempää käyttötarvetta.

Suosittelen melkein, että otat suoraan yhteyttä Asiakaspalveluumme, kerrot hieman lisätietoja ja tiedustelet eri vaihtoehtoja.

  • September 17, 2013
Hei !

Suosittelen että otat tilanteessa Soneralta liittymä päivityksen 2GT tiedonsiirtoa sisältävään 3G nettiin joka maksaa 6 € kuussa. Voit näin käyttää sitä vaikka matkoilla/tabletissa/tilanteissa jossa valokuituyhteys vaikka epäkunnossa. Näin säästät paljon rahaa, jos et saa yhteydelle "uutta omistajaa".

Tuskin saat sopimuksen purettua jos on tullut kuitu taloon.