Skip to main content
Nettiyhteys ollut tällä hetkellä kokonaan poikki noin tunnin tai pari. Häiriötiedotekartassa ei näy mitään tiedotteita näillä seuduin. Langaton verkko toimii, mutta modeemissa (liittymän mukana tullut Zyxelin VDSL-loota) DSL- ja Internet-kohdissa palaa pelkkä punainen valo. Johtojen irrottelua ja uudelleen käynnistämistä kokeiltu muutamaan otteeseen.

Vastaavanlaista yhteyden pätkimistä on esiintynyt muutenkin käytännössä viikoittain, toisinaan muutamankin kerran viikossa, siitä asti kun otin siirryin Soneran asiakkaaksi, joten jotain häikkää tässä liittymässä täytyy olla muutenkin. Tämä taitaa tosin olla ensimmäinen kerta kun katkos ei mene ohi muutamassa minuutissa.

Olisin tehnyt vikailmoituksen omien sivujen kautta, mutta moinen ei onnistunut ilman että olisin valehdellut testanneeni liittymää toisella modeemilla (ei ole saatavilla), joten en viitsinyt. Kokeillaan nyt tätä kautta sitten.
Hei aik,

Vilkaisin liittymääsi ja kyllä siellä tosiaan modeemi näyttäisi olevan linjalla mutta internet-valo palaa punaisena? Voisitko kokeilla palauttaa modeemin tehdasasetukset pitämällä laitteen reset-nappia pohjassa 15s ajan.

Jos ongelma jatkuu, kannattaa tehdä tuo vikailmoitus tässä tapauksessa vaikka et ole modeemia testannutkaan. Asentajaa tässä tapauksessa ei ole ainakaan vielä tarvetta lähettää koska modeemi on linjalla --> linjassa ei ole fyysistä vikaa.
Tattista, reitittimen resetointi korjasi ongelman. Tämänkin jälkeen tänä aamuna yhteydessä oli tosin yksi lyhyt, minuutin tai parin mittainen pätkäisy, joten veikkaan ettei noista toistuvista lyhyistä yhteyskatkoista ole vielä tällä selvitty. Viittaisikohan tämä siis siihen, että reitittimessä on jotain häikkää?

Tein tapauksesta yhtä kaikki vikailmoituksen.
Kyllä toisaalta on... Reitittimesi on liian heikko reitittämään nettiliikennettä, tämä voi olla mahdollisesti liian suuri käyttäjämäärä tai muu häriö verkkoliikenteessä. Siltaavassa tilassa voi toimia paremmin mutta silloin on käytössä vain 5 kpl julkisia IP-osoitteita, joka rajoittaa käyttäjämäärää.

Pieniä pätkimisä silloin tällöin voi tapahtua aina verkkoliikenteessä... Ja vika ei välttämättä ole Soneralla... Internethän on kansainvälinen.
Hei, voisitteko kurkata, onko tänne langat ihan kunnossa. Käytössä on Cisco EPC3825 kaapelimodeemi. Yhteys on toiminut pitkään ongelmitta, nyt noin viikon ajan on tullut n. 1-5 krt päivässä katkoja, että modeemi menettää yhteyden kokonaan, eikä se itsestään palaudu. Tähän asti on auttanut modeemin uudelleen käynnistäminen.

Onko modeemiin saatavilla päivitystä?
Hei cmmd!

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero), niin voidaan katsoa täältä myös tuota liittymää. Jos ongelma jatkuu, kannattaa modeemi myös resetoida pitämällä reset nappia pohjassa noin 10 sekunttia.

Vastaa