En ole varma voiko palvelun taso tästä juurikaan enää pudota.
Mobiililaajakaista ei toimi. Yhteys pysyy päällä muutaman minuutin, katkeaa sitten esimerkiksi kymmeneksi minuutiksi ja saattaa hyvällä tuurilla herätä uudestaan henkiin. Tukiasema on talon vieressä, siihen on näköyhteys, signaalitaso on lähes maksimi, ja toimiessaan yhteys toimii täydellä nopeudella. Yhteyden ollessa "poikki" gateway vastaa jostakin syystä, mutta mikään siitä eteenpäin oleva palvelin (esim. DNS) ei enää vastaa. Maallikkona päättelen tästä, että varsinainen mobiiliyhteys toimii, mutta soneran palvelinpäässä on jotain pielessä. Sillä onko käyttöön pakotettu ainoastaan WCDMA ei ole vaikutusta.
Muutaman tekniseen asiakaspalveluun soittamisen jälkeen sain SMS-vastauksen: "Hei, Kuopion alueella on ajoittaista ruuhkaa joka aiheuttaa gprsyhteyteen hitautta. Laajennus tulossa jossain vaiheessa, tarkkaa aikataulua ei ole tiedossa." Tämä täysin aiheeseen kuulumaton vastaus siitä huolimatta, että selostin puhelimessa asiakaspalvelulle kaikki ongelman piirteet rautalangasta.
Tänään yhteys ei suostunut heräämään unestaan lainkaan, joten soitin asiakaspalvelurobottiin. Robotti ei löytänyt liittymää henkilötunnuksella eikä asiakasnumerolla, eikä suostunut ymmärtämään oikein liittymänumeron sanelua vaikka kuinka jankkasin. V-käyrä alkoi siinä vaiheessa olla jo varsin korkealla.
No, pääsin sitten toista kautta nettiin, ja lähdin etsimään jotain mahdollisuutta raportoida ongelmaa soneran verkkosivujen kautta. Minkäänlaista sähköpostiosoitetta asiakaspalvelulle ei löytynyt, ja ainoa systeemi joka haiskahtaa siltä, että sen kautta palvelupyyntöjä voisi kenties lähettä kyselee käyttäjätunnuksia ja salasanoja joita liittymän mukana ei ole tullut vaikka sivun ohje niin väittääkin. Onko tämä foorumi oikeasti siis ainoa tapa raportoida ongelmista virka-ajan ulkopuolella? Onko tämä oikeasti riittävä asiakaspalvelun taso nykypäivänä?
Laskua en ole vielä saanut, saa nähdä tuleeko edes se ajallaan, vai onnistutaanko siinäkin tyrimään.
Parhain terveisin & yhteydenottoa odottaen, liittymä xxx
Ei puhelinnumeroita foorumille
Sivu 1 / 1
Vianrajausautomaatti tunnistaa vain kiinteän puolen yhteydet, ei siis mobiililaajakaistaa. Vikapalveluun voit jättää yhteydenottopyynnön esimerkiksi Omien sivujen lomakkeella.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.