Skip to main content

Nettiyhteys ei toimi ollenkaan

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei

Tulin tänään kotiin oltuani viikonlopun poissa ja harmikseni nettiyhteys ei toimi.
En voi siis nyt käyttää tietokonettani normaalisti tai katsoa TV:tä, koska digiboksi on yhteydessä modeemiin.

Tietokone väittee, että yhteys olisi hyvä, mutta kun laitan verkkoyhteyden päälle, selain valittaa, että yhteys puuttuu. Puhelimesta jaettu verkkoyhteys toimii, muttei ole tarpeeksi nopea normaaliin tietokonekäyttööni.

Olen pistänyt modeemin pois päältä ja päälle jo pari kertaa + sulkenut tietokoneen ja digiboksin.
Ei auta. Pystyisittekö jeesimään?

Modeemissa palaa seuraavat valot: Power=ei vilku, Ethernet=ei vilku, Wireless=ei vilku ja Broadband=vilkkuu. Modeemi on Thomson.

5 kommenttia

  • September 23, 2013
Hei Verkkoyhteysongelma

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan, miltä liittymäsi näyttää.

Broadband valon vilkkuessa laitteesi yrittää muodostaa yhteyttä internettiin. Valon tulisi palaa kiinteästi silloin kun yhteys on linjan puolelta auki.

  • September 23, 2013
Lisäsin asiakasnumeron.

Kummallista tässä on se, että yhteys on toiminut lähes moitteettomasti tähän päivään asti.
Mitään muutoksia piuhoihin tai pistokkeisiin ei ole tehty.

  • September 23, 2013
Hei Verkkoyhteysongelma

Vilkaisin yhteyttäsi ja en löydä modeemiasi ollenkaan linjalta. Voisitko palauttaa modeemiisi tehdas-asetukset painamalla laitteen reset-näppäintä 30s ajan. Mikäli ongelma ei tästäkään huolimatta poistu, kannattaa asiasta tehdä vikailmoitus.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

PS. Mikäli sinulta löytyy toinen jokin vanhempi ADSL-modeemi, voisit kokeilla toimiiko yhteys sitä kautta.

  • September 23, 2013
Reset ei auta.

Tuleeko tästä nyt minulle kuluja, jos teen vikailmoituksen, vaikken ole itse voinut mitenkään aiheuttaa tätä tilannetta?

  • September 23, 2013
Hei Verkkoyhteysongelma

Turha asentajakäynnin maksu aihetuu vain silloin, jos asentaja rajaa vian sisäverkkoon tai sinun omiin laitteisiin. Nyt sinulla on kuitenkin käytössä meidän omistama modeemi sen alkuperäisillä johdoilla joten ilmoituksen voit huoletta jättää. Voit myös varmistaa vikapaikat vielä vikapalvelun kanssa jos asia sinua epäillyttää :)

Verkkoon tehtävä viankorjaus on aina asiakkaalle ilmaista koska vikahan on silloin ollut Soneran puolella!