Skip to main content

nettiyhteys hidas modeemia käytettäessä

  • December 11, 2014
  • 12 kommenttia
  • 37 katselukertaa

moro! elikkäs ongelmana on että modeemin kanssa nettiyhteys toimii todella hitaasti, mutta suoraan ethernet kaapelin kytkemällä seinäpaikkaan yhteys toimii normaalisti, ja paikkana on hoasin kämpät vantaan koivukylässä. osaisiko joku neuvoa mikä vikana?

12 kommenttia

  • September 22, 2014
Moikka japezi!

Onko mikä modeemi käytössä ja käytätkö langatonta yhteyttä modeemin kanssa?

Lisäätkö samalla asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä liittymä näyttää.

  • September 23, 2014
käytössä on zyxel N300 wireless router, ja kyllä taloudessa on kannettava joka käyttää langattomasti nettiä ja pöytäkone joka on ethernet kaapelilla kytketty reitittimeen.

  • September 23, 2014
Moi japezi!

Ongelma ilmenee siis sekä langattomasti että langallisena. Onko sinulla reitittimessä ainoastaan nuo kaksi konetta kiinni, vai myös muita laitteita, kuten puhelimia tai tabletteja? Oletko kokeillut laitteita vielä yksi kerrallaan reitittimeen laitteen buutin jälkeen. Onko tällä mitään vaikutusta ongelmaan.

  • September 23, 2014
ei ole muita käytössä kuin pöytäkone ja kannettava. testattiin tossa että langattomasti kannettavalla netti näyttäisi toimivan normaalisti. Pöytäkoneella ethernet kaapeli yhdistettynä reitittimeen yhteys taas todella huono, lataa videot hitaasti, ja iso viive peleissä, speedtest.net testillä saatiin kannettavalla 10ms 50mb/10 | pöytäkoneella taas näytti 10/50mb/2
elikkäs näyttäisi olevan upload speedissä jotain häikkää

  • September 24, 2014
Moi japezi,

Olitko jo testannut, että onko läppärillä vastaavaa vikaa, jos sen yhdistää verkkokaapelilla reitittimeen? Reitittimen voisi myös vielä koittaa resetoida kunnolla, jos sitä ei vielä ole tehty.

  • September 26, 2014
reititin resetoitu, ei ollu vaikutusta, ja kyllä sama ongelma myös kun yhdistää ethernet kaapelilla kannettavan reitittimeen

  • September 29, 2014
Moi japezi,

Ongelma kuulostaisi kyllä nyt näiden tietojen perusteella jäävän itse reitittimeen ja nimenomaan ethernet-yhteyden puolelle. Jos yhteys toimii normaalisti Ethernet-kaapelin kanssa suoraan seinärasiasta tietokoneella mutta ei reitittimen läpi niin jotain häikkää siinä on.

Oliko reititin hankittu meiltä vai jotain muuta kautta? Voisiko siinä olla takuuta vielä jäljellä?

  • September 29, 2014
reititin tilattiin sopimuksen yhteydessä 15.9.2014

  • September 30, 2014
Hei japezi,

Lisäisitkös asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

  • October 2, 2014
vaihtaa tilalle nollan kun kirjoittaa, kirjoitin ylempään kenttään

  • October 3, 2014
Moi japezi!

Koititko sitä 300 tai 101 alkuista numerosarjaa sinne lisätä? Jos ei onnistu niin melkein kannattaa olla yhteydessä suoraan vikapalveluun 020690101 niin saa helpoiten homman hooidettua.

  • October 4, 2014
ei ole tiedossa mitään muuta numeroa kuin hoasin asiakas numero, jonka kanssa hommattiin vuokrasopimukseen sisältyvä liittymä