Skip to main content
moro! elikkäs ongelmana on että modeemin kanssa nettiyhteys toimii todella hitaasti, mutta suoraan ethernet kaapelin kytkemällä seinäpaikkaan yhteys toimii normaalisti, ja paikkana on hoasin kämpät vantaan koivukylässä. osaisiko joku neuvoa mikä vikana?
Moikka japezi!

Onko mikä modeemi käytössä ja käytätkö langatonta yhteyttä modeemin kanssa?

Lisäätkö samalla asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä liittymä näyttää.
käytössä on zyxel N300 wireless router, ja kyllä taloudessa on kannettava joka käyttää langattomasti nettiä ja pöytäkone joka on ethernet kaapelilla kytketty reitittimeen.
Moi japezi!

Ongelma ilmenee siis sekä langattomasti että langallisena. Onko sinulla reitittimessä ainoastaan nuo kaksi konetta kiinni, vai myös muita laitteita, kuten puhelimia tai tabletteja? Oletko kokeillut laitteita vielä yksi kerrallaan reitittimeen laitteen buutin jälkeen. Onko tällä mitään vaikutusta ongelmaan.
ei ole muita käytössä kuin pöytäkone ja kannettava. testattiin tossa että langattomasti kannettavalla netti näyttäisi toimivan normaalisti. Pöytäkoneella ethernet kaapeli yhdistettynä reitittimeen yhteys taas todella huono, lataa videot hitaasti, ja iso viive peleissä, speedtest.net testillä saatiin kannettavalla 10ms 50mb/10 | pöytäkoneella taas näytti 10/50mb/2
elikkäs näyttäisi olevan upload speedissä jotain häikkää
Moi japezi,

Olitko jo testannut, että onko läppärillä vastaavaa vikaa, jos sen yhdistää verkkokaapelilla reitittimeen? Reitittimen voisi myös vielä koittaa resetoida kunnolla, jos sitä ei vielä ole tehty.
reititin resetoitu, ei ollu vaikutusta, ja kyllä sama ongelma myös kun yhdistää ethernet kaapelilla kannettavan reitittimeen
Moi japezi,

Ongelma kuulostaisi kyllä nyt näiden tietojen perusteella jäävän itse reitittimeen ja nimenomaan ethernet-yhteyden puolelle. Jos yhteys toimii normaalisti Ethernet-kaapelin kanssa suoraan seinärasiasta tietokoneella mutta ei reitittimen läpi niin jotain häikkää siinä on.

Oliko reititin hankittu meiltä vai jotain muuta kautta? Voisiko siinä olla takuuta vielä jäljellä?
reititin tilattiin sopimuksen yhteydessä 15.9.2014
Hei japezi,

Lisäisitkös asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
vaihtaa tilalle nollan kun kirjoittaa, kirjoitin ylempään kenttään
Moi japezi!

Koititko sitä 300 tai 101 alkuista numerosarjaa sinne lisätä? Jos ei onnistu niin melkein kannattaa olla yhteydessä suoraan vikapalveluun 020690101 niin saa helpoiten homman hooidettua.
ei ole tiedossa mitään muuta numeroa kuin hoasin asiakas numero, jonka kanssa hommattiin vuokrasopimukseen sisältyvä liittymä

Vastaa