Skip to main content
Jo kolmatta viikkoa on nettiyhteytemme takkuillut täällä Vantaan Kilterinaukiolla. Latausnopeus jää poikkeuksetta alle 50kt/s vaikka käsittääkseni nopeutemme pitäisi yltää 100kt/s. Asiaa ei voi oikein laittaa ruuhkien piikkiin, sillä vajaa latausnopeus on jatkuvaa. Kaikki toimenpiteet ja tarkistukset on tehty joten vika ei voi olla tässä päässä.Yhteys toimii kyllä koko ajan, mutta työskentely on hidasta. Etenkään nettistreamejä on turha yrittää katsella tällä hetkellä. Yhteytemme on kyllä toiminut aiemmin ongelmitta.

Mitä asialle voisi tehdä?
Ohjeet ja vinkit - sivuilla on ohjeita hidastelevan yhteyden vian rajaamiseksi. Avaa Laajakaista Extran ongelmatilanteet sivu tästä linkistä ja valitse avautuvalta sivulta oikea yhteys hidastelee linkki liittymässäsi käytetyn tekniikan mukaan.

Jos latausnopeus on maksimissaan luokkaa 50 kt/s eikä liittymän yhteyttä käytä samanaikaisesti kukaan muu, on selvää että jossakin on vikaa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Olemme tutkineet kaikki mahdolliset viat ohjeitten mukaan ja kaikki näyttää normaalilta. Ainoastaan netti on hidas edelleen. Esim. Yle Areenaa on mahdoton katsella. Aiemmin on toiminut hyvin.

Vika ei ole ainakaan tietokoneissamme.

Voiko vika olla taloyhtiön reitittimissä tms?
Jos kaikki ohjeissa mainitut toimenpiteet on tehty, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus, jotta Soneran verkon osuus saadaan tutkittua ja mahdollinen vika korjattua. Vikailmoituksen voit jättää Omien Sivujen lomakkeen kautta, jolloin viesti välittyy suoraan tekniselle asiakasneuvojalle, joka on sinuun yhteydessä. Voit myös soittaa suoraan Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm).

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa