Skip to main content
Minulla on ollut käytössä Sonera Viihde-palvelun mukana toimitettu Thomson TG789vn-modeemi jo useamman vuoden.

Nyt viime viikkojen aikana on yhteys alkanut katkeilemaan itsekseen. Laitteen Internet-valo sammuu ja Broadband valo alkaa vilkkumaan kun yhteys katoaa. Normaalisti Internet-valo vilkkuu ja Broadband-valo palaa kiinteästi.

Tietokoneeni on yndistetty modeemiin verkkojohdolla ja käytän myös langatonta yhteyttä modeemin kautta puhelimessani. Sekä langallinen nettiyhteys ja langaton nettiyhteys katkeavat kun yhteys katkeaa modeemissa.

Katko ei kestä kauaa, noin muutamasta sekunnista ehkä minuuttiin ja katkot ovat hyvin satunnaisia. Saattaa olla muutaman minuutin välein useampi tai sitten koko päivänä ei yhtään, tai ne ei vaan silloin satu juuri käytön aikaan. Minulla on ollut ylijännitesuoja puhelinpistokkeen ja modeemin välissä, mutta olen kokeillut myös ilman sitä ja ongelma on jatkunut. Puhelinpistokkeen ja modeemin välinen johto on noin 1,5 - 2 metriä pitkä, sama mikä toimitettiin Thomson-modeemin mukana. Asunnossani ei ole muita puhelinpistokkeita. Olen käyttänyt virtoja pois ja johdotkin olen irroittanut ja odottanut muutaman minuutin ennen kuin olen kytkenyt uudestaan. Olen palauttanut tehdasasetukset modeemista myös ilman vaikutusta.

Käytin muutaman päivän toista modeemia (Telewell TW-EA201) ja sen kanssa en ainakaan havainnut yhteyden katkeilua, mutta se modeemi on vanhentunut ja siinä ei toimi Viihde-palvelu ja nettkin taitaa toimia maksmissaan 8Mt.

Onkohan vika modeemissa vai linjassa, en usko että vika on tietokoneessa, koska langaton yhteyskin katkeaa?


Lisätty: Meni näköjään vähän väärälle alueelle tämä viesti. "Liikkuva netti", olisi kuulunut "Kiinteä yhteys" osioon,. Pahoittelen, mutta toivottavasti joku osaa neuvoa silti...
Hei kayttaja3894

Vilkaisin liittymääsi ja pätkimistä siinä on tosiaan nyt ollut. Olet testannut omat laitteesi ja verkkosi jo toimivaksi joten nyt kannattaa asiasta tehdä suoraan vikailmoitus! Vika jää nyt joko verkon tai modeemilaitteen puoleen ja modeemina on nyt TG789 mikä on meidän omistama. Tarvittaessa se vaihdetaan veloituksetta uuteen laitteeseen mikäli laite todetaan rikkinäiseksi vikapalvelun kautta.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Vastaa