Hankin viime heinäkuussa itselleni muutettuani omaan kämppään Soneran "10M/2M" laajakaistanetin. Heti netin kytkeytymisestä saakka se ei ole kyllä toiminut täysin sulavasti eikä edellyttämällä 10 megan nopeudella. Aina on ollut katkeilua ja hidastelua, mutta se ei ollut nyt niin häiritsevää. Viime joulukuusta alkaen nettini ei sitten ole toiminut juurikaan yhtään, muutamalle sivulle pääsi silloin tällöin käymään. Viestin kirjoitushetkellä nettini ei toimi enää ollenkaan, ei tasan yhtään. Olen lähettänyt negatiivisen palautteen muodossa Soneralle viestiä netin toimimattomuudesta, ja minulle soitettiinkin sieltä. Yllättäen heidän päässään ei netissä ollutkaan mitään vikaa. Sanoivat vaan että tarkasta laitteesi. Olen yrittänyt useaan otteeseen saada jollakin tavalla yhteyttä Soneraan, sieltä on kyllä soitettu mutta en ole voinut vastata koska olen armeijassa. Mutta ensimmäisestä puhelusta päätellen kaikki muut olisivat olleet varmasti samanlaisia. Kävin myös paikallisessa Soneran pisteessä kysymässä voiko modeemin vaihtaa, jos vika vaikka olisi siitä, mutta yllättäen he eivät voineet muka asialle tehdä mitään. Kokeilin myös sitä ihmeellistä vianrajauspalvelua, vianrajauspalvelu löysi yhteydestä vian, mutta kun vika meni asiantuntijoille, kappas, ei mitään vikaa löytynytkään. Hienoa maksaa joka kuukausi netistä mitä minulla ei ole.
Sivu 1 / 1
Jos vikapalvelumme oli suositellut ensimmäisen yhteydenottosi aikaan laitteidesi testausta, tämä on hyvä tehdä asian selvittämiseksi.
Varmin tapa testata oman laitteistosi toiminta, on testata yhteydessäsi jotain toista modeemilaitetta ja johtoa (jolla modeemi on kytketty linjaan). Jos esimerkiksi jollain tuttavallasi on vastaava yhteys kuin sinulla, voit testata hänen laitettaan ja johtoja liittymässäsi.
Toinen vaihtoehto on testata oman modeemisi ja ja johdon toimintaa jonkin toisen liittymän kautta.
Jos sama ongelma ilmenee toisella laitteella ja johdolla sinun liittymässäsi tai oma laitteistosi toimii muualla ok, on varmistettu, että ongelman ei pitäisi olla modeemisi tai johtoihin liittyvää. Tällöin asiasta kannattaa olla yhteydessä suoraan vikapalvelumme 0206 90101 (pvm/mpm) numeroon, kun olet yhteytesi äärellä.
Kannattaa myös katsoa nämä ohjesivumme, josta löytyy yksityiskohtaisemmat ohjeet eri liittymätyyppiemme ongelmatilanteisiin.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Varmin tapa testata oman laitteistosi toiminta, on testata yhteydessäsi jotain toista modeemilaitetta ja johtoa (jolla modeemi on kytketty linjaan). Jos esimerkiksi jollain tuttavallasi on vastaava yhteys kuin sinulla, voit testata hänen laitettaan ja johtoja liittymässäsi.
Toinen vaihtoehto on testata oman modeemisi ja ja johdon toimintaa jonkin toisen liittymän kautta.
Jos sama ongelma ilmenee toisella laitteella ja johdolla sinun liittymässäsi tai oma laitteistosi toimii muualla ok, on varmistettu, että ongelman ei pitäisi olla modeemisi tai johtoihin liittyvää. Tällöin asiasta kannattaa olla yhteydessä suoraan vikapalvelumme 0206 90101 (pvm/mpm) numeroon, kun olet yhteytesi äärellä.
Kannattaa myös katsoa nämä ohjesivumme, josta löytyy yksityiskohtaisemmat ohjeet eri liittymätyyppiemme ongelmatilanteisiin.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.