Skip to main content

Nettiyhteys pätkii

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 1 katselukerta

Eli hommasin 100/5 kaapeli netti jutun, sain cisco epc3825 modeemin.
pätkii tunnin sisää pari kertaa eikä välillä edes pääse nettiin.
mitä lukenu näitä juttuja nii vanha firmware on ollu ongelma tuoho pätkimiseen? ei vissiin voi ite päivittää firmware toho modemiin?

ja seuraava ongelma on varmaan soneran päässä, eli tilasin ton 100/5 netin ja nopeustetit viittaa vahvasti 10/2 nettiin. ei kertaakaan ole näyttäny yli 10mbps latausta tai yli 2mbps lähetystä, ei edes soneran omalla nopeustestillä.

jos tuo firmware on ongelmana nii miks ei voi lähettää modeemia valmiiksi päivitettynä?

2 kommenttia

  • April 5, 2013
Hei seleri,

Firmiksen päivitys on tosiaan monessa kohtaa auttanut. Syy miksi kaikkia modeemeita ei saada uusimmilla firmiksillä lähtemään on se, että niitä tulee tukkuun aina suurehko erä jollain firmiksellä eikä niitä siellä enää pystytä päivittämään.

Päivitin modemisi ohjelmiston täältä käsin, joten ongelman pitäisi olla kunnossa. Jos ongelma kuitenkin jatkuu voit modeemin asetuksista käydä vaihtamassa vielä yhden asetuksen varmuuden vuoksi seuraavan ohjeen mukaan:

1. Avaa Internet-selain.
2. Kirjoita osoite-kenttään 192.168.0.1, paina enter
3. Kirjaudu modeemiin sisään painamalla Log In. Jos olet muuttanut modeemin tunnuksia, käytä itse määrittämiäsi.
4. Security-välilehdellä ota ruksi pois kohdasta IP Flood Detection
5. Tallenna muutokset painamalla Save settings

  • April 5, 2013
Joo nyt toimii loistavasti!

ISO Kiitos soneralle nopeasta toimminasta!