Skip to main content

Nettiyhteys pätkii

  • December 11, 2014
  • 13 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei!

Nettiyhteys on nyt pätkinyt vajaan viikon ja todella usein päivänmittaan. Häiriötiedotteista ei näy kuitenkaan, että tällä alueella olisi vikaa.
Olen kokeillut vaihtaa johtoja, sekä modeemia, mutta yhteys pätkii silti.

13 kommenttia

  • October 28, 2013
Hei Juntti,

Tein liittymäsi asetuksiin hieman muutoksia ja yhteyden arvot näyttivät nyt hieman paremmilta. Testaathan nyt miten yhteys lähtee toimimaan. Mikäli pätkiminen kuitenkin jatkuu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • October 28, 2013
Hei!

Melkein tunnin pysyi verkossa! Ja nyt alkoi uudestaan pätkintä.

  • October 28, 2013
Hei Juntti,

Kannattaa tehdä tuo vikailmoitus, niin voimme selvitellä tuota pätkimistä tarkemmin.

  • October 28, 2013
Hei!

Tein ilmoituksen. Ihmetyttää vain, että mistä kysymys, koska tähän mennessä toiminu aina. Modeemia, piuhoja ja pistokkeita oon vaihdellut

  • October 29, 2013
Hei Juntti,

Varmuudella ei tässä vaiheessa vielä pysty sanomaan mikä ongelman aiheuttaa. Mutta koska olet omat laitteesi jo testaillut, niin suurella todennäköisyydellä niistä tämä ei ainankaan johtu. Verkon puolelle tuo siis vaikuttaisi jäävän. Kyse voi olla esim. jonkin kytkennän liitoksen heikkenemisestä. Varmuudella tuo voidaan sanoa vasta kunhan vika saadaan paikallistettua.

  • October 30, 2013
Hello taas!

Meneeköhän kauan yhteydenottoon, kun on jättänyt yhteydenottopyynnön?

  • October 30, 2013
Hei Juntti,

Laitoitko vikailmoitusta palvelupyyntölomakkeella? Niissä on hieman ruuhkaa tällä hetkellä, mutta saat ilmoituksen heti kun viesti on vastaanotettu.

  • November 1, 2013
Hei!

Vikapalvelu lupaili korjaamista viikon sisälle.
Mutta nyt pätkimisen ohelle on tullu pingin nousu. Reilu 70ms vaikeuttaa jo netissä pelaamista

  • November 4, 2013
Hei Juntti

Liittymän viankorjauksen aikana voi esiintyä myös muitakin oireita liittymässä. Onko yhteytesi nyt toiminut paremmin? Vikailmoituksesi on edelleen käsittelyssä ja pieniä muutoksia sille oli jo tehty.

  • November 5, 2013
Moi!

Yhteys on toiminut paremmin ja eilisestä päivästä lähtien pätkintää ei enää ole ollut.

Ping ja downloadit on kylläkin hieman huonontuneet, ping on 40ms, kun ennen se on ollut 10-20ms ja download on tippunut 7mbps;stä 5mbps;ään.

  • November 7, 2013
Hei!

Ping on vieläkin huono ja download meinaa hyytyä kans. Voisko vielä pientä fiksausta tehdä, jotta nuo kohdat paranis?

  • November 8, 2013
Hei Juntti

Vikailmoituksesi puolesta on yhteyttäsi rajattu nopeuden puolelta sekä virheenkorjausta lisätty. Jos virheenkorjauksen ottaa liittymästäsi pois, voi yhteytesi hyvin todennäiköisesti alkaa pätkimään. Liittymäsi linjamitta on sen verran suuri, että täysi 8mbit nopeus ei siinä vakaasti toimi.

Voisit kuitenkin laittaa vielä palvelupyynnön asiasta omien sivujen kautta (virheenkorjauksen poisto ja testaus ilman sitä) niin voidaan asiaa varmasti vielä tutkia. Ilmoitus on hyvä tehdä sen takia että meidän verkonhallinta seuraa liittymääsi aina muutosten jälkeen. Näin ollen he saavat tarvittaessa hyvinkin nopeasti tehtyä muutoksia jos ongelmia säätöjen kanssa ilmenee.

  • November 8, 2013
Hei!

Yhteys on ennen toiminut todella hyvin ja speksut on ollut kohdillaan, eikä ole pätkinyt. Eikö ole enää mahdollista saada yhteys yhtä toimivaksi mitä se oli ennen?