Skip to main content
Hei!

Omistan Zyxel Prestige P870HN-51b VDSL2 häkkyrän, joka on pätkinyt jo melkein vuoden.
Soneralle soitettu useita kertoja, koskaan ei vikaa mistään löydy. Boksi on Soneralta ostettu eikä ole edes kovin vanha vielä. DSL-yhteys katoaa jatkuvasti, noin kerran päivässä. Tänään pätkiminen on kuitenkin lähtenyt aivan uusiin mittoihinsa. Yhteys pätkii noin 10min välein. Takaisin yhdistäminen on yhtä tuskaa, kestää vielä enemmän kuin mitä nettiä ehdin käyttämään. Mikä vikana? Puhelinjohto on todella lyhyt, ehkä metrin pituinen, joten siitä ei kiikasta.

Soneralle on aivan turha soittaa, vikaa kun "ei löydy". Yhteyden nopeuteen olen ollut tyytyväinen, se on kutakuinkin lähellä luvattua 100M.
Moi,

Mulla modeemi on ZyXel NBG-419N v2 - kokeilin käynnistä uudelleen modeemi, muuttaa ei mitä auttaa..
Nettiyhteys pätkii kaksi kerta tunnissa (minuutilla 24 ja 54) - sen takia ei voi katsoa kunnolla oma iptv...
Kokeile seurata tracert komennolla missä pakettihäviöt syntyvät???

Näin voidaan todistaa Soneralle jos pakettihäviöt johtuvat heidän reitityksistä. Voit kokeilla myös toisella laitteella jos mahdollista...

pingaa myös omaa reititintä, ja tracert taulukon mukaisesti kaikkia reitittimiä.. ehkä saisi paikallistettu paremmin...
Hei Neji,

Olitkin tehnyt asiasta jo 24.5 vikailmoituksen ja alueella on silloin ollut yleistä häiriötä mistä vika on johtunut. Ongelma on korjattu eilen 26.5 joten onko yhteys sen jälkeen toiminut nyt normaalisti? Jos ongelma kuitenkin jatkuu, suosittelen jättämään asiasta mahdollisimman pian vielä uuden vikailmoituksen palvelupyynnöllä omien sivujen kautta.

iron man, Vilkaisin yhteyttä ja ei siinä pätkimistä ole kyllä ollut... Se ei nimittäin ole toiminut kyllä tietojen mukaan ollenkaan. Mahdollisesti kyseessä voi olla ristikytkentä tai sitten sinulla on käytössä jokin toinen yhteys. Voisitko laittaa asiasta palvelupyynnön omien sivujen kautta niin otamme sinuun yhteyttä.
Antti- kirjoitti:
iron man, Vilkaisin yhteyttä ja ei siinä pätkimistä ole kyllä ollut... Se ei nimittäin ole toiminut kyllä tietojen mukaan ollenkaan. Mahdollisesti kyseessä voi olla ristikytkentä tai sitten sinulla on käytössä jokin toinen yhteys. Voisitko laittaa asiasta palvelupyynnön omien sivujen kautta niin otamme sinuun yhteyttä.


Jo, mutta tämä palvelu voi olla maksullinen 99,81 € ?!
Hei iron man,

99€ maksu on mahdollinen jos vika jää sinun omiin kytkentöihin tai laitteisiin. Viestille kannattaa laittaa vaikka tämän keskustelufoorumin linkki tähän aiheeseen. Yleensä kuitenkin palvelupyyntöjen puolesta ollaan yhteydessä ensin käyttäjään, jos vika ei selvästi ole verkon puolella.

Vastaa