Skip to main content

Nettiyhteys toimii satunnaisesti

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Moro!

Internet yhteyteni toimii välillä normaalisti muutaman päivän, mutta sen jälkeen se voi olla toimimatta jopa parikin päivää. Kun yhdistän langattoman yhteyden näkyy että yhteys on päällä, mutta internet yhteyttä ei ole. Missä vika? Modeemi on Cisco epc 3825 ja tätä pätkimistä on tapahtunut heti sen jälkeen kun vaihdoin antennitaloudesta kaapelitalouteen niin sain telewellin boxin tilalle Ciscon. Muillakin näyttäis olevan samoja ongelmia Ciscon kanssa...

3 kommenttia

  • July 31, 2012
Hei Hapa86

Koskeeko katkeilu vain langatonta vai ilmeneekö sama ongelma verkkokaapelin kanssa?

Jos on katkeilua ilmenee verkkokaapelin kanssa, käy läpi nämä asiat. Mikäli omista kytkennöistä ei löydy syytä katkeilulle, tee asiasta vika vikailmoitus.

Vikapalvelumme palvelee numerossa 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tee asiasta palvelupyyntö niin me otamme yhteyttä sinuun.

  • August 2, 2012
Moi!

Joo toimii kaapelin kanssa, mutta tarttis saada toi langaton yhteys myös toimimaan, ku ei toi kaapelin pituus riitä mihinkään... Windowsin vianmääritys sanoo "Tietokoneesi vaikuttaa olevan määritetty oikein, mutta laite tai resurssi (DNS) palvelin) ei vastaa". Internet avustaja taas antaa viestin " verkkosovittimellasi broadcom 4313 802.11 b/g/n on vaikeuksia kommunikoida langattomien verkkojen kanssa. Ongelma ratkeaa usein sovittimen uudelleenkäynnistyksellä. No ei ratkennut...

  • August 3, 2012
Hei Hapa86

Langattoman ongelmissa on muutama asia mitä kannattaa kokeilla. Ensimmäisenä kokeilisin vaihtaa langattoman kanavaa. Toisena vaihtoehtona kokeilisin vaihtaa langattoman suojaustyyppiä. Nämä tapahtuu modeemin hallintaohjelman kautta. Ohjekirjasta löydät apua tähän. Myös Helpson palvelu osaa auttaa tälläisissa tilanteissa.

Helpson 0600 10100, ma-pe 8-21 ja la 9-17.