Minulla on sonera 24Mbit yhteys ja P-660HN-T1A v2 modeemi ja oon huomannu että pikku hiljaa netti yhteys hidastuu, jos käynnistän modeemin uudelleen saan 18Mbit/s mutta 6-10 tunnin kuluttua saan vaan 8-10Mbit/s. Ainoa tapa korjata tämä on ollut käynnistää modeemi uudestaan.
Sivu 1 / 1
Laitteisto vika tai firmware?
firmware on uusin (2.00(AAFW.0))
Necro kirjoitti: firmware on uusin (2.00(AAFW.0))
Enemmänkin sitten tulisi se laitteisto ongelmana... Kokeile toisella laitteella jos pystyt... Jos ei auta... sitten vikailmoitus
JoSi kirjoitti: Samaa probleemaa?
Mahdollisesti kyllä... Sitä se teettää operaattorien kuluttaja tavara... ei koskaan toimi... Valituksia tästä samasta laitteistosta / käyttöjärjestelmästä.
Mutta kannattaa odotella että Soneran oma asiakaspalvelu vastaa tähän ketjuun, kannattaako se vikailmoitus tehdä, sillä sehän maksaa jos asentaja tulee kotiisi ja toteaa "ettei mitään vikaa"...
joo, ootan varmaan Soneran vastausta kun nettihän vieläkin toimii vaikka pitaa kännistää modeemi uudelleen pari kertaa päivässä.
Moikka Necro!
Kuten olkitu jo mainitsikin, suositeltavaa olisi testata toisella laitteella, ilmeneekö sillä samanlaista ongelmaa ja voidaan sillä rajata tuota vikaa minne se mahdollisesti jää. Kyseessä voi olla tuo JoSi:n linkittämä ongelma, mutta yleisemmin tuo ilmenee huomattavasti pienempinä nopeuksina lähiverkkoon. Asiasta kannattaa joka tapauksessa olla yhteydessä vikapalveluun puhelimitse, jolloin voidaan tarkastaa tuo tilanne puhelun aikana heidän toimesta.
Kuten olkitu jo mainitsikin, suositeltavaa olisi testata toisella laitteella, ilmeneekö sillä samanlaista ongelmaa ja voidaan sillä rajata tuota vikaa minne se mahdollisesti jää. Kyseessä voi olla tuo JoSi:n linkittämä ongelma, mutta yleisemmin tuo ilmenee huomattavasti pienempinä nopeuksina lähiverkkoon. Asiasta kannattaa joka tapauksessa olla yhteydessä vikapalveluun puhelimitse, jolloin voidaan tarkastaa tuo tilanne puhelun aikana heidän toimesta.
joo ei minulla ole toista modeemia mutta olen huomannut että nopeus aika nopeesti putoaa 10Mbitiin mutta sen jälkeen nopeuden putoaminen selvästi hidastuu.
Moro!
Minulla ilmenee samaa ongelmaa. Mulla yhteytenä on valokuitu 24/mbit/s ja latausnopeudeksi testi antaa 10m, mutta kun alan lataamaan esimerkiksi peliä steamissa niin nopeudeksi tulee ainoastaan max 3 mbit/s ja noin tunnin jälkeen latausnopeus on ainoastaan 500-800 kt/s. Modeemin käynnistäminen auttaa hetkellisesti mutta jälleen uudelleenkäynnistämisen jälkeen noin tunnin tai parin päästä nopeus tippuu huomattavasti vaikkei muita laitteita olisi verkossa edes.
Minulla ilmenee samaa ongelmaa. Mulla yhteytenä on valokuitu 24/mbit/s ja latausnopeudeksi testi antaa 10m, mutta kun alan lataamaan esimerkiksi peliä steamissa niin nopeudeksi tulee ainoastaan max 3 mbit/s ja noin tunnin jälkeen latausnopeus on ainoastaan 500-800 kt/s. Modeemin käynnistäminen auttaa hetkellisesti mutta jälleen uudelleenkäynnistämisen jälkeen noin tunnin tai parin päästä nopeus tippuu huomattavasti vaikkei muita laitteita olisi verkossa edes.
Necro kirjoitti: Minulla on sonera 24Mbit yhteys ja P-660HN-T1A v2 modeemi ja oon huomannu että pikku hiljaa netti yhteys hidastuu, jos käynnistän modeemin uudelleen saan 18Mbit/s mutta 6-10 tunnin kuluttua saan vaan 8-10Mbit/s. Ainoa tapa korjata tämä on ollut käynnistää modeemi uudestaan.
Samat laitteet ja 8-20Mbit/s yhteys. Ongelma tosin hieman "hitaampi" Alkuaikoina (3-4kk sitten) pääsin n14mbit/s nopeuteen. Ja nykyään hyvä jos 10mbit/s täyttyy.(yleensä noin 8-9Mbit/s) Ihmettelen vain, kun en ole milloinkaan päässyt sellaiseen suhteellisen tyydyttävään nopeuteen ko liittymällä, ja ajan kuluessa vauhti sen kuin tuntuu hidastuvan. Mitähän lie nopeus sitten kun soppari loppuu, vai katkeaako jo itsestään ennen kuin määräaika on ummessa.
Moi Necro Goofy ja EskoTopi!
Asiasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluun, jolloin asiaa voidana tutkia puhelun aikana hieman paremmin. Asiasta kannattaa olla yhteydessä puhelimitse, nimenomaan silloin kun tuo ongelma on päällä.
Asiasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluun, jolloin asiaa voidana tutkia puhelun aikana hieman paremmin. Asiasta kannattaa olla yhteydessä puhelimitse, nimenomaan silloin kun tuo ongelma on päällä.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.