Otin Soneran suurenmoinen liittymän ja puhelin on lumia 800.
Nyt tällä suurenmoinen yhteydellä 3g ei toimi (nokia kartat tai ajo-ohjeet eikä myös web selain).
Yhteys toimii vain edge:llä joten on varsin hidas.
Onko Soneran asiantuntijoilla tietoa tai neuvoa mikä temppu on minulla jäänyt tekemään.
Tietenkin vaihtoehto että palaan takaisin johonkin Soneran yhteyteen jossa 3g yhteys toimii.
Soneran asiantuntijoiden vastausta toivoen
Terv Hannu
Sivu 1 / 1
Heippa HaRa,
Oletko päivityksen jälkeen käynnistänyt puhelinta uudelleen? Kokeilehan tuo, jos ei ole apua niin voisit varmistaa puhelimen Internet-asetukset.
Varmistatko verkkoasetuksista että yhteyden nimi on Sonera, ja Internet APN-kohdassa yhteyspisteen nimi on internet, muut kohdat voivat olla tyhjiä. Tallenna ja käynnistä puhelin uudelleen.
Toivottavasti alkaa pelittämään.
Oletko päivityksen jälkeen käynnistänyt puhelinta uudelleen? Kokeilehan tuo, jos ei ole apua niin voisit varmistaa puhelimen Internet-asetukset.
Varmistatko verkkoasetuksista että yhteyden nimi on Sonera, ja Internet APN-kohdassa yhteyspisteen nimi on internet, muut kohdat voivat olla tyhjiä. Tallenna ja käynnistä puhelin uudelleen.
Toivottavasti alkaa pelittämään.
Mariela kirjoitti: Heippa HaRa,
Oletko päivityksen jälkeen käynnistänyt puhelinta uudelleen? Kokeilehan tuo, jos ei ole apua niin voisit varmistaa puhelimen Internet-asetukset.
Varmistatko verkkoasetuksista että yhteyden nimi on Sonera, ja Internet APN-kohdassa yhteyspisteen nimi on internet, muut kohdat voivat olla tyhjiä. Tallenna ja käynnistä puhelin uudelleen.
Toivottavasti alkaa pelittämään. :)
Kiitos vinkistä Mariela,
On käynnistetty ja yhteyspiste lisätty jne.
MySpeedTest kertoo (eka on download Mb/s ja toinen toiseen suuntaan):
21.5 2,7Mb/2,6Mb 1,5/0,4 4,3/1,7 3,9/2,6 jne
19.5 2,8Mb/2,1Mb 4,4/0,9 0,9/0,9
15.5 4,2Mb/0,8Mb 4,9/2,3 4,1/2,2 jne
Eli heittoa on mutta maksimi on toistaiseksi 4Mb/2,6Mb.
Lumia 800 3g teoreettinen maksimi on 21Mb ja käytännössä 15Mb.
Onko teidän teknistä asiantuntijaa jostain saatavissa syyn selvittämiseen.
T HaRa
Hei HaRa!
Ilmoittamasi nopeudet ovat 3G-verkon nopeuksia, joten liittymäsi ei enää käytä 2G-verkkoa. Ovatko nopeudet kaikkialla samaa luokkaa, vai onko jokin tietty osoite (esim. kotiosoitteesi), jossa nopeus on normaalia alempi?
Sonera Sopiva -liittymien teoreettinen maksiminopeus 3G-verkossa on 21 Mbit/s, jota lähelle voidaan päästä siinä teoreettisessa tilanteessa, jossa ainoastaan yksi liittymä käyttää tukiaseman koko kapasiteettia. Verkon kuormittumisesta johtuen tiedonsiirto voi lyhytaikaisesti olennaisesti hidastua, katkeilla tai keskeytyä. Tästä syystä latausnopeuden vaihteluväli on pääsääntöisesti 0,4-10 Mbit/s. On toki mahdollista, että Soneran matkapuhelinverkossa on tilapäisiä häiriöitä.
Onko sinulla mahdollisuutta testata SIM-korttia toisessa puhelimessa ja vastaavasti jonkun toisen liittymän SIM-korttia sinun puhelimessasi? Tästä saataisiin osviittaa ongelman aiheuttajasta. Olet varmasti jo tarkistanutkin Lumian asetuksista, että nopein käytössä oleva verkko on 3G.
Ystävällisin terveisin
Tapani V
Ilmoittamasi nopeudet ovat 3G-verkon nopeuksia, joten liittymäsi ei enää käytä 2G-verkkoa. Ovatko nopeudet kaikkialla samaa luokkaa, vai onko jokin tietty osoite (esim. kotiosoitteesi), jossa nopeus on normaalia alempi?
Sonera Sopiva -liittymien teoreettinen maksiminopeus 3G-verkossa on 21 Mbit/s, jota lähelle voidaan päästä siinä teoreettisessa tilanteessa, jossa ainoastaan yksi liittymä käyttää tukiaseman koko kapasiteettia. Verkon kuormittumisesta johtuen tiedonsiirto voi lyhytaikaisesti olennaisesti hidastua, katkeilla tai keskeytyä. Tästä syystä latausnopeuden vaihteluväli on pääsääntöisesti 0,4-10 Mbit/s. On toki mahdollista, että Soneran matkapuhelinverkossa on tilapäisiä häiriöitä.
Onko sinulla mahdollisuutta testata SIM-korttia toisessa puhelimessa ja vastaavasti jonkun toisen liittymän SIM-korttia sinun puhelimessasi? Tästä saataisiin osviittaa ongelman aiheuttajasta. Olet varmasti jo tarkistanutkin Lumian asetuksista, että nopein käytössä oleva verkko on 3G.
Ystävällisin terveisin
Tapani V
Kiitos vinkistä.
Testaan jossain vaiheessa toisella koneella/sim:llä / Hara
Testaan jossain vaiheessa toisella koneella/sim:llä / Hara
Hei HaRa!
Hyvä homma, että pääset jossakin vaiheessa testaamaan toisella laitteella. Testauksen tarkoitus on se, että saadaan osviittaa hidastelun aiheuttajasta. Syynä voi olla esim. Soneran matkapuhelinverkko, SIM-kortti, käytössä oleva laite tai laitteen asetukset.
Ystävällisin terveisin
Tapani V
Hyvä homma, että pääset jossakin vaiheessa testaamaan toisella laitteella. Testauksen tarkoitus on se, että saadaan osviittaa hidastelun aiheuttajasta. Syynä voi olla esim. Soneran matkapuhelinverkko, SIM-kortti, käytössä oleva laite tai laitteen asetukset.
Ystävällisin terveisin
Tapani V
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.