Skip to main content

Nokia lumia 820 netti ei toimi

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 21 katselukertaa

Elikkäs ostin lauantaina puhelin ja siitä asti netti on pätkinyt kokoajan. Samalla vaihdoin vanhan kortin microsim korttiin eli siihen pienempään. Netin saa toimimaan käynnistämällä puhelin uudestaan, jonka jälkeen netti toimii normaalisti, mutta jos puhelinta ei käytä hetkeen ja koittaa mennä nettiin netti ei enään toimikkaan vaan antaa virheeksi: palvelimeen ei saada yhteyttä tai DNS:ssä on virhe. Veikkaan tuota viimeistä. Puhelimeen en myöskään saanut tilattu netti asetuksia (lähettämällä viestin numeroon 15400). Johtuuko vika sitten puhelimesta vai onko se teidän päässänne? Päivitin myös samalla puhelimen liittymän ja viestissä sanottiin että liittymä on päivitetty, mutta jollekkin aivan eri numerolle....

Olen koittanut muuttaa asetuksia puhelimesta. Nopeimman yhteyden muuttaminen 4G:stä 3G:hen ei vaikuttanut mitään. Alkaa loppuun ideat kesken.

4 kommenttia

  • May 14, 2013
Moikka juh0j,

Uudessa puhelimesa ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta, jos surffailu jumittaa monta kertaa päivässä. Itseltäni löytyy samainen puhelinmalli ja välillä joutuu kyllä käynnistelemään puhelinta uudestaan kun verkot katoaa kokonaan, mutta tätä nyt tapahtuu arviolta vain kerran tai pari viikossa. Toisella päätelaitteella samassa sijainnissa Soneran verkossa ei ole ollut vastaavia ongelmia? Entä oletko ehtinyt jo kokeilemaan puhelinta jossain muualla?

Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero, ei näy sieltä muille käyttäjille) niin voin tarkistaa liittymäsi tilanteen. Voin sitten myös lähettää nettiasetukset sinulle täältä Asiakaspalvelusta, vaikka tosiaan näillä ohjeilla pitäisi tilauksen onnistua myös tekstarilla tai Omilta Sivuilta.

  • May 14, 2013
Lila kirjoitti:
Moikka juh0j,

Uudessa puhelimesa ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta, jos surffailu jumittaa monta kertaa päivässä. Itseltäni löytyy samainen puhelinmalli ja välillä joutuu kyllä käynnistelemään puhelinta uudestaan kun verkot katoaa kokonaan, mutta tätä nyt tapahtuu arviolta vain kerran tai pari viikossa. Toisella päätelaitteella samassa sijainnissa Soneran verkossa ei ole ollut vastaavia ongelmia? Entä oletko ehtinyt jo kokeilemaan puhelinta jossain muualla?

Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero, ei näy sieltä muille käyttäjille) niin voin tarkistaa liittymäsi tilanteen. Voin sitten myös lähettää nettiasetukset sinulle täältä Asiakaspalvelusta, vaikka tosiaan näillä ohjeilla pitäisi tilauksen onnistua myös tekstarilla tai Omilta Sivuilta.




Vanha iphone 3gs toimi hyvin täällä. Tai hyvin ja hyvin, mutta se ei katkonut yhteyttä 10min välein. Ja nyt kun sain tuon pienemmän kortin niin ei ole muita laitteita millä koittaa. Ja kuten tuossa jo totesin tuo tekstarin lähettäminen ei auta mitään. Mitään tekstiviestiä ei tule. Kävin laittamassa asiakasnumeron profiiliini. Puhelin on isäni nimissä. Oma numeroni loppuu 276

  • May 14, 2013
Kappas, sori mun moka, Lumiaan pitää hakea paitsi multsari-asetukset, niin myös internet-asetukset itse puhelimen asetusten kautta. Eipä ole vielä tullut tarvittua itse. Tässä ohjeet:

Asetukset > Yhteysosoite > tarkista että yhteys on aktiivinen.

Voit lisätä manuaalisesti profiilin kohdasta lisää, syötä alla olevat asetukset avautuvaan valikkoon:

Yhteyden nimi: Sonera
Internet APN
Yhteyspisteen nimi: internet
Välipalvelimen osoite: tyhjä
Välipalvelimen portti: tyhjä
Käyttäjänimi: tyhjä
Salasana: tyhjä


Asiakasnumeron perusteella sain tosin juuri myös selvitettyä, että viimeisimmän muutoksen aikana liittymäsi on jäänyt järjestelmässämme väliaikaiseen vikatilaan, tämä voi vaikuttaa nettiyhteyteen. Laitoin tiedon asiasta eteenpäin tekniselle puolelle, yleensä tämä ns. kuittaamattomuusongelma saadaan poistettua muutamassa tunnissa. Voit odotellessa käynnistellä välillä puhelinta uudestaan, ilmoittelen heti kun liittymäsi tila on saatu kuntoon niin katsotaan josko se poistaisi ongelman kokonaan.

  • May 14, 2013
Moikka taas juh0j,

Liittymässäsi ollut vikatilanne on nyt korjattu. Alkaisiko pätkiminen helpottaa puhelimen uudestaan käynnistämisen myötä?