Itsellä on 24/2 Laajakaista, Telewell Ea510 modeemi. Käy ilmi että kun lataan tiedostoja täydellä kaistalla, 1.5-1.7mb sec. Telewell Ea510 modeemi kaatuu, en jaksa sen kanssa tapella enään. Mietin semmoista että olen joka tapauksessa menossa armeijaan, että voiko laajakaistan siirto onnistua, veljelleni toiseen osoitteeseen ja laajakaistan nopeuden alentaminen kun ei kerran omatsivulta pysty sitä tekemään, ja minkälaisia kuluja siitä tulisi?
Sivu 1 / 1
Liittymän sopimuksen siirto eri henkilölle on maksutonta, mutta liittymän nopeuden laskusta veloitetaan 29,90 euron toimenpidemaksu.
Kun armeijaan lähtösi tulee ajankohtaiseksi, suosittelen, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 17000 (pvm/mpm) asiasta. Näin voidaan kartoittaa asiakaspalvelumme kautta mikä on sinun ja veljesi liittymätilanteeseen paras ratkaisu.
Jos käytössäsi on TW-ea 510 v.3(b) -modeemimalli ja Sonera Laajakaista Extra -liittymä, ongelmaan voi auttaa modeemin ohjelmiston päivittäminen. Löydät lisätietoa asiaan aikaisemmasta viestiketjustamme.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Kun armeijaan lähtösi tulee ajankohtaiseksi, suosittelen, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 17000 (pvm/mpm) asiasta. Näin voidaan kartoittaa asiakaspalvelumme kautta mikä on sinun ja veljesi liittymätilanteeseen paras ratkaisu.
Jos käytössäsi on TW-ea 510 v.3(b) -modeemimalli ja Sonera Laajakaista Extra -liittymä, ongelmaan voi auttaa modeemin ohjelmiston päivittäminen. Löydät lisätietoa asiaan aikaisemmasta viestiketjustamme.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Veljeni asuu Kaarikuja 7 Ö:ssä ja kattelin että sinne on kytketty soneran laajakaista extra ja mahdollisuus 100/10 mb yhteyteen, hintaan 42.90. Tuleeko tämä nopeus siis voimaan kun teen osoitteen muutoksen sinne, vai miten saisin kyseisen nopedeun käyttöön?
Siirrettävän laajakaistaliittymän uusi nopeusluokka sovitaan asiakkaan kanssa siirtotilauksen teon yhteydessä, joten 100/10M - nopeusluokka on mahdollinen liittymän uudessa osoiteessa.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kysymys Sonera-asiantuntijalle;
Muuttaako määräaikaisen (18kk) sopimuksen tekeminen tilaajan oikeuksia verrattuna normaaliin ADSL sopimukseen????
Liittyy tilanteeseen jossa Sonera on pudottanut alueellaan yhteyksien saatavuutta max 24M nopeudesta 1M nopeuksiin.
Teknisen asiakaspalvelun mukaan nopeus pudotetaan automaattisesti sopimusajan päättyessä 1M nopeuteen. Tästä ei ole ilmoitettu etukäteen sopimusta tehtäessä mitenkään. Alue on yksi ns. kyläkaista-alueista Jyväskylän kaupungin alueella.
Kuinka käyttökelvottomiksi joutuvat laitteet/palvelut korvataan asiakkaalle?
Toimitetaanko esim. satelliitti vastaanotin HD tV lähetyksille vai rahakorvaus?
Muuttaako määräaikaisen (18kk) sopimuksen tekeminen tilaajan oikeuksia verrattuna normaaliin ADSL sopimukseen????
Liittyy tilanteeseen jossa Sonera on pudottanut alueellaan yhteyksien saatavuutta max 24M nopeudesta 1M nopeuksiin.
Teknisen asiakaspalvelun mukaan nopeus pudotetaan automaattisesti sopimusajan päättyessä 1M nopeuteen. Tästä ei ole ilmoitettu etukäteen sopimusta tehtäessä mitenkään. Alue on yksi ns. kyläkaista-alueista Jyväskylän kaupungin alueella.
Kuinka käyttökelvottomiksi joutuvat laitteet/palvelut korvataan asiakkaalle?
Toimitetaanko esim. satelliitti vastaanotin HD tV lähetyksille vai rahakorvaus?
Harvaan asutuilla alueilla kiinteän verkon palvelut korvataan asteittain langattomilla ratkaisuilla. Kyläkaista -sopimusten jatkotoimenpiteet ovat suunnitteilla, mutta päätöksiä ei ole vielä tehty.
Määräaikaisen sopimuksen (tällä tarkoitetaan siis liittymäkohtaista sopimusta) päättyessä asiakkaan nopeutta ei tulla pudottamaan 1 M nopeuteen, vaan liittymä jatkaa toimimistaan samalla nopeudella. Ilmeisesti asiassa on ollut jonkinlainen väärinkäsitys Vikapalvelumme puolelta, pahoittelemme väärää informaatiota.
Mitä tulee yli 1M nopeuksiin, Sonera ei ole lyönyt lukkoon teknisiä ratkaisujaan vielä, joten tähän kysymykseen ei voi antaa lopullista vastausta. Sonera on luvannut säilyttää nykyiset liittymät ja nopeudet, kunnes korvaava tekniikka on käytettävissä.
Monelle alueelle, joissa kupariverkko tullaan jossain vaiheessa purkamaan, ei myydä tällä hetkellä yli 1M nopeuksia, mutta jo olemassaolevien liittymien nopeuksia ei lasketa automaattisesti.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Määräaikaisen sopimuksen (tällä tarkoitetaan siis liittymäkohtaista sopimusta) päättyessä asiakkaan nopeutta ei tulla pudottamaan 1 M nopeuteen, vaan liittymä jatkaa toimimistaan samalla nopeudella. Ilmeisesti asiassa on ollut jonkinlainen väärinkäsitys Vikapalvelumme puolelta, pahoittelemme väärää informaatiota.
Mitä tulee yli 1M nopeuksiin, Sonera ei ole lyönyt lukkoon teknisiä ratkaisujaan vielä, joten tähän kysymykseen ei voi antaa lopullista vastausta. Sonera on luvannut säilyttää nykyiset liittymät ja nopeudet, kunnes korvaava tekniikka on käytettävissä.
Monelle alueelle, joissa kupariverkko tullaan jossain vaiheessa purkamaan, ei myydä tällä hetkellä yli 1M nopeuksia, mutta jo olemassaolevien liittymien nopeuksia ei lasketa automaattisesti.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.