Skip to main content
Nostin tuossa viimeviikonlopulla laajakaistani nopeutta 8mb>24mb, nyt omissa sivuissa lukee
"Hyvä asiakkaamme,
Tilauksesi käsittely on kesken. Et voi tänä aikana tehdä muutoksia kaikkiin asetuksiisi, etkä tilata tiettyjä uusia palveluita ennen kuin edellinen muutos tai tilaus on valmis." Kuinka kauan tämä nopeudenmuutos kestää? vai onko tuolla omilla sivuilla sattunut jonkilainen virhe, sillä ennen tuo nopeudenmuutos vaati henkilöllisyystodistuksen loppuosaa, mutta nyt se ei kysynyt mitään?
Nopeuden nostolle varataan aikaa 1-3 viikkoa. Tarkemman ajankohdan saat selville asiakaspalvelustamme. Omat Sivut palvelussa näkyvä ilmoitus keskeneräisestä tilauksesta on oikein, kyse ei ole siis virheestä.

T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
Selvä. Kiitos vastauksesta!
Olisin kiinnostunut tietämään mikä on liittymämme nopeuden noston tilanne tällä hetkellä? Eli koska liittymän nopeus on nostettu 24megaan vanhasta 8megasta? Nopeudennoston tilauspäivänä 7.9 sanottiin myyntipalvelussa, että nostoon kuluu aikaa noin viikko.
Liittymän nopeuden muutokselle varataan aikaa hieman alueesta riippuen 1-3 viikkoa. Tässä tapauksessa toimitusaika on lähempänä kolmea viikkoa. Tarkempaa ajankohtaa voit tiedustella asiakaspalvelustamme.

T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelun jonotusajasta johtuen otan asian esillä tätä kautta. Eli vieläkään ei liittymämme nopeus ole noussut vaikka ollaan jo odoteltu yli luvatun 3 viikon ajan. Olisi hyvä saada tietää mikä asiaa viivyttää ja milloin se lopulta on valmis?
wage kirjoitti:
vieläkään ei liittymämme nopeus ole noussut vaikka ollaan jo odoteltu yli luvatun 3 viikon ajan. Olisi hyvä saada tietää mikä asiaa viivyttää ja milloin se lopulta on valmis?


Saatavuustietojen mukaan alueen verkossa ei ole vapaita paikkoja 24/1M-nopeusluokan vaatimalle ADSL 2+ yhteydelle. Asiaan on tulossa parannusta marraskuun alkupuolella.

Tieto perustuu perustuu tämän hetkiseen ADSL-saatavuuteen osoitteesesi.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Mahtaako tämä toimenpide tapahtua ilman UUSIA toimenpiteitä vai tarviiko koko asia aloittaa alusta ja odottaa taas luvatun yhden viikon sijasta kolme viikkoa? Ja miksei Soneran puolesta olla oltu yhteydessä ja kerrottu ettei muutos ole mahdollinen tällä hetkellä? Ihmetyttää tämä toimintatapa että luvataan mutta kuitenkaan ei asiakas saa minkäänlaista informaatiota kun alkuperäiseen suunnitelmaan tulee muutos. Koko ajan kuitenkin on eletty sen mukaan, että Koti tv näkyy syyskuulta vuoden loppuun ilman lisämaksua ja nyt katseluaikaa olisikin yhtäkkiä vain vajaa kaksi kuukautta? Mielestäni tämä tulisi hyvittää alkavan vuoden alussa koska palvelua ei ole toimitettu luvattuna ajankohtana. Näin ei palvella maksavia asiakkaita!
wage: ADSL-liittymäsi nopeuden noston tilaus on voimassa eli se ei vaadi sinulta uusia toimenpiteitä. Liittymäsi nopeuden nosto toteutetaan kun alueen ADSL-verkon päivitys on valmis. Alustava aika on kuukauden kuluttua.

Pahoittelen ettei nopeuden noston viivästymisestä ole informoitu sinua. Käsittääkseni tällaisessa tilanteessa ADSL-toimitus kertoo asiakkaalle viivästyksestä, mutta mitä ilmeisemmin liittymäsi kohdalla näin ei ole tehty.

Koti TV on 0 euroa/kk koko sen 24 kuukauden määräaikaisen sopimuksen ajan. Sopimus alkaa siitä kun tilaus on valmis eli kun liittymän nopeuden nosto on tehty.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Moi, Soneran laajakaistasivulla oli yhteysnopeuden nostoa koskeva tarjous 12.10.2010, Sen mukaan nopeuden nostaminen 2 MB:sta 8 MB:tiin olisi tuonut 5 € lisää kuukausilaskuun. Otin tarjouksesta ruutukaappauksen, mutta sitä ei saa lisättyä tähän. Painoin sivuilla painiketta "vahvista muutokset". Kun uusi Palvelusopimus sitten tuli kotiin parin päivän päästä, siinä lukikin aivan muuta kuin mitä tarjous nettisivulla, eli 8 MB nopeuden kuukausihinta olisikin noin 8 € korkeampi kuin entinen nopeus. Mitä tarjous tarkoittaa jos sitä ei toteuteta? Ihmettelen.
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
wage: Koti TV on 0 euroa/kk koko sen 24 kuukauden määräaikaisen sopimuksen ajan. Sopimus alkaa siitä kun tilaus on valmis eli kun liittymän nopeuden nosto on tehty.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Koskeeko sama myös kanavapaketteja jotka pitivät näkyä 7.9 tehdyn sopimukseni mukaan vuoden loppuun maksutta? Eli nyt kun itsestä riippumattomasta syystä on joutunut odottamaan koko palvelun kytkemistä lähes kampanjan loppuun niin astuuko kanavapakettien kohdalla nykyinen kampanja aika voimaan joka kestää siis nyt 31.3.2011 asti?
Kamppanjat ovat ne, jotka ovat sopimusta tehdessä olleet voimassa, eli 9.7 tehtyihin tilauksiin kuului kanavapaketit ilmaiseksi 31.12.2010 loppuun.
Anu kirjoitti:
Kamppanjat ovat ne, jotka ovat sopimusta tehdessä olleet voimassa, eli 9.7 tehtyihin tilauksiin kuului kanavapaketit ilmaiseksi 31.12.2010 loppuun.


Jos kampanjatkin ovat voimassa tuon em. 7.9 tehdyn sopimuksen mukaan niin ei voi taas kun ihmetellä miksi hinta ei ole muuttunut saman sopimuksen mukaiseksi? Edelleen laskussa komeilee vanha hinta 44€ ja sentit päälle. Eli jos kerrran sopimus, jota ei ole kuitenkaan asiakkaasta täysin riippumattomasta syystä saatu kytkettyä onkin kampanjojen osalta voimassa oleva 7.9 alkaen, niin olisi ihan kiva että myös muistaisitte laskuttaa saman sopimuksen mukaista hintaa? Mielestäni ainoa oikea ja asiakkaan huomioon ottava toimintatapa Teiltä olisikin tässä tapauksessa että sopimus astuu kaikilta osin voimaan vasta kun liittymä on konkreettisesti sitä mitä ollaan tilattu. Nämä asiat kun tällä hetkellä riitelevät hyvin pahasti keskenään ja puhelinmyynnissä vakuuteltiin muutosta tilattaessa että kaikki hoituu n.viikossa sekä liittymä on saatavilla kotiosoitteeseen (toisin kun nyt sitten ilman mitään ilmoitusta Soneran puolelta itse kysymällä sain selville). Se että on jo vanha asiakas ei tarkoita että joutuu nielemään kaiken mitä syötetään ilman minkäänlaista oikeuden- ja johdonmukaisuutta.
wage kirjoitti:
Jos kampanjatkin ovat voimassa tuon em. 7.9 tehdyn sopimuksen mukaan niin ei voi taas kun ihmetellä miksi hinta ei ole muuttunut saman sopimuksen mukaiseksi?


Liittymän kuukausimaksu vaihtuu siitä päivästä eteenpäin kun nopeuden nosto on tehty eli liittymä on muuttunut ja sen uusi sopimus astuu voimaan. Tällä hetkellä liittymäsi on vielä ennallaan.

Sopimuksen kampanjatarjoukset tulevat sen mukaan milloin sopimus on tehty, ei sen mukaan milloin sopimus astuu voimaan. Normaalisti ero näiden ajankohtien välillä on maksimissaan kolme viikkoa (ADSL:n kytkentä toisen operaattorin verkossa), mutta tässä tapauksessa viive on venähtänyt pidemmäksi aikaisemmin tässä ketjussa mainitusta syistä.

Ymmärrän pointtisi tässä asiassa, mutta en voi Asiakaspalvelun puolesta luvata että liittymäsi tarjousta tullaan muuttamaan. Kyseiselle kanavapakettien tarjoukselle ei ole annettu tiettyä kestoaikaa (esimerkiksi 3 kk), vaan tarjoukselle on vain määritetty mihin asti se on voimassa.

Vastaa