Skip to main content
Saimme hyvän tarjouksen, joka sisälsi nettitikun ja laajakaistan nopeuden noston 8MB-24MB. Muutaman päivän odottelun jälkeen tuli viesti, jossa ilmoitettiin, että käytössä on maksiminopeus 8MB, eikä nopeuden nosto onnistu. Mistähän moinen johtuu kun tiedossani on, että matka talosta keskittimelle on kaikkien mutkienkin kautta 1,8 km.

Eipä ole ensimmäinen kerta, sillä aikoinaan Sonerasta ilmoitettiin, että taloomme ei saa lainkaan laajakaistayhteyttä. Onkohan siellä tiedossa talojen todelliset paikat? Osoitteiden numerointi on muuttunut, mutta paikka ei.
Liittymäkohtaisesti en voi ottaa tähän kantaa, kun ei ole tiedossa mistä liittymästä on kyse. Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin lisätietoa asiasta pitäisi löytyä. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.

Vaikka alustava saatavuus näyttäsi sekä sonera.fi:n saatavuuskyselyssä että Asiakaspalvelun käyttämässä järjestelmässä saatavuutta 24/1M - nopeusluokalle, varmistuu lopullinen varmistus vasta kun liittymän/nopeusluokan toimitus aloitetaan.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Liittymäkohtaisesti en voi ottaa tähän kantaa, kun ei ole tiedossa mistä liittymästä on kyse. Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin lisätietoa asiasta pitäisi löytyä. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Asiakasnumero lisätty.
ADSL-nopeusluokan 24/1M toimitus on peruttu, koska johdon pituus liittymän asennusosoitteesta keskukselle on liian suuri. Asiakspalvelun käytössä oleva saatavuustiedon tarkistus näytää saatavuuden nopeusluokkaan 8/1M asti ja sama asia on todettu ADSL-liittymän toimituksen taholta.

Jos epäilet että Soneralla on väärä tieto johdon pituudesta keskukseen, voit pyytää Asiakaspalvelua palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla 0200 17000 tekemään vielä varmistuksen asiaan. On hyvin harvinaista että ADSL-nopeusluokkien saatavuus osoitteeseen olisi parempi kuin mitä saatavuuskysely ilmoittaa, mutta kertomasi talojen numeroinnin muuttuminen saattaisi aiheuttaa tietoihin epätarkkuutta. Tästä syystä asian voisi vielä varmistaa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa