Skip to main content
Tartuin Soneran tarjoukseen ja nostin puhelinmyyjän välityksellä laajakaistan nopeuden 2M->8M. Myyjä totesi kaistan toimivan huomenissa uudella nopeudella. Nyt kaksi viikkoa myöhemmin nopeus on nettimittarin mukaan edelleen 2M (noin 1764 kbit/s), kuten ennenkin. Omilla sivuilla sanotaan, että tilaus (=ilmeisesti tämä nopeuden nostoyritys) on kesken. Soneralta tätä asiaa on liian vaikea päästä kysymään suoraan.

Kysymyksiä:

Milloin määräaikainen ja kalliimpi sopimus alkaa? Sopimispäivästä alkaen vai siitä, kun nopeus todella kasvaa?

Jos nopeus ei tuosta lisäänny, missä ajassa määräaikainen sopimus raukeaa? Puhelinmyyjä
totesi, että tietenkin homma peruuntuu, jos nosto ei onnistu (jostain syystä osasin kysyä tuota kaiken varalta).

Sopimusehdoissa oli maininta korvauksesta, jos muutos viivästyy ja jos toimimattomuudesta on tehty ilmoitus Soneralle. Kuinka tämä ilmoitus saatetaan Soneran tietoon virallisesti?


Puhelinyhteystiedoissa asiakkaita ohjataan nettiin, siellä asiat hoituvat nopeasti. Netissä puolestaan todetaan, että homma hoituu kätevimmin puhelimessa. Tämä on kuin lappu, jonka molemmille puolille on kirjoitettu sana "käännä".
exson kirjoitti:

Sopimusehdoissa oli maininta korvauksesta, jos muutos viivästyy ja jos toimimattomuudesta on tehty ilmoitus Soneralle. Kuinka tämä ilmoitus saatetaan Soneran tietoon virallisesti?


Puhelinyhteystiedoissa asiakkaita ohjataan nettiin, siellä asiat hoituvat nopeasti. Netissä puolestaan todetaan, että homma hoituu kätevimmin puhelimessa. Tämä on kuin lappu, jonka molemmille puolille on kirjoitettu sana "käännä".


Kätevää..eikö totta ;O).. Aivan kuin tämä asiakaspalvelu 24h...ts. itsepalvelua kellon ympäri...
Tulee kieltämättä mieleen legendaariset Verotus kevenee...keventää...sloganit menneiltä vuosilta...
Laajakaistaliittymän sopimus ja hinta muuttuvat vasta kun nopeuden nosto on valmis.

Jos nopeus pysyy samana yli luvatun toimituspäivän, tee asiasta vikailmoitus, sillä kyseessä saattaa olla tilanne jossa yhteyden nopeusluokan konfiguraatio verkossa on väärin. Asiakaspalvelu ei pysty tätä tilannetta havaitsemaan, mutta Vikapalvelu voi tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta tarkistaa liittymälle verkkoon määritetyn nopeuden ja tarvittaessa hoitaa asian eteenpäin tilanteen korjaamiseksi. Ilmoituksen voit tehdä täällä.

Määräaikaisen sopimuksen purku on harkittava siinä tapauksessa, jos nopeusluokkaa ei saa nostettua myyjän lupauksen mukaisesti.

Omilta sivuilta lähetettävät palvelupyynnöt johtavat lähes aina puheluun, mutta tällöin Soneralta soitetaan asiakkaalle.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa